مقالات

مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس

مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس

هنگامی که افراد قصد دارند برای خرید پارتیشن اقدام کنند، سوالاتی ذهن آن ها را به خود مشغول می کند. یکی از پرسش هایی که همواره برای خریداران پیش می آید، این است که پارتیشن های فریم دار و فریم لس چه تفاوتی با همدیگر دارند، نمی توانیم به صورت قطعی مشخص کنیم که کدام یک از انواع پارتیشن های فریم لس بهتر هستند. انتخاب پارتیشن های فریم لس بستگی به موقعیت شما دارد. برای درک بیشتر این موضوع قصد داریم به مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس بپردازیم. با ما همراه باشید.

تعریف و ویژگی های پارتیشن های فریم لس و فریم دار

قبل از اینکه به صورت تخصصی به بررسی مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس، بپردازیم. در ابتدا قصد داریم به صورت اجمالی تفاوت های بین این دو گزینه را بررسی کنیم.

تعریف و ویژگی های پارتیشن های فریم لس و فریم دار

·         پارتیشین های فریم دار

در حالت کلی باید بگوییم اصطلاح پارتیشن های فریم دار به مدل هایی از پارتیشن اطلاق می شود، که در اطراف آن ها قاب یا فریم هایی وجود دارد. طراحی این مدل از پارتیشن ها به دلیل وجود فریم ها از استحکام و پایداری بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل کمتر دچار آسیب دیدگی می شوند، در معرض خراب شدن قرار می گیرند.

این نوع از پارتیشن ها را اغلب برای مکان های پرخطر پیشنهاد می کنند. جنس فریم در این نوع از پارتیشن ها از بین چوب یا فلز انتخاب می شود.

بیشتر بخوانید: ویژگی مبلمان اداری لوکس

·         پارتیشن های فریم لس

در ادامه مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس باید بگوییم، بر خلاف نوع قبلی در این مدل از پارتیشن هیچ خبری از فریم یا قاب نیست. در واقع پارتیشن های فریم لس هیچ نوع نگهدارنده ای ندارند، به شکل روکار یا توکار به سقف دیوار یا هر جای دیگری از ساختمان متصل می شوند.

معمولا برای بالا بردن مقاومت پارتیشن های فریم لس از شیشه های سکوریت یا دوجداره استفاده می کنند.

 

تعریف و ویژگی های پارتیشن های فریم لس و فریم دار

موارد مهم در مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس

حال که به صورت کاملا مختصر به بررسی تفاوت های این دو مدل پارتیشن پرداختیم. قصد داریم به شکل تخصصی تری به مقایسه پارتیشن فریم لس و فریم دار بپردازیم.

·         زیبایی شناسی

یکی از مهمترین تفاوت هایی که در مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس وجود دارد مربوط به موضوع زیبایی شناسی و طراحی آن ها می شود. در حالت کلی وقتی فریم یا قاب های فلزی ضخیم را در اطراف پارتیشن ها قرار می دهیم، این قطعات حالت سنتی پارتیشن را به خود می گیرند. افرادی که به دنبال طراحی و ظاهر مدرن و امروزی تر هستند می توانند از پارتیشن های فریم لس استفاده کنند.

·         نصب و اجرا

در ادامه مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس به شیوه نصب آن باید توجه کنید. پارتیشن های فریم دار به این شکل نصب می شوند، که ابتدا قاب را نصب کرده سپس خود پارتیشن را به آن اضافه می کنند. با توجه به فرایند نصب فریم ها این نوع پارتیشن برای نصب به مدت زمان بیشتری نیاز دارد، به تبع هزینه بیشتری برای نصب و اجرا نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: معماری و دکوراسیون داخلی اداری به سبک پست مدرن

·         نگهداری

مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس را با نحوه ی نگهداری آن پی می گیریم. وجود فریم در پارتیشن های فریم دار موجب می شود، که حجم زیادی از گرد و غبار و آلودگی در منافذ جمع گردد، نیاز به نظافت در آن بیش از مدل های فریم لس می باشد.

عایق در برابر صوت

پارتیشن های فریم دار دارای اسکلت فلزی هستند، وجود فریم ها در این نوع پارتیشن ها می توانند به عنوان یک عایق صوتی عمل کنند، سازه را در برابر آلودگی های صوتی مقاوم نمایند. به این ترتیب امکان ورود صدا به فضای داخلی به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

·         هزینه

یکی از مهمترین موارد در مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس، نحوه طراحی فریم ها می باشد. وجود این فریم ها موجب می شود، که قیمت این پارتیشن های فریم دار بیش از دل های فریم لس باشد. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید، در برخی موارد، پارتیشن های فریم لس به صورت سفارشی طراحی می شوند، که این امر باعث افزایش هزینه ها می گردد.

برخی از افراد تمایل دارند، که پارتیشن های فریم لس خود را به صورت سفارشی طراحی کنند. این امر باعث می شود شما یک طرح اختصاصی داشته باشید. اما هزینه های ساخت مقداری افزایش قیمت خواهد داشت.

·         مقاومت

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس، موضوع مقاومت این سازه ها است. مسلما پارتیشن های فریم دار به دلیل طراحی و ساختار خاصی که دارند، از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار هستند. در صورتی که قصد دارید پارتیشن های فریم لس شیشه ای سفارش دهید، می توانید برای افزایش مقاومت از شیشه های سکوریت و دوجداره استفاده کنید. یکی دیگر از متریال هایی که به استحکام پارتیشن های فریم لس کمک می کند، استفاده از لمینت در ساختار آن ها می باشد.

اگر بخواهیم این دو نوع پارتیشن را با همدیگر مقایسه کنیم، می توانیم بگوییم این دو مدل سازه در شرایط مختلف عملکردهای تقریبا یکسانی دارند، بستگی دارد شما بخواهید پارتیشن را در کجا به کار ببرید. پارتیشن های فریم دار را می توانید در مکان هایی که نیاز به عایق صوتی و مقاومت بالا است به کار ببرید. پارتیشن های فریم لس نیز مناسب مکان های کوچکتر و محدود هستند. در صورتی که قصد دارید فضای یک مکان اداری پر رفت و آمد را تفکیک کنید، بهتر است از پارتیشن های فریم دار استفاده نمایید.

مقاومت

سخن پایانی

مقایسه پارتیشن فریم دار و فریم لس به ما این موضوع را ثابت کرد، که نمی توانیم به شکل قطع بگوییم کدام نوع بر دیگری برتری دارد. انتخاب یک مدل خاص پارتیشن بستگی به مکانی دارد، که شما قصد دارید سازه را در آن جا نصب کنید دارد. بهتر است پیش از اقدام به خرید و نصب پارتیشن با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دکو مهر به عنوان یکی از تولید کنندگان انواع پارتیشن های فریم دار و فریم لس، به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *