مقالات

مزایای داشتن میز کار مرتب چیست؟

مزایای داشتن میز کار مرتب چیست؟

هر شخصی در فضای اداری دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد در ارتباط با نحوه کار و حتی چیدمان میز کاری می باشد. به عنوان مثال، برخی از افراد تنها با داشتن میز تمیز و مرتب می توانند تمرکز کافی را کسب نمایند. برخی دیگر با داشتن میز کاری شلوغ می توانند تمرکز بیشتری داشته باشند.

از لحاظ علمی تاثیر میز کار مرتب بر روی پیشبرد اهداف گسترده کاری ثابت شده است. مزایای داشتن میز کار مرتب بدون شک فراوان و بسیار قابل توجه است که، در این مبحث در نظر داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

داشتن یک میز مرتب اداری

مزایای داشتن میز کار مرتب بر کسی پوشیده نیست. برخی از افراد عادت به داشتن میز کاملاً آشفته و شلوغ دارند و تنها با استفاده از قرار دادن کلیه مدارک و فایل های مورد نیاز بر روی میز می توانند کار کنند. این گونه افراد تمرکز آنها تنها به واسطه شلوغی میز افزایش می یابد.

این در حالی است که، برخی دیگر از افراد تنها به واسطه میز تمیز و مرتب می توانند تمرکز کافی را کسب کرده و بر روی کارهای خود متمرکز شوند. از لحاظ علمی میزان تاثیر بی نهایت فراوان میز مرتب و تمیز بر روی افزایش سطح تمرکز کارمندان به اثبات رسیده است.

هرچند که، میزان نظافت و تمیز بودن یک میز اداری کاملاً به نوع شخصیت کارمند و همچنین نوع فعالیت بستگی دارد؛ اما کاملاً مشخص و بدیهی است که در فضاهای اداری که کارمندان از میزهای مرتب و تمیز استفاده می کنند حجم کارهای انجام شده به بهترین شکل بیشتر خواهد بود.

از دیگر مزایای داشتن میز کار مرتب و موارد موثر بر افزایش مرتب بودن یک فضای کاری و اداری می توان به تمیز بودن مبلمان اداری اشاره نمود. به هر میزان که میز و مبلمان اداری تمیز و مرتب باشند در تمیز جلوه نمودن میزهای اداری نیز بیشتر تاثیر گذار خواهد بود.

 

میزهای آشفته و نامرتب

هنگامی می توان به مزایای داشتن میز کار مرتب منظم پی برد که، پیش از آن فرد با مشکلات و موارد سلبی میزهای نامرتب و آشفته درگیر شده باشد. میز آشفته و نامرتب کارمند را با انبوهی از پرونده های نابسامان کلی آشفتگی و بی برنامگی محصور می نماید.

کمترین مورد سلبی و امتیاز منفی یک میز آشفته و عاری از هرگونه نظم و ترتیبی افزایش آشفتگی کارمندان و سردرگمی آنان است. بر اساس اصول فنگشویی نیز می توان متوجه شد که وجود آشفتگی و شلوغی بیش از حد مانع از عبور و مرور انرژی در فضا خواهد بود.

مزایای داشتن میز کار مرتب در فضاهای اداری بر افراد و کارمندان پوشیده نیست به همین دلیل کارمندانی که، سعی بر برقراری نظم و ترتیب در میز کاری خود می نمایند همواره دارای تمرکز بیشتری بوده و از حواس جمع بیشتری برخوردار هستند.

میزهای آشفته و نامرتب

مزایای میزهای مرتب اداری

مزایای داشتن میز کار مرتب و منظم و عالی از هرگونه آشفتگی و بی نظمی بسیار گسترده و فراوان هستند. هنگامی که در محیط اداری شما از یک میز مرتب و منظم استفاده می کنید به نوعی حرفه ای بودن خود را به رخ کشیده و از مزایای این حرفه ای بودن بهره مند می شوید؛

 

  • به واسطه مرتب بودن میز کاری بهره وری کاری نیز افزایش می یابد.
  • تمرکز کارمندلن بر روی حل مسئله بیشتر و مشکلات راحت تر حل می شوند.
  • کاهش فراوان میزان استرس و اضطراب در این گونه افراد به واسطه داشتن میز کاری مرتب به راحتی قابل مشاهده است.
  • ثبات روانی و اجتماعی کارمندان بیشتر بوده و در محیط کاری از ثبات و آرامش بیشتری برخوردار می باشند.
  • میزان سرعت پیشرفت کارها در میان این گونه کارمندان بیشتر بوده که، به علت مزایای داشتن میز کار مرتب است.

محصول پیشنهادی: میز کار گروهی

نحوه نظم بخشیدن به میز کار در محیط های اداری

مزایای داشتن میز کار مرتب برای کارمندان یک سازمان و اداره و به ویژه کارمندانی که روزانه با حجم فراوانی از اطلاعات روبرو هستند بسیار مهم است. این کار علاوه بر کمک به سرعت بخشیدن به کارها باعث افزایش تمرکز آنان می شود.

جهت افزایش نظم و ترتیب بر روی یک میز اداری چندین راهکار ارائه شده است. برای مثال پیشنهاد شده است که از یک باکس بر روی میزهای اداری خود استفاده کنید و وسایل و قطعات کوچک و اضافی را درون آن قرار دهید. تا از ایجاد بی نظمی بیش از اندازه جلوگیری نمایید.

به منظور برقراری نظم و ترتیب بیشتر بر روی میزهای اداری خود می توانید از انواع کازیه ها برای نگهداری فایل های خود استفاده کنید. کازیه ها به منظور نگهداری انواع اوراق مهم و اضافه و پرونده های جاری استفاده می شوند تا، نظم موجود بر روی میز به هم نریخته و فضای اضافی برای کارهای دیگر وجود داشته باشد.

 

تکنیک به کار گیری رنگ های مختلف

به منظور استفاده بیشتر از مزایای داشتن میز کار مرتب می توانید از تکنیک رنگ های مختلف برای افزایش تمیزی و مرتب بودن میز استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از پوشه های رنگی برای جدا کردن فایل های مختلف استفاده کنید.

فرض کنید در شرکتی کار می کنید که دارای چندین مدل مختلف فاکتور فروش و یا فاکتور خرید و برگشت از فروش هستید در این صورت می توانید از پوشه هایی با رنگ های مختلف برای جداسازی این سه دسته فاکتور استفاده کنید. مزیت این کار علاوه بر پیدا شدن سریع تر فاکتورها مرتب بودن میز شما خواهد بود.

تکنیک به کار گیری رنگ های مختلف

کلام پایانی

مزایای داشتن میز کار مرتب افزایش تمرکز و قدرت حل مسئله در کارمندان می باشد. در راستای موضوع افزایش میزان تمرکز کارمندان شرکت ها می توانند از میزهای مدرن کارمندی استفاده نمایند. این میزها قابلیت تنظیم ارتفاع و تعیین سایر مشخصات را، دارا هستند.

مجموعه دکو مهر یکی از مجموعه های تولید کننده انواع میز و ست مبلمان اداری می باشد که، در زمینه طراحی و تولید انواع دکوراسیون و میز و مبلمان اداری فعالیت می نماید. جهت ثبت سفارش و مشاهده کاتالوگ نمونه کارهای این مجموعه می توانید به وبسایت دکو مهر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *