مقالات

معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری

معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری

معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری

یکی از رایج ترین راه حل ها به جهتِ جداسازی فضا از یکدیگر استفاده از پارتیشن های اداریست! پارتیشن های اداری گونه ای سیستم جداکننده کاذب محسوب گردیده که محیط اداری را به چندین بخش مستقل قسم بندی می کند. پس شما می توانید، با استفاده از آنها فعالیت کارکنان ادارهِ خود را جدای نموده و بَر آنها نظارت داشته باشید. به همین خاطر ما در طولِ این مطلبِ از خود در دکومهر با معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری به کنار شما آمده ایم.

کمی درباره پارتیشن های اداری بیشتر بدانید!

همانطور که در قسمتِ مقدمه بیان داشتیم، این وسیله به منظور جدای سازی فضا از یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. با انجام دادنِ چنین کاری و به وجود آمدنِ اتاق هایی جدای از همدیگر کارکنان احساسِ مسئولیتی بیشتر خواهند داشت. به همین خاطر اغلب چنین محیط هایی تمیز بوده و تمامی اسناد و مدارک به صورت مرتب حفظ و نگهداری می شود.

به عبارتی در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری باید خاطر نشان شویم، استفاده از آن برای کارمندان یک حریم خصوصی ایجاد نموده و هریک از آنها از فضای شخصی برابری بهره مند خواهند بود.

این قبیل از جدا کننده ها دارای انواعی مختلف و در اندازه هایی متنوع طراحی و ساخته می شوند. برخی ها از چوب اِم دی اِف ساخته شده بعضی دیگر جنسی از شیشه دارند. البته برخی ها هم دارای جنسی از آلومینیوم می باشند! شما می توانید، بنا بَر نیاز خود از پارتیشن ها درون سازمان ها و یا کمپانی ها استفاده بنمایید.

توجه داشته باشید، که از پارتیشن ها علاوه بَر جدای سازی فضا به جهتِ طراحی و خلقِ دکوراسیونی زیباتر هم استفاده می شود. حال ما باید در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری خاطر نشان شویم، برخی ها تک جداره و بعضی دیگر دو جداره است!

حال بعضی از پارتیشن ها به صورت ثابت بوده و بعضی دیگر به حالتِ متحرک می باشد. انتخاب میان اینها به سلیقه و البته نیاز شما بستگی خواهد داشت. پس با ما در ادامه این مطلبِ از خود در دکومهر همراه باشید، تا با جوانبِ گوناگون این محصول کمی بیشتر آشنا شده و انتخابی آگاهانه پشت سَر بگذارید.

با کاربرد پارتیشن اداری کمی بیشتر آشنا شوید!

دوستانِ عزیز توجه داشته باشید، که ما مایل هستیم؛ پیش از معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری با شما در ارتباط با کاربرد آنها صحبت کنیم. اینچنین کاملاً با آگاهی به جهتِ خرید اقدام نموده و می دانید، که جدای کننده تهیه شده از جانبِ شما دارای چه کاربردهایی است. این کاربردها عبارتند از؛

 

·         جدا نمودنِ فضاهای ورودی اداره

در محیط اداری با توجه به متراژهایی که دارند، قسمتِ ورودی نقش بسیار پُر رنگی در حالتِ ظاهری و طراحی محیط مد نظر دارد! حال شما برای جدای سازی می توانید، از پارتیشن های اداری کمک بگیرید. پس حتماً از جدای کننده ها کمک گرفته و ظاهر اداره خود را زیباتر از پیش کنید.

·         به وجود آوردنِ اتاق هایی جدای از هم

یکی دیگر از کاربردهایی که می توان پیش از معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری نام برد، ایجادِ اتاق هایی کوچک و جدای از یکدیگر است. در محیط اداری که شما با کمبود فضا رو به رو هستید، می توان از پارتیشن متحرک بهره گرفت. این نوعِ از جدای کننده ها قابلیت جا به جایی داشته و شما می توانید، به راحتی آنها را حرکت بدهید.

·         پنهان نمودنِ ایرادها

در برخی از اداره ها ما با ستون هایی اضافی یا دیوارهایی کج و وا رفته رو به رو می شویم. این ستون ها علاوه بَر آنکه ظاهر اداره را زشت می کند، بلکه مانع از به وجود آوردنِ اتاقک های مد نظر می شود. نگران نباشید، چرا که می توان با استفاده از پارتیشن های اداری چنین ایرادهایی را پنهان نموده و بهترین فضاها را خلق نمود.

اکنون که شما به خوبی با کاربرد جدای کننده ها آشنا شدید، ما در ادامه به معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری می پردازیم. پس همچنان با ما همراه شده و پاسخِ سؤالات خود را به دَست آورید. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ پرسش هایی بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

معرفی انواع پارتیشن های اداری به لحاظ جنس‌شان

ما در این قسمت انواع پارتیشن های اداری بنا بَر جنسی که دارند، را به شما معرفی خواهیم داشت. پس در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری از نظر جنس باید گفت؛

معرفی انواع پارتیشن های اداری به لحاظ جنس‌شان

 

·         پارتیشن های اداری اِم دی اِف MDF

این نوعِ از پارتیشن ها تولید شده از چوبِ اِم دی اِف هستند! به حالتی که شکلِ ظاهری و حتی فریم آنها تولید شده از همین ماده است. توجه داشته باشید، که چوبِ اِم دی اِف دارای سطحی یکدست نیز قابلیت روکش کاری می باشد. همچنین در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری بدانید؛ این نوعِ از جدای کننده ها رنگ پذیر هستند.

از سویی دیگر در برابر تغییر شکل مقاومت بسیاری از خود نشان می دهند. علاوه بَر تمامی موارد نام برده شده این نوعِ از پارتیشن در برابر رطوبت و ساییدگی استحکام مناسبی داشته نیز عایق خوبی در مقابل صداست. به گونه ای که از انتقال‌ صداهایی آزار دهنده به محیط شما خودداری می کند.

·         پارتیشن های اداری شیشه ای و اِم دی اِف MDF

در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری بهتر است، این نمونه را هم به شما معرفی کنیم. در انواع پارتیشن اداری شیشه ای و اِم دی اِف از چوب MDF در قسمتِ فریم استفاده می شود. حال شیشه هم نقش پُر کننده قاب را بَر عهده خود دارد. اغلب از این نوعِ جدای کننده ها استقبال بیشتری می گردد. حال شما با وجودِ آنها می توانید، بَر تمامی فضای اداره خود تسلط داشته باشید!

·         پارتیشن های اداری اِم دی اِف با پروفیل های آلومینیومی

قطعاً شما هم فلز آلومینیوم را می شناسید. آن نیز بسیار سبک بوده و البته در برابر ورودِ ضربات از خود مقاومت بسیاری نشان می دهد. بهتر است، در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری و نمونه های اِم دی اِف با پروفیل آلومینیوم خاطر نشان شویم‌‌؛ حتماً تهیه این نوعِ از جدای کننده به محیط اداری شما نمایی بسیار شیک اعطاء خواهد نمود.

اغلب در قسمتِ فریم از آلومینیوم استفاده شده و چوبِ اِم دی اِف مسئولیت پُر کننده را بَر عهده خود دارد. این نوعِ از جدا کننده ها دارای ویژگی تغییر پذیری است! اینهم یکی از مهم ترین نکاتی بود، که دانستنِ آن برای شما امکان دارد مفید باشد!

·         پارتیشن های اداری شیشه ای با پروفیل های آلومینیومی

همانطور که از تیتر این قسمتِ ما مشخص است، در این قبیل از پارتیشن بندی ها از پروفیل آلومینیومی به عنوان اسکلت یا فریم و از شیشه ها به عنوان پُر کننده سطح استفاده می کنند. این قبیل از پارتیشن اداری می تواند، به محیط پيرامون شما زیبایی بسیار خارق العاده اعطاء کند.

در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری توجه داشته باشید؛ در نمونه معرفی شده، می توان از شیشه مات یا شفاف، منحنی یا با سطحی صاف و تک یا دو جداره استفاده نمود. تمامی اینها به سلیقه شما و میزانِ بودجه‌تان بستگی دارد. از سویی دیگر بهتر است، بدانید‌؛ این نمونه از جدای کننده ها امکانِ عبور نور طبیعی را برای شما مهیا می سازد. از جانبی دیگر اجازه عبور صدا را نداده و شما می توانید، در محیطی آرام کارهای خود را انجام بدهید.

معرفی انواع پارتیشن های اداری به لحاظ تک جداره و دو جداره

ما در این قسمت به معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری از بُعد دیگری می پردازیم. پس بهتر است، همچنان با ما همراه شده و بَر دانسته های خود بی افزایید!

·         پارتیشن های اداری تک جداره چیست؟

این قبیل از جدای کننده ها به صورتِ قاب هایی یک تکه بوده و حالتی ایستاده به خود گرفته اند. از سویی وزنی کم داشته و شما می توانید، به راحتی آنها را جا به جا بنمایید. توجه داشته باشید، که انواعِ تک جداره دارای ظاهری ساده است و تنوع بسیار کمی دارد.

اغلب در این نمونه از جدای کننده ها استفاده از ملزوماتی اضافی چون؛ پرده با کِرکِره رایج نیست! در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری توجه داشته باشید، این نمونه از جدای کننده ها نسبت به انواعِ دو جداره دارای قیمتی مناسب تر است.

     پارتیشن های اداری تک جداره چیست؟

·         پارتیشن های اداری دو جداره چیست؟

در معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری و این نمونه از جدا کننده ها از ستون در راستای نگه داشتنِ پنل بهره گیری نمی شود. چرا که آنها به قدر کافی استحکام داشته و می توانند، بدون نیازِ به ستون برروی زمین محکم بشوند. شما می توانید، در این پارتیشن های اداری از پرده یا… مابین فضای دو شیشه استفاده کنید.

هزینه خرید نمونه های دو جداره اغلب دو برابر جدا کننده های تک جداره است. ولی این نوعِ از جدای کننده ها زیبایی منحصر به فردی داشته نیز از تنوع بالایی بهره مند هستند. و نهایتاً پارتیشن دو جداره می تواند، در برابر صدا به عنوان یک عایق بسیار خوب عمل کند.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در دکومهر به معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری پرداختیم. امیدواریم که این نوشتار برای شما مفید واقع شده باشد. همانطور که خواندید، جدای کننده ها از نظر جنس دارای انواعی مختلف است. از سویی به دو دسته تک جداره و دو جداره قسم بندی می شود. حال شما می توانید، یکی از نمونه های ثابت یا متحرک را برای محیط اداری خود خریداری کنید.

تمامی اینها به نیاز و سلیقه نیز بودجه‌تان بستگی دارد. اميدواريم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *