مقالات

معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک

معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک

معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک موضوع مورد بحث در مقاله پیش رو است ، در واقع این ویژگی ها بسیار گسترده و متنوع هستند ، که ما سعی می کنیم با مهم‌ترین نکات و ویژگی های اصلی این چیدمان اشاره کنیم .

اگر به فضای اداری و اتاق مدیریت کلاسیک علاقه مندید ، تا پایان مقاله معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک با ما باشید ، تا با ویژگی های این سبک آشنا شوید ‌.‌

بیشتر بخوانید: ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون اداری

آشنایی با سبک کلاسیک

باید گفت در نخستین بخش از مقاله معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک ، بهتر است نخست با این سبک آشنا شوید ، در این بخش نیز به طور کلی راجع به ویژگی های آن برای هر فضایی از جمله اتاق مدیریت صحبت می کنیم . در واقع ما در این مقاله به دنبال سبک کلاسیک قرون 18 و 19 میلادی نیستیم ، بلکه راجع به سبک کلاسیک معاصر سخن خواهیم گفت .

می توان گفت در سبک کلاسیک قدیمی از رنگ های بسیار تیره و عناصر بسیار تجملی و کار شده استفاده می شد ، اما در سبک کلاسیک معاصر از رنگ های قهوه ای روشن تر و المان‌ های ساده تر بهره گرفته می شود .

در قرون گذشته به چیدمان و نسبت اشیا با فضا و هم دیگر توجهی نمی شد ، برای مثال در یک اتاق کوچک مدیریت یک میز بسیار بزرگ قرار می ‌دادند و بر عکس این قضیه نیز دیده می شد ، یا اینکه صندلی هیچ تناسبی با میز نداشت !

در سبک کلاسیک معاصر به تناسب اشیا با همدیگر و با فضا اهمیت زیادی داده می شود . امروزه به نحوی اتاق مدیریت را طراحی می کنند ، که حتی اگر وسعت زیادی نداشته باشد در چشم بیننده بزرگ جلوه کند .

در ادامه این مبحث از مقاله معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک ، باید افزود که اتاق های مدیریت کلاسیک همانند گذشته تنها نشان دهنده تجمل نیستند ، بلکه ابهت مدیریت و شرکت را نشان می دهند ، از سویی مشتری در چنین فضایی حس اعتماد و راحتی بیشتری دارد . مشتری در چنین اتاقی غرق آرامش خواهد شد ، که این مسئله در رونق گرفتن و رشد کسب و کار اهمیت بالایی دارد .

آشنایی با سبک کلاسیک

 ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک

همانگونه که از عنوان این بخش پیداست ، به معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک خواهیم پرداخت . این سبک با ویژگی های منحصر به فرد خود در میان طراحان و کاربران شناخته می شود ، باید در زمان اجرای آن به تمام این ویژگی ها توجه نمود و یکایک آنها را به کار برد . ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک عبارتند از ؛

  • سادگی : مهمترین ویژگی طراحی کلاسیک سادگی در کنار شکیل بودن است . در حالی که یک اتاق ساده را مشاهده می کنید ، محو ابهت و شکوه آن نیز خواهید شد . این ویژگی با توجه به هویت هر شرکتی به طور منحصر به فردی اجرا خواهد شد و دارای المان های مخصوص به خود است .
  • واقع گرا بودن : یکی دیگر از ویژگی های سبک کلاسیک برای اتاق مدیریت ، واقع گرا بودن است . در اینجا هیچ چیز انتزاعی و پیچیده نیست . بالاترین مقام مدیر است ، که چیدمان اتاق و تجهیزات درون آن ، تفاوت این اتاق را با سایر اتاق ها به وضوح نشان می دهند .
  • تجهیزات اتاق : در ادامه این مبحث از مقاله معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک ، در مورد تجهیزات اتاق مدیریت با این سبک صحبت می کنیم . در این اتاق تجهیزات ضروری و کار آمد مانند قفسه ها ، میز و صندلی مدیریت وجود دارد . یک میز و صندلی نیز برای مشتریان در مقابل یا مجاور میز مدیریت قرار دارد . اگر شرکت یا اداره اتاق جلسه مجزا نداشته باشد ، میز چند نفره ای هماهنگ با سایر تجهیزات اتاق نیز در یک گوشه اتاق گذاشته می شود .
  • اتاق خلوت : از دیگر ویژگی های‌ اتاق مدیریت با سبک کلاسیک ، پرهیز از هر گونه شلوغی است ؛ زیرا شلوغی محیط را آشفته خواهد کرد . شلوغی بیش از حد مانع از تمرکز بر روی کار و تعامل مثبت میان مشتری ، کارکنان و مدیر خواهد شد .
  • رعایت هارمونی : آخرین ویژگی که در این بخش از مقاله معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک ، به آن خواهیم پرداخت ، رعایت هارمونی میان تجهیزات است . تمام عناصر باید هماهنگ و متناسب با هم باشند ؛ زیرا هر گونه نا هماهنگی سبب بی نظمی اتاق مدیریت خواهد شد . علاوه بر این تجهیزات را موازی با هم بچینید ، تا نظم بیشتری در اتاق مدیریت برقرار شود .

 ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک

تاثیر رنگ در اتاق مدیریت سبک کلاسیک

در بخش بالا به طور کامل به معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک ، پرداختیم و شما به طور کامل با مشخصات منحصر به فرد این سبک آشنا شدید . اگر قصد اجرای سبک کلاسیک را در اتاق مدیریت دارید ، یک مورد را نباید از یاد ببرید و آن هم رنگ این سبک دکوراسیون است .

بهترین رنگ برای دیوار اتاق مدیریت در سبک کلاسیک ، رنگ سفید می باشد . این رنگ صداقت ، آرامش و واضح بودن را به بیننده القا می کند . این رنگ در انتخاب تصمیات درست توسط مدیران ، کارکنان و مشتریان تاثیر زیادی دارد .

رنگ متداول تجهیزات سبک کلاسیک ، رنگ قهوه ای است ، که اغلب تجهیزات اتاق مدیریت یکی از طیف های این رنگ را دارند . متریال محبوب این تجهیزات نیز چوب طبیعی یا صنعتی می باشد .

در ادامه این مبحث از مقاله باید افزود که فقط یک رنگ را برای طراحی اتاق به کار نبرید ؛ در کنار رنگ قهوه ای از رنگ های مکمل نیز در تجهیزات جانبی استفاده کنید ؛ استفاده از یک رنگ محیط را یکنواخت و کسل کننده خواهد کرد ، که در روحیه افراد و بهره وری آنها تاثیر منفی دارد .

تاثیر رنگ در اتاق مدیریت سبک کلاسیک

سخن پایانی

در این مقاله از تیم فروش دکومهر به طور اجمالی به معرفی ویژگی های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک پرداختیم . اگر قصد دارید اتاق مدیریت و محیط اداری شرکت خود را با این سبک طراحی کنید ، تجهیزات خود را ازسایت دکومهر از بهترین فروشگاه های لوازم اداری تهیه کنید .

بیشتر بخوانید: انواع مدل های میز تحریر دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *