مقالات

نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری

نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری

امروزه کسب و کارهای مدرن و پیشرفت اهمیت فراوانی برای دکوراسیون و طراحی داخلی شرکت های خود قائل می شوند. به همین دلیل اکثر مدیران و شرکت های تجاری در پی یافتن راه های مناسب جهت بهینه سازی دکوراسیون و طراحی فضای داخلی کسب و کار خود هستند.

در این میان طراحان دکوراسیون کمک های شایان توجهی به این افراد می نمایند و اصول طراحی داخلی هارمونی رنگ ها و سایر موارد را در قالب راهنماهایی ارائه می دهند. به همین منظور تیم دکومهر در نظر دارد تا، در این مبحث، نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری را، شرح دهد. با ما همراه شوید.

اصول ست کردن و هماهنگ نمودن دکوراسیون اداری

در مقدمه مبحث اصول نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری نیز اشاره شد که، امروزه افراد زیادی خواهان فرا گرفتن اصول و تکنیک های ست کردن مبلمان اداری با فضای اداری شرکت های خود هستند. اولین مزیت این امر یعنی رسیدگی به ظاهر شرکت و فضای اداری کسب رضایت و توجه کارمندان است.

وضعیت دوم رسیدگی به دکوراسیون داخلی و انتخاب سبکی مدرن شیک و متناسب برای شرکت ها به رونق کسب و کار و پیدایش قراردادهای جدید منجر می شود. به عبارتی دیگر افراد با داشتن شرکت های شیک مدرن و ظاهری قابل قبول برای فضای اداری قادر به کسب اعتماد افراد و مشتریان بیشتری نیز خواهند بود.

با پیشرفت مقوله کسب و کار و روابط تجاری، افراد بیشتر تمایل به بستن قراردادهای تجاری با مدیران منظم با ظاهری قابل قبول و ثروت ساز و همچنین، صاحب شرکت های مدرن و پیشرفته دارند. از لحاظ روانشناسی نیز ثابت شده است که شرکت های با ظاهر منظم تمیز و آراسته به نحو بیشتری قادر به جلب اعتماد و توجه مشتریان هستند.

همچنین، اکثر شرکت های اداری تمایل به استفاده از کاغذهای رنگی دیواری جهت زیباسازی و تزیین فضای داخلی اداره خود دارند. به این ترتیب و با فرا گیری نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری قادر به تامین یک فضای داخلی بسیار زیبا برای شرکت خود خواهند بود.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

شیوه های ست کردن و ترکیب رنگ کاغذ دیواری با مبلمان اداری

نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری اگرچه در ابتدا اندکی دشوار و مشکل به نظر می رسد. ولیکن با رعایت اصول اولیه بسیار راحت تر و آسان تر جلوه خواهد نمود. غذاهای رنگی نوعی کاغذهای مقاوم در برابر ضربه هستند که از آنها برای پوشش دیوارها و نوعی جایگزین برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده می شود.

بسیاری از افرادی که، اقدام به خرید و انتخاب کاغذهای رنگی دیواری می نمایند؛ در ابتدا ممکن است با مشاهده تنوع طرح ها رنگ ها نگارهای مناسب کاغذ دیواری ممکن است دچار تردید در انتخاب شوند. با در نظر گرفتن برخی از نکات و اصول طراحی فضای داخلی امکان انتخاب کاغذ دیواری مناسب و ایده آل به راحتی میسر می شود.

 

دقت به شیوه ترکیب رنگ در دکوراسیون اداری

به منظور یاد گیری نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری می توان به نحوه ترکیب رنگ ها در ست های مبلمان اداری توجه نمود. هرچند که همواره انتخاب رنگ و دقت به ترکیب و هارمونی مناسب رنگ ها کاری ساده نمی باشد اما می توان با تورق در مجلات مد و دکوراسیون می توان به این مهم دست یافت.

به طور کلی مقوله رنگ هارمونی و تناسب آن با سایر المان های موجود در فضا یکی از مقوله های بسیار گسترده و وسیع علم روانشناسی رنگ ها می باشد. به همین دلیل ممکن است برخی از افراد در انتخاب تناسب رنگ با سایر المان ها آشنایی چندانی نداشته باشند.

پس از پیدا کردن تسلطی نسبی بر روی مقوله هارمونی و ترکیب متناسب رنگ ها با یکدیگر می توان به راحتی اقدام به انتخاب و نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری نمود. این امر مختص فضاهای اداری نبوده و برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب با ساختمان های مسکونی نیز به کار گرفته می شود.

اما دقت به این نکته مهم را فراموش نکنید که، فضاهای اداری در واقع نوعی فضاهای رسمی در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل بایستی از رنگ های سنگین و متناسب با تم و حال و هوای شرکت های رسمی استفاده نمود. طوسی، مشکی و قهوه ای از جمله رنگ های مناسب برای فضاهای اداری رسمی هستند.

موضوع در رابطه با فضای داخلی شرکت های مدرن و استارتاپی کاملاً متفاوت است. در این گونه شرکت ها هیچ گونه محدودیتی در انتخاب رنگ ها نخواهید داشت. در واقع از آنجایی که، اکثر مدیران شرکت های استارتاپی جوانان هستند؛ در انتخاب رنگ ها برای طراحی داخلی شرکت های استارتاپی خود بسیار جسورانه اقدام می کنند.

اغلب به همین دلیل است که، در شرکت های نوبنیان و استارتاپی شاهد نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری به گونه ای کاملا متفاوت، خلاقانه و جسورانه هستیم. به عنوان مثال ترکیب رنگ سبز فسفری، طوسی و قرمز در نگاه اول ممکن است امری عجیب و نا مانوس به نظر برسد.

 

دقت به نورپردازی در ست کردن رنگ مبلمان و کاغذ دیواری

یکی از روش ها و نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری استفاده از تنالیته رنگی روشن در کنار فضاهای نورگیر شرکت مانند پنجره است. برای مثال تصور نمایید که، درون یک سالن شرکت شما پنجره نورگیر بزرگی داشته باشید و از پرده هایی نسبتاً ضخیم جهت پوشانندگی پنجره ها استفاده نموده اید.

در این حالت پیشنهاد می شود کاغذهای رنگی این سالن را از رنگ هایی روشن با تنالیته های متفاوت انتخاب نمایید تا، به این ترتیب با انعکاس نور قادر به مدیریت میزان نور ورودی و استفاده بهینه از نور طبیعی باشید. این امر حتی به جلوه بیشتر کاغذ دیواری شما کمک شایانی خواهد نمود.

 دقت به نورپردازی در ست کردن رنگ مبلمان و کاغذ دیواری

دقت به طرح و نقش در انتخاب هارمونی رنگ مبلمان اداری و کاغذ دیواری

دقت و توجه به طرح، نقش و نگار کاغذ دیواری یک نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری به شمار می رود. منظور از این مورد این است که شما هر قسمت از فضای شرکت را در نظر بگیرید و متناسب با آن اقدام به خرید کاغذ دیواری با طرح و نقش و نگارهای متناسب با همان بخش نمایید.

این امر یکی از گام های بسیار مهم و مثمر ثمر در انتخاب کاغذ دیواری است. برای مثال شما درون اتاق کارمندان از مبلمانی با رنگ های طوسی و سبز استفاده نموده اید. در این حالت می توانید کاغذ دیواری با نقش و نگارهایی مزین به تلفیقی از این دو رنگ استفاده کنید.

در نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری می توان از یک یا دو آلمان دیگر موجود در فضای شرکت نیز کمک گرفت و رنگ ثالثی را، جهت ترکیب رنگ یکسان انتخاب نمود.

 

نکات مهم در انتخاب و نصب کاغذ دیواری

در اصول و نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری نصب کاغذ دیواری نقش بسزایی دارد. به گونه ای که، با نصب حرفه ای و با سلیقه کاغذ دیواری می توان جلوه آن را دوچندان نمود. به یاد داشته باشید که حتماً نیازی نیست تا کل دیوار را با کاغذ دیواری پوشش دهید.

می توانید قسمت و یا بخش کوچکی از دیوار را، که در معرض دید افراد است مزین به کاغذ دیواری نمایید و جلوه فضا را بهبود بیشتری بخشید.

نکات مهم در انتخاب و نصب کاغذ دیواری

کلام پایانی

با فرا گرفتن نحوه ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اداری می توان به طور راحت تری اقدام به خرید و ست کردن کاغذ دیواری با فضای داخلی شرکت خود و مبلمان مورد نظر نمود. با توجه به اهمیت دکوراسیون داخلی اداره ها این امر یک گام به سوی موفقیت خواهد بود.

در صورتی که دارای شرکت تجاری مخصوص به خود هستید و نیاز دارید تا، این شرکت را مطابق با اصول مدرن دکوراسیون نمایید می توانید به مجموعه دکومهر مراجعه کنید. این مجموعه با دارا بودن کارشناسان دکوراسیون طراحی داخلی قادر به راهنمایی شما در این زمینه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *