مقالات

میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

تهیه و تامین میز اداری نیازمند توجه به فاکتور ها و پارامتر های خاصی است . از این رو بسیاری از کاربران با سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ رو به رو می شوند و خواهان این هستند ، تا یک میز اداری خوب و مطابق با ویژگی های مورد نظر خود را تهیه نمایند .

اگر در جست و جوی پاسخ میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ و رسیدن به خواسته و هدف خود از خرید یک میز اداری هستید ، این مقاله برای شما نوشته است ، لطفا تا انتها با ما همراه شوید ‌.

بیشتر بخوانید: مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب در محیط کار

منظور از میز اداری چیست ؟

خب ! قبل از هر حرف و نکته ای در رابطه با سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ ، اول باید با مفهوم و چیستی یک میز اداری آشنا شویم . این محصول همان طور که در نامش اشاره شده ، در محیط های اداری و دفاتر استفاده می شود . این نوع میزها برای انجام فعالیت های اداری و مدیریتی طراحی شده اند .

طراحی میز اداری به گونه ای است ، که فضای کافی برای قرار دادن لوازم تجهیزات اداری مورد نیاز ، مانند رایانه ، تلفن ، پرونده ها ، دستگاه های چاپ و سایر لوازم اداری فراهم می کند .

در مبحث میز اداری معمولاً دارای سطح صاف بوده ، که به کاربر امکان قرار دادن وسایل مختلف را می دهد . همچنین ، این میز دارای نظم دهنده ، قفسه و کشو بوده ، که برای ذخیره و سازماندهی اسناد لوازم اداری استفاده می شوند .

این محصول علاوه بر ارائه فضای کاری مناسب ، باید از نظر طراحی و استحکام نیز به معیارهای مشخصی پاسخگو باشد . این نوع میزها معمولاً از موادی مانند ؛ چوب ، فلز و پلاستیک ساخته می‌ شوند و در انواع اشکال مختلفی در بازار موجود هستند .

به طور کلی ، میز اداری به عنوان یک ابزار کاری مهم در محیط های اداری استفاده می شود و برای افزایش بهره وری و راحتی کاربران طراحی شده است . قطعا بررسی این نکات ما را در رسیدن به پاسخ میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ یاری می دهد .

 

ویژگی میز اداری خوب

در این بخش از مبحث ، به اصل مطلب اشاره خواهیم کرد . برای یافتن جواب این سوال یعنی میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ به آیتم های زیر توجه کنید ؛

  1. استحکام و پایداری : میز اداری باید ساختاری قوی و پایدار داشته باشد ، تا فشار ناشی از وزن لوازم اداری را به خوبی تحمل نماید .
  2. فضای کافی : یکی از مهمترین ویژگی‌های یک میز مخصوص محیط کار بهره‌مندی از فضای کافی است . در واقع سطح میز بایستی به قدری بزرگ باش ،د تا یک کارمند بتواند وسایل رایانه وسایل تجهیزات خود را روی آن قرار بدهد ، البته به گونه‌ای که با آشفتگی به هم ریختگی مواجه نگردد . این نکته از جمله موارد مهم برای پاسخ به میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ است .
  3. راحتی : زمان فعالیت در محیط کاری بین ۸ تا ۱۰ ساعت متغیر خواهد بود ، از این رو یک میز بایستی از آپشن‌ها ویژگی‌های استانداردی بهره‌مند باشد ، تا یک کارمند بدون هیچ گونه مشکلی پشت آن قرار گرفته و به کارهای خود بپردازد . در واقع ارتفاع سطح میز شیب آن و سایر ویژگی‌های کیفی فوق العاده اهمیت داشته و بایستی کاملاً راحت باشد . این آیتم نیز یکی از جواب های سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ خواهد بود ‌.
  4. سازماندهی و ذخیره سازی : شما به عنوان یک کارمند نیازمند میزی هستید ، تا بتوانید انواع و اقسام وسایل خود را به صورت کاملاً منظم روی آن قرار دهید ،‌‌ از این رو حضور قفسه ، کشو ، ارگانایزر ، نگهدارنده و غیره در یک میز اداری اهمیت دارد .
  5. مواد با کیفیت : یک میز اداری جزو اساسی محیط کار شناخته می‌شود و بایستی تا چندین سال به صورت مفید مورد بهره‌وری قرار بگیرد و با استهلاک خرابی و آسیب دیدگی آن مواجه نشویم ‌. از این رو حتماً لازم بوده این محصول با استفاده از مواد اولیه مرغوبی تولید شود .
  6. طراحی زیبا : زمانی که میز مخصوص محیط کار از ویژگی‌ ظاهری و طراحی خاصی بهره‌مند باشد ، فضای کاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به کارمندان حس خوبی القا می‌کند .
  7. قابلیت تنظیم : اگر بتوانیم یک میز اداری را به خوبی تنظیم کنیم و مطابق با ارتفاع‌های مختلف آن را کوتاه یا بلند نماییم ، قطعاً به یکی از میزهای استاندارد و فوق العاده کاربردی مواجه هستیم ‌. از این رو یکی از پاسخ‌های مهم سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ قابلیت تنظیم است .
  8. مدیریت سیم ها : در دنیای امروز که فناوری حرف اول را می‌زند و در محیط کاری از انواع و اقسام تجهیزات مانند ؛ لپ‌تاپ ، کامپیوتر ، تبلت ، گوشی تلفن همراه و غیر استفاده می‌شود ، یک میز اداری بایستی حتماً از سیستم مدیریت سیم و کابل بهره‌مند باشد ‌.

میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ قطعا موارد بالا را می‌توان به عنوان پاسخ سوال معرفی کرد ، اما لازم بوده تا به نکات دیگری نیز دقت کنید .

ویژگی میز اداری خوب

مواد اولیه مناسب جهت ساخت میز اداری

میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ برای یافتن پاسخ این سوال لازم بوده تا به مواد اولیه‌ای که با استفاده از آن میز اداری ساخته می‌شود توجه نماییم چرا که ین نکته‌ای که در رابطه با یک محصول می‌توان با آن اشاره نمود جنس و کیفیت آن است به موارد زیر توجه نمایید

  • چوب : معمولا اغلب میزهای اداری را با استفاده از چوب می‌سازند و یا اینکه درصد بیشتری از میز را چوب تشکیل داده است . با توجه به اینکه در حال حاضر با متریال مختلفی مواجه هستیم ، که در گروه چوب قرار می‌گیرند می‌توان با استفاده از این محصول به میز تنوع داد و آن را در انواع و اقسام مدل‌ها طراحی کرد . به عنوان مثال با استفاده از ام دی اف میزهای زیبایی را می‌توان ساخت .
  • شیشه : همانطور که می‌دانیم ، میز اداری در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود ، که در بعضی از مدل‌های آنها از شیشه برای سطح میز استفاده می‌نمایند . البته لازم بوده تا از شیشه‌های مقاوم ، قطور و نشکن استفاده شود . زمانی که در جست و جوی پاسخ سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ هستیم ، باید به تمام مواد اولیه موجود در آن اشاره نمود ‌.
  • پلاستیک : پلاستیک به عنوان متریال اصلی برای تولید میز اداری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت ، در واقع جزئیاتی از میز مانند ؛ کناره‌های آن ، ارگایزرها ، قفسه ، سبد و غیره را می‌توان با استفاده از پلاستیک تولید کرد ‌. البته لازم بوده تا از پلاستیک نو و غیر بازیافتی برای این امر استفاده شود .
  • فلز : در بسیاری از موارد پایه‌های میزها را با استفاده از فلزات مختلف مانند ؛ آلومینیوم و یا آهن تولید می‌نماید . با توجه به اینکه تمام وزن میز بر روی پایه‌های آن است ، لازم بوده تا پایه‌ها از استحکام مقاومت بسیار زیادی بهره‌مند باشند ، که از این رو فلز برای ساخت آنها بهترین گزینه است . در پاسخ به سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ باید به پایه های مقاوم اشاره کرد ‌.
  • لاستیک : یک سری محصولات خاص با استفاده از لاستیک تولید شده ، که در زیر پایه‌های میز قرار می‌گیرند و از لغزش ، لیز خوردگی ، حرکت و جابجایی میز جلوگیری می‌نماید .
  • پارچه : از پارچه برای تزیینات افزایش زیبایی ظاهری میز استفاده می‌نمایند ، البته تنها بعضی از میزهای اداری دارای پارچه هستند و معمولاً چرم‌های مصنوعی برای این امر مورد استفاده قرار خواهد گرفت . حضور پارچه در میز جزو مهم ترین پاسخ میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ نخواهد بود ، همان طور که اشاره شد ، بعضی از میز ها دارای پارچه هستند .

 

مواد اولیه مناسب جهت ساخت میز اداری

انواع میز اداری

زمانی که در جستجوی پاسخ سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ می‌باشیم ، بایستی به این نکته توجه کنیم ، که دقیقاً کدام میز اداری مد نظر ماست . در حال حاضر میز اداری در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی وجود داشته ، که به معرفی آنها می‌پردازیم ؛

  1. میز تکی : همان طور که در نام این محصول نیز مشخص است ، این محصول خاص یک کارمند و یک نفر طراحی شده و دارای ویژگی‌های آیتم‌هایی است که یک نفر در حین کار به آن نیاز دارد . در واقع این میز هیچ نوع اشتراکی با سایر میزها نخواهد داشت . به عنوان مثال میزهای دانشجویی جزو این محصولات قرار دارند .
  2. میز دو نفره : این محصول خاص دو نفر بوده که از فضای کافی و امکانات مناسب مخصوص دو نفر بهره‌مند می‌باشد و دو کارمند قادر به جایگیری در پشت آن خواهند بود و بهترین نحو ممکن بهره‌مندی از مزایای این میز به فعالیت ادامه می‌دهند .
  3. میز گروهی : این نوع میزها برای استفاده چند نفره در یک گروه کاری طراحی شده اند . طول میز گروهی معمولاً بیشتر از میز دو نفره است و فضای کافی را برای قرارگیری چند نفر و لوازم کاری آنها فراهم می کند . این نوع میز را به عنوان میز تیم ورک می‌شناسیم ، که از آپشن‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است ‌. بسیاری از افراد منظورشان از میز اداری چنین میزی است و برای پاسخ سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ بایستی به ویژگی میز تیم ورک دقت کنند .
  4. میز مدیریت : مدیران و سرپرستان نیازمند یک میز خاص و ویژه می‌باشند ، که از لحاظ ظاهری امکانات و قابلیت‌ها متمایز با سایر میزها می‌باشد . از این رو آن را تحت عنوان میز مدیریت می‌شناسیم ، در این میز شاهد آیتم‌های مختلفی هستیم که مدیریت را به بهترین نحو ممکن فراهم می‌سازد .
  5. میز کامپیوتر : برای استفاده از کامپیوتر لازم بوده ، تا یک میز خاص طراحی شود . با وجود اینکه کامپیوتر از کیبورد کیس مانیتور و تجهیزات این چنینی بهره‌مند است . میز اداری که امکان نصب کامپیوتر بر روی آن وجود دارد ، بایستی دارای بخش‌ها آیتم‌ها و ویژگی‌های مختلفی باشد ، این میز می‌تواند برای یک ، دو و چند نفر طراحی شود و امکان ساخت سفارشی آن نیز وجود دارد . برای پاسخ به سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ توجه به نوع میز فراموش نشود ‌.
  6. میز قابل تنظیم ارتفاع : این نوع میزها قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند ، تا کاربران بتوانند ارتفاع میز را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنند . این میز متمایز از سایر میزهای اداری نیست ، امکان دارد برای میزهای تک نفره ، میز کار گروهی ، میز کامپیوتر و غیره این آپشن در نظر گرفته شود .
  7. میز صندلی دار : یک سری میزهای اداری خاص نیز وجود دارند ، که مخصوص آن ها صندلی ساخته شده و با وجود آن ها راحتی هرچه بیشتر کارمندان کارکنان فراهم شده است .

موارد بالا به خوبی معرف انواع میز اداری هستند . قبل از هر گونه پاسخ به سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ لازم بوده ، تا ابتدا به نوع میز و سپس ویژگی های خاص آن توجه گردد .

انواع میز اداری

کلام آخر

در این مقاله به بررسی سوال میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ پرداختیم . قطعا با مراجعه به مجموعه دکومهر قادر به خرید یک میز اداری خوب ، کاملا مطابق با ویژگی های مد نظر خود هستید .

بیشتر  بخوانید: 4 نکته مهم برای انتخاب بهترین میز مدیریت در سال 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *