مقالات

مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟

مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟

روزانه افراد زیادی به هنگام مراجعه به ادارات و سازمان های مختلف ، وقت زیادی را ، صرف گذر از راهروهای این اماکن می نمایند . راهروها قسمت مهمی از فضای داخلی ادارات را ، به خود اختصاص می دهند . به همین دلیل طراحی و دکوراسیون این بخش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است . به هنگام طراحی فضای داخلی ادارات و راهروها بای به برخی نکات توجه نمود . در صورتی که ، برای شما این سوال پیش بیاید که ، مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ همراه ما باشید تا ، با برخی از این نکات مهم آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: قیمت صندلی کارمندی

دقت به اصول طراحی راهروها

در اولین بخش با ذکر یک نکته مهم ، مبحث مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ را ، شروع می نماییم . یکی از نکات مهم به هنگام طراحی فضای داخلی شرکت ، پرداختن به فضای راهروها می باشد . راهروها را ، می توان به راحتی و با صرف هزینه ای اندک طراحی و دکوراسیون نمود .

طبق اصول طراحی دکوراسیون داخلی ، فضای راهروهای اداری بایستی دارای فضایی آرام و به دور از هر گونه هیاهو باشد . در ضمن ، راهروها باید مسیر صحیح ورود و خروج به هر بخش از شرکت و اداره را ، به راحتی نمایانگر باشند .

راهروها یکی از بخش های نمایان درون هر شرکت و اداره ای می باشند . به همین دلیل ، در طراحی و دکوراسیون یک شرکت باید تمهیدات خاصی برای این بخش ها در نظر گرفته شود . در ادامه مبحث مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ برخی از نکات مهم طراحی راهروهای اداری را ، فرا خواهیم گرفت .

 

دقت به اصول طراحی راهروها

 

اصول و نکات مهم در طراحی راهروهای اداری

در ادامه این مبحث ، مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ در نظر داریم تا ، به بیان برخی از نکات و اصول مهم در طراحی و دکوراسیون راهروهای اداری را ، بیان نماییم . باید گفت در نظر داشته باشید که ، طراحی ، توجه به ابعاد راهروها و نورپردازی از جمله نکات مهم این موضوع می باشند ؛

 

  • ابعاد راهروهای اداری : یکی از نکات مهم در طراحی راهروهای اداری ، دقت به ابعاد آن هاست . در صورت نیاز به پارکت نمودن کف راهروها ، ابتدا برآورد صحیحی از ابعاد راهرو نمایید . سپس اقدام به نصب پارکت و یا لمینیت کف راهروها نمایید .
  • نورپردازی راهروهای اداری : مسأله نورپردازی درون راهروها ، یک نکته اساسی در طراحی این بخش از ادارات می باشد . به وسیله نورپردازی صحیح و اصولی می توان حتی ابعاد راهروهای اداری را ، تغییر داد و از لحاظ بصری بزرگتر و یا کوچکتر از حد معمول نمایش داد .

نورپردازی استاندارد و صحیح ، به روشن تر شدن راهروها کمک شایانی می نماید . علاوه بر این مورد ، به وسیله نورپردازی مدرن می توان راهروهای باریک را ، پهن تر و عریض تر نشان داد . در ادامه مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ نکات مهم دیگری را ، ذکر می نماییم .

  • به کار گیری صندلی های انتظار : به هنگام طراحی فضای راهروها ، فضایی را ، برای قرار دادن صندلی های انتظار ارباب رجوع در نظر بگیرید . فاصله صندلی ها از یکدیگر ، استاندارد بودن و طراحی شدن بر اساس اصول آرگونومیک از نکات مهم است و باید مد نظر قرار گرفته شوند .
  • رنگ ها در طراحی راهروهای اداری : رنگ ها از نکات بسیار اساسی و مهم در طراحی راهروهای اداری می باشند . استفاده از رنگ های آرام بخش و با تناژ رنگی سرد در راهروها و به ویژه راهروهای انتظار به آرامش و کنترل اعصاب کمک می نماید .
  • به کار گرفتن دیوار پوش : نکته دیگری که ، در پاسخ به سوال مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ می توان بیان کرد ، استفاده از دیوارپوش می باشد . در راهروهای اداری می توان از دیوار پوش های متنوع با طرح ها و رنگ های متفاوت موجود در بازار بهره گرفت .

این دیوار پوش ها باید در برابر رطوبت ، ضربه ، اشیای نوک تیز مقاومت لازم را ، داشته باشند . همچنین ، دیوار پوش های راهروهای اداری ، می بایست با طول و عرض راهروها هماهنگی و هارمونی رنگ صحیحی داشته باشند .

  • آینه کاری راهروهای اداری : در راهروهای اداری باریک و با میزان کم نور ، می توان از عنصر آینه و آینه کاری استفاده نمود . در این صورت ، می توان نقص و کمبود نور را ، رفع کرده و از خستگی افراد پیشگیری نمود . علاوه بر این ، به زیبایی راهروها افزوده می گردد .

 

به عنوان آخرین نکته و پاسخ به سوال مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ می توان به عنصر گل و گیاه نیز اشاره نمود . در راهروهای اداری بسته به سبک دیزاین و طراحی داخلی ، می توان از گل و گلدان های گیاه های مناسب برای طراحی راهروهای اداری استفاده نمود .

دلایل مهم بودن طراحی اصولی راهروهای اداری چیست ؟

در ادامه مبحث مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ به ذکر چند نکته بسنده می نماییم . طراحی اصولی راهروهای اداری از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است . دلیل این امر را ، می توان در آسایش کارمندان و همچنین ، افراد مراجعه کننده در یافت .

راهروهای با طراحی اصولی باید دسترسی سریع و آسان به سایر بخش های اداری را ، برای افراد میسر نماید . از سوی دیگر ، در طراحی راهروهای اداری باید کلیه افراد از جمله افراد معلول را ، مد نظر قرار داد تا ، بتوانند به راحتی از راهروها گذر نمایند .

به طور کلی ، بهترین گزینه ها در پاسخ به سوال مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ را ، می توان در ابعاد ، رنگ و نور پردازی و همچنین ، تلفیق عناصر و اصول طراحی داخلی در نظر گرفت . با دقت به همین نکات می توان راهروهای اداری استاندارد و زیبایی طراحی نمود .

دلایل مهم بودن طراحی اصولی راهروهای اداری چیست ؟

 

کلام پایانی

در مبحث مهمترین نکات طراحی راهرو اداری کدامند ؟ با برخی از این نکات و اصول طراحی راهروهای اداری آشنایی یافتیم . با اطلاع از نواقص راهروهای اداری می توان جهت رفع این نواقص اقدام نمود . همچنین ، به منظور تهیه صندلی های انتظار استاندارد ، باید از برندهای معتبر خرید نمود .

مجموعه دکومهر یک برند معتبر و مطرح می باشد که ، مبلمان و ست اداری خود را ، مطابق اصول آرگونومیک و استاندارد طراحی و تولید می نماید . جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر ، مراجعه حضوری می توانید به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: نوفه در معماری چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *