دسته‌بندی نشده

مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار

مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت ، مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار است . میزی که کارمندان و کارکنان در پشت آن قرار می گیرند و به فعالیت می پردازند ، مستقیما با ایشان در ارتباط بوده و عملکرد کاری آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد .

هر گونه آشفتگی به منزله کاهش بهره وری آن ها خواهد بود و قطعا یک مجموعه با چنین وضعیتی به هدف خود نخواهد رسید . اما در مقابل مرتب بودن میز فوق العاده حس راحتی و اطمینان خاطر ایجاد می نماید و به تمرکز هر چه بیشتر کارمندان کمک خواهد کرد . در این مقاله خواهان بررسی مزایای روانشناسی داشتن میز مرتب در محیط کار هستیم . پس لطفا با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: خرید و قیمت انواع صندلی اداری

تاثیرات مثبت میز کار مرتب در محیط کار

در رابطه با مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار لازم بوده ، تا ابتدا تاثیر وجود میز مرتب و بدون آشفتگی را بررسی نماییم . به موارد زیر توجه کنید ؛

  1. افزایش بهره وری : یک میز کار مرتب و منظم به شما کمک می کند ، تا اجسام و ابزارهای مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنید . با این وجود در زمان کمتری به جستجوی اجسام و ابزارها خواهید پرداخت و در این شرایط بهره وری شما به حداکثر میزان ممکن خواهد رسید .
  2. کاهش استرس : محیط کاری منظم و مرتب به شما احساس آرامش و سازگاری می دهد . هنگامی که اجسام و ابزارهای مورد نیاز در دسترس قرار دارند و همه چیز در جای خود قرار گرفته است ، دیگر با مشکل در دسترس نبودن وسایل و یا گمشدن آن ها مواجه نیستید و قطعا این امر باعث کاهش استرس و افزایش رضایت شما در محیط کار می گردد .
  3. افزایش تمرکز : یک میز کار منظم به ما کمک می کند ، تا تمرکز خود را بر روی هدف قرار دهیم و آشفتگی میز مخل تمرکز نخواهد بود ‌. هنگامی که محیط کاری به هم ریخته باشد ، تمرکز از ذهن فرار می کند و ذهن از میز به هم ریخته تر خواهد شد . از این رو مهم ترین مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار را می توان ، افزایش تمرکز دانست .
  4. افزایش حس مسئولیت : مرتب نگه داشتن میز کار نشان از حس مسئولیت و اهمیت کاری بوده ، که انجام می دهید . چرا که اولین اقدام شما برای انجام وظایفتان ، فراهم نمودن تجهیزات و وسایل به بهترین نحو ممکن است ، حس مسئولیت پذیری در این شرایط ثابت می شود و قطعا یک کارمند با میز کاری مرتب ، مورد توجه قرار خواهد گرفت .

موارد بالا همگی جزو مزایای روانشناسی داشتن میز مرتب در محیط کار هستند .

 

تاثیرات مثبت میز کار مرتب در محیط کار

آپشن های میز کار جهت مرتب کردن محیط

زمانی می توانیم از مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار بهره مند شویم ، که میز کار دارای یک سری آپشن ها و ویژگی های خاص باشد . موارد زیر گویای این امر مهم هستند ؛

  1. سبد یا جعبه های تقسیم بندی : یک میز کار ویژه دارای قسمت‌های خاصی است ، که امکان جداسازی وسایل را برای ما فراهم می‌نماید . یک سری سبدها و جعبه‌های مخصوص وجود داشته که در این گونه میزها تعبیه شده اند و می‌توان در آن ها انواع لوازم التحریر خودکار مداد و وسایل این چنینی را قرار داد .
  2. قفسه ها کشوها : قطعاً روی یک میز کار ما انواع و اقسام دفتر جزوه خودکار و لوازم شخصی را قرار خواهیم داد ، زمانی که یک میز کار دارای کشو و قفسه مخصوص باشد ، می توانیم به راحتی این وسایل را در جای مناسب قرار دهیم و از آشفتگی و به هم ریختگی میز کاری تا حد ممکن جلوگیری کنیم .
  3. سیستم های آویزان : یک سری قلاب‌های خاص و یا پایه‌های نگهدارنده وجود دارند ، که امکان آویز کردن وسایلی به آنها فراهم است ، به عنوان مثال زمانی که در قسمت زیری میز شاهد چنین قلاب‌هایی باشیم ، بانوان و آقایان می‌توانند کیف خود را به این قلاب‌ها آویزان کنند و از قرار دادن کیف بر روی میز و اشغال فضا جلوگیری نمایند ‌. این گونه قادر به برخورداری از مزایای روانشناسی داشتن میز مرتب در محیط کار هستیم .
  4. جعبه ها و سبدهای شفاف : شاید چندان مورد اهمیت نباشد ، اما زمانی که جعبه و ارگایز‌های طراحی شده برای میز اداری شفاف باشد و بتوانیم محتویات درون آن ها را ببینیم . هنگام جستجوی وسایل و استفاده از آن ها زمان کمتری صرف خواهد شد و همین امر باعث شده ، تا تمرکز و تسلط ما بر محیط و امکانات افزایش یابد .
  5. مدیریت کابل : یکی از مهمترین ویژگی‌های یک میز اداری بهره‌مندی از سیستم مدیریت کابل است ، این سیستم به ما کمک می‌کند ، تا بتوانیم کابل‌هایی و سیم‌های مورد نیاز جهت برقراری ارتباط را به خوبی سازماندهی کنیم و کمترین فضا را به آن ها اختصاص دهیم ‌.

زمانی می‌توانیم از مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار بهره‌مند گردیم ، که آپشن‌های مذکور همگی درون میز کار قرار داشته باشد ‌.

هنگام انتخاب میز کار جهت مرتب کردن محیط به چه نکاتی توجه کنیم ؟

بهره مندی از مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار منوط به رعایت نکات مختلفی است ، که یکی از آن ها دقت به ویژگی های میز در هنگام خرید است . آیتم های زیر از جمله موارد مهم و حائز اهمیت هنگام خرید میز اداری هستند ؛

  1. اندازه و ابعاد : بررسی اندازه و ابعاد میز کار هیلی مهم است . بررسی نمایید ، که اندازه میز به اندازه کافی بزرگ است ، تا امکان قرار دادن تمام وسایل و لوازم کاری را بر روی آن فراهم باشد و با محدودیت مواجه نباشیم .
  2. طراحی و سبک : در یک محیط کاری بایستی شاهد میزهای مرتب و زیبایی باشیم ، که با سبک و طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار هماهنگ هستند .

یکی از آیتم‌های مهم و تاثیرگذار بر روی طراحی سبک میز اداری سلیقه و نظر شما به عنوان کارفرما و خریدار است ، توجه داشته باشید ، تطابق میز خریداری شده با سلیقه شما می‌تواند حس رضایت بیشتری را در محیط کاری به شما القا کند .

  1. عملکرد و کاربرد : یک میز کاری دارای کاربرد و عملکرد خاصی است . به عنوان مثال میز مخصوص کامپیوتر ویژگی‌های متفاوتی با میز اداره معمولی دارد ، از این رو توجه نمایید که میز خریداری شده را برای چه امری تهیه می‌نمایید و حتماً عملکرد و کارایی آن را مورد بررسی قرار دهید . برخوردار از مزایای روانشناسی داشتن میز مرتب در محیط کار وابسته به این نکته است .
  2. کیفیت ساخت : یکی از آیتم‌های مهم هنگام خرید محصول توجه به کیفیت آن است ، قطعا شما نیازمند یک میز اداری مجهز و کاربردی می‌باشید ، که از متریال با کیفیتی ساخته شده و مطابق با استانداردهای یک میز ایده‌آل است ‌.
  3. راحتی و ارتفاع : ارتفاع مناسب میز کار بسیار مهم است تا در حین کار به طور صحیح و راحت بتوانید از آن استفاده کنید . مطمئن شوید که ارتفاع میز کار با قد شما و نحوه نشستنتان همخوانی دارد .
  4. قابلیت تنظیم : یکی از ویژگی‌های مهم میز اداری که بایستی به آن توجه نمود ، قابلیت تنظیم است . هرچه میز انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد ، راحتی کارمندان و کارکنان هنگام استفاده از آن بیشتر خواهد بود .

زمانی که شما هنگام خرید میزی ، به آیتم های مذکور توجه نمایید ، از مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار بهره خواهید برد و با هیچ گونه مشکلی مواجه نمی شوید .

 

هنگام انتخاب میز کار جهت مرتب کردن محیط به چه نکاتی توجه کنیم ؟

تاثیرات میز کار مرتب از لحاظ فنگ شویی

فنگ شویی و روانشناختی رابطه مستقیمی با هم دارند ، زمانی مزایای روانشناسی داشتن میز مرتب در محیط کار ایجاد می شود ، که میز از لحاظ فنگ شویی مورد تایید باشد . به موارد زیر دقت کنید ؛

  1. میز مرتب به شما کمک کرده ، تا اجزای مختلف محیط کار خود را به صورت منظم و سازماندهی در کنار هم قرار دهید . با داشتن مکان های مشخص برای اسناد ، لوازم التحریر و وسایل دیگر ، شما به راحتی به آنها دسترسی دارید و زمان کمتری را صرف جستجوی آنها خواهید نمود .
  2. با داشتن میز مرتب ، شما می توانید بهتر و سریعتر کار کنید . عدم وجود اشیاء پراکنده و نامرتب در محیط کار ، تمرکز شما را افزایش داده و اجازه می دهد تا بهترین استفاده را از زمان خود ببرید .
  3. محیط کار منظم و مرتب ، به شما احساس آرامش و رضایت می دهد . هنگامی که اجسام پراکنده نامرتب در نباشند ، استرس و نگرانی دور خواهد شد . با این وجود حالت روحی بهتری برای شما ایجاد خواهد شد . این آیتم جزو مهم ترین مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار می باشد .
  4. محیط کار منظم و مرتب می تواند خلاقیت شما را تحریک کند . وقتی که اطراف تان تمیز و منظم باشد ، مغز شما نیز بهتر میتواند ایده های جدید را تولید کند و بهترین عملکرد خود را ارائه خواهد داد .
  5. میز مرتب به شما کمک می کند تا حرفه ای بودن خود را ثابت کنید و قطعا این امر سبب شده ، تا شما از مزایای شغلی بهره مند گردید .

موارد بالا ثابت می کنند ، که چگونه تطابق نیز اداری با اصول فنگ شویی به ایجاد فضایی ایده آل در محیط کاری کمک می کند و امکان بهره وری از مزایای روانشناسی داشتن میز مرتب در محیط کار فراهم می گردد .

تاثیرات میز کار مرتب از لحاظ فنگ شویی

 

کلام آخر

مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار عاملی بوده ، تا به یک میز در محیط کاری توجه شود . برای تامین یک میز اداری خاص و ویژه لازم بوده ، تا سری به فروشگاه دکومهر بزنید و از محصولات فوق العاده با کیفیت این فروشگاه بهره مند گردید .

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *