مقالات

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل

میز کنفرانس یکی از عناصر مهم در طراحی فضای داخلی محیط های کاری است که برای برگزاری جلسات، نشست ها، سخنرانی ها و آموزش های گروهی استفاده می شود. انتخاب نوع مناسب میز کنفرانس بستگی به چند عامل دارد، از جمله تعداد شرکت کنندگان، نوع فعالیت، هدف جلسه، فضای موجود و سلیقه طراح. در بازار انواع مختلفی از میز کنفرانس وجود دارد که هر یک ویژگی ها و مزایای خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل بپردازیم. با مقایسه کردن میز کنفرانس دایره ای و یو شکل، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت دکومهر تمام تلاش خود را می کند تا شما را در انتخاب بهترین چیدمان راهنمایی کند.

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل از نظر کاربرد

در این بخش به مقایسه کردن میزهای کنفرانس دایره ای و یو شکل از لحاظ کاربرد می پردازیم.

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل از نظر کاربرد

·         میز کنفرانس دایره ای یا گرد

میز کنفرانس دایره ای یا گرد، نوعی میز است که سطح آن به شکل دایره است و پایه های آن در وسط یا در حاشیه قرار دارند. این نوع میز مناسب برای جلسات با تعداد کمتر از 10 نفر است که نیاز به تعامل بالا و تصمیم گیری دارند. با استفاده از این میز، همه شرکت کنندگان با هم روبرو می شوند و می توانند به صورت راحت و بدون مانع با هم صحبت کنند. این نوع میز به خصوص برای تشکیل تیم، حل مشکل، بحث آزاد و ایده پردازی مناسب است.

·         میز کنفرانس یو شکل

میز کنفرانس یو شکل، نوعی میز است که سطح آن به شکل U است و پایه های آن در زیر هر قسمت قرار دارد. این نوع میز مناسب برای جلسات با تعداد بالاتر از 10 نفر است که نیاز به سخنران، پروژکتور، صفحات نمایش و لوازم جانبی دارند. با استفاده از این میز، سخنران در قسمت باز U قرار می‌ گیرد و بقیه شرکت کنندگان روبروی هم هستند. همچنین، فضای آزاد U قابل استفاده برای قرار دادن تجهیزات است. این نوع میز به خصوص برای جلسات آموزشی، سخنرانی، پروژه و پروپوزال مناسب است.

با مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل بهتر می توانید تشخیص دهید که کدام میز برای شما مناسب می باشد.

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل از لحاظ ظاهر

در این بخش شرکت دکومهر، به مقایسه کردن میزهای کنفرانس دایره ای و یو شکل از لحاظ ظاهر و طرح می پردازد.

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل از لحاظ ظاهر

·         میز دایره ای

میز دایره ای دارای ظاهری ساده و تخت است که هیچ گوشه ای ندارد. رنگ و جنس سطح میز می تواند بسته به سلیقه و فضای محیط کار انتخاب شود. برخی از رنگ های رایج برای این نوع میز عبارتند از: سفید، خاکستری، قهوه ای، مشکی و طوسی. همچنین، برخی از جنس های رایج برای سطح میز عبارتند از: چوب، شیشه، فلز و … . که میز دایره ای از جنس چوب، هم برای محیط کار مناسب است و هم ظاهری رسمی به محیط می بخشد.

·         میز یو شکل

میز یو شکل، دارای ظاهری پیچیده تر است که با توجه به نقش سخنران و شنونده ها طراحی شده است. رنگ و جنس سطح میز نیز مانند مورد قبل متنوع است. برخی از رنگ های رایج برای این نوع میز عبارتند از: سفید، مشکی، قهوه ای.

با مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل، از نظر ظاهر، بهتر می توانید در هنگام خرید تصمیم بگیرید که کدام نوع میز برای مکان مورد نظر شما مناسب است.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل از لحاظ میزان محبوبیت آن ها

میز دایره ای به دلیل اینکه پیشینه ای طولانی دارد و از زمان های قبل مورد استفاده قرار می گرفته است، امروزه نیز بسیار پر فروش است. اما میز یو شکل به دلیل اینکه طراحی جدیدی دارد، هنوز در بازار به میزان زیادی وارد نشده و فروش کم تری دارد. اما میز یو شکل به دلیل طراحی جدید و شیکی که دارد، بعد از میز گرد، بیشترین کاربرد را در محیط های کاری دارد. با مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل و میزان فروش هر یک از آن ها، می توانید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.

 

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل از لحاظ میزان محبوبیت آن ها

مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل از نظر ابعاد برای استفاده در محیط

در این بخش به مقایسه کردن میزهای کنفرانس دایره ای و یو شکل از نظر ابعاد برای استفاده در محیط می پردازیم. از میز یو شکل برای استفاده در محیط های بزرگ استفاده می شود زیرا فضای بیشتری را اشغال می کند. اما از میز گرد برای فضاهای کوچک استفاده می کنند.

میز گرد دارای مدل های مختلفی است که از ترکیب چوب و فلز و پلاستیک ساخته شده اند. معروف ترین آن، میز های گرد چوبی است که با طرح تنه درختان جنگل، ظاهری طبیعی به محیط می بخشد. این میزها بیشتر در محل کار و برای جلسات و طوفان فکری مورد استفاده قرار می گیرد. طوفان فکری وضعیتی است که در آن افراد همه ایده هایشان را با یکدیگر در میان می گذارند. میز گرد نسبت به میز یو برای محیط کار مناسب تر است، زیرا افراد با دیگر اعضا می توانند ارتباط بیشتری داشته باشند و توجه و تمرکزشان بیشتر می شود.

در مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل، می توان گفت که وقتی فردی درحال سخنرانی است، به دلیل شکل دایره ای میز، می تواند با دیگر اعضا ارتباط چشمی داشته باشد و به این ترتیب، افراد دیگر تمرکز بیشتری در جلسه خواهند داشت. میزهای گرد در محیط کار، معمولا جنسی چوبی و رنگی تیره دارند. زیرا رنگ های تیره برای محیط های کاری و اتاق جلسات مناسب تر هستند. اما بهتر است ترکیب میز تیره به همراه پرده و دکوراسیون روشن بکار گرفته شود؛ تا محیط بیش از اندازه تاریک به نظر نرسد و فضای شاد و محیط کاری دلبازی حاصل شود. میزهای چوبی به دلیل اینکه جنس تقلبی آن ها در بازار زیاد است، باید با دقت و حساسیت زیادی انتخاب شوند وگرنه در مدت کمی، رنگ آن ها تغییر می کند.

جمع بندی

با مقایسه میز کنفرانس دایره ای و یو شکل؛ فهمیدیم که میزهای دایره ای برای محیط های کاری، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. به ویژه میزهای چوبی که محیط را رسمی تر نشان می دهند.

به طور کلی با مقایسه کردن میزهای کنفرانس دایره ای و یو شکل بر اساس رنگ بندی محیط و فضای آن، می توانید میز مناسب را انتخاب نمایید و ظاهری رسمی و شیک در محل کارتان ایجاد کنید. همچنین می توانید با انتخاب میز مناسب، بر دقت و تمرکز کارکنان بیافزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *