مقالات

نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی چگونه است؟

نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی چگونه است؟

پارتیشن ها صفحه هایی متنوع هستند که، برای جدا سازی فضاها به کار گرفته می شوند. طراحان و معماران از پارتیشن ها به منظور تقسیم بندی یک فضا به چندین بخش کوچکتر، استفاده بهینه و مدیریت فضا استفاده می کنند. مزایای متنوع این پارتیشن ها دلیل گستردگی استفاده از آن ها می باشد.

این گستردگی به کار گیری پارتیشن ها به حدی است که، حتی برای مصارف صنعتی نیز کاربرد دارند. نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. در صورتی که، نیاز به نصب پارتیشن صنعتی دارید تا، انتهای مطلب همراه ما بمانید.

کاربرد پارتیشن در صنایع مختلف

در ابتدای مبحث نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی به مرور مختصری در مورد این ابزار کاربردی می پردازیم. این صفحات از جنس مختلفی تولید و عرضه می شوند. با وسیع شدن دامنه طراحی و تنوع این محصول موارد به کار گرفتن آن نیز بسیار گسترده و فراوان شده است.

تنوع طرح و قابلیت استفاده برای دکوراسیون فضاهای مختلف این ابزار کاربردی را، تبدیل به یکی از ابزارهای مفید در صنعتی طراحی و دکوراسیون نموده است. هر چند که، موارد استفاده از پارتیشن ها فراوان است؛ ولی در محیط های اداری و صنعتی بیشترین کاربرد را، دارا می باشند.

در کارخانه ها و ادارات در صورت لزوم به تقسیم بندی فضا از این ابزار استفاده می شود. گاهی اوقات نیاز است تا بخش هایی از یک اداره را از یکدیگر جدا نمایند و یا همچنین در کارخانه ها قسمت های مربوط به اپراتورها را از قسمت های مربوط به دستگاه ها و ماشین آلات جداسازی کنند.

در این صورت از پارتیشن استفاده می گردد که، می توان برای خارج کردن فضا از حالت یک دستی و سادگی از پارتیشن ها با طرح ها و شکل های هندسی متنوعی ایده گرفت. در بخش بعدی از مبحث نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی با مزایای این صفحات آشنا می شویم.

 

مزایای پارتیشن ها در فضاهای صنعتی

در این بخش از مبحث نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی به بررسی و ارزیابی برخی از مزایای پارتیشن هاب صنعتی می پردازیم. اولین و بدیهی ترین استفاده از پارتیشن ها در محیط های صنعتی تقسیم بندی فضاها به دو یا چند بخش مختلف است.

اکثر مواقع از پارتیشن هایی که، دارای توری و یا شیشه در قسمت مرکزی هستند و محیط از طریق این شیشه ها قابل رویت است؛ برای اشراف کامل اپراتورها استفاده می شود. در این حالت اپراتورها به راحتی و از طریق این شیشه ها و یا توری ها قادر به کنترل و نظارت بر روی ماشین آلات خواهند بود.

مزیت دیگر این پارتیشن ها در فضاهای صنعتی و اداری خارج کردن محیط از شکل خشک و بی روح است. این امر به واسطه بهره مندی پارتیشن ها از طرح های بی نظیر و متنوع صورت می گیرد. در بخش بعدی از این مبحث به نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی پرداخته خواهد شد.

 

مزایای پارتیشن ها در فضاهای صنعتی

 

نحوه نصب پارتیشن ها در محیط های صنعتی

نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی نیاز به دانش و تخصص ویژه ای دارد. نصب این پارتیشن ها در محیط صنعتی باید به واسطه یک فرد و یا تکنسین وارد و خبره صورت گیرد. این پارتیشن ها باید از ویژگی های مناسب برای محیط های صنعتی برخوردار باشند.

مثال پارتیشن های صنعتی بایستی دارای استحکام بسیار بالا باشند تا جوابگوی به کارگیری در این محیط ها باشند در غیر این صورت ممکن است تبعاتی برای محیط صنعتی به وجود بیاورند. همین دلیل حتماً بایستی برای خرید پارتیشن های صنعتی از اماکن معتبر اقدام نمایید.

ویژگی های دیگر در پارتیشن های صنعتی برخورداری از قابلیت عایق صدا و حرارت بودن است. نکته حائز اهمیت در نحوه نصب و اجرای پارتیشن های صنعتی سهولت جابجایی آنها می باشد. افرادی که، به دنبال استفاده از پارتیشن های صنعتی برای محیط کارخانه خود هستند؛ باید چند نکته را مد نظر قرار دهند؛

 

  • پیش از اقدام به نصب فضای مورد نظر را به طور دقیق اندازه گیری می نمایند.
  • نوع پارتیشنی که مد نظر دارند را بایستی مشخص کنند که از چه نوعی باشد پارتیشن چوبی شیشه ای فلزی و یا اینکه تک جداره و دوجداره باشد.
  • پس از این مرحله از نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی، بایستی اقدام به سفارش پارتیشن بر اساس طرح و ابعاد مورد نظر خود نمایند.
  • پس از اتمام تولید پارتیشن ها تکنسین های نصب اقدام به نصب کانال ها و تنظیم آنها جهت نصب نهایی پارتیشن ها در محل مورد نظر می نمایند.
  • تکنسین ها پیش از اقدام به مشخص نمودن فریم درب های پارتیشن بایستی نسبت به تنظیم کانال ها و ساختار آنها در محل مشخص شده اقدام نمایند.
  • در آخرین مرحله از نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی، افراد متخصص نصب پارتیشن های صنعتی اقدام به نصب کابل ها و پوشش آنها می کنند و در مرحله آخر درب پارتیشن ها در جایگاه ویژه خود نصب می شوند.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

نکات مهم نظافت پارتیشن ها

در این بخش از مبحث نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی در نظر داریم چند نکته مهم را به منظور نظافت اصولی این ابزار با شما در میان بگذاریم. با اطلاع از این نکات شما قادر خواهید بود تا پارتیشن های صنعتی را به بهترین شکل ممکن نگهداری کرده و به افزایش طول عمر آنها کمک کنید؛

 

  • دقت به محل قرارگیری کابل ها و سیم های برق در پارتیشن ها بسیار مهم است تا، به هنگام شستشوی این ابزارها و صفحات جداکننده از برخورد آب به کابل ها و سیم های برق پیشگیری کنید.
  • پارتیشن های صنعتی را، نباید با آب شست و شو نمایید. زیرا، به مرور زمان برخورد آب با متریال پارتیشن ها از عمر آنها می کاهد.
  • در صورتی که، پارتیشن های صنعتی شما از جنس چوب و یا ام دی اف تولید شده باشند؛ تنها به استفاده از مواد ضدعفونی کننده جهت نظافت آنها اکتفا کنید. آب و رطوبت باعث پوسیده شدن و آسیب دیدگی پارتیشن های چوبی می شود.
  • در صورت لزوم به نظافت پارتیشن های صنعتی می توانید از یک دستمال مرطوب و مقداری مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.
  • پس از نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی که، بایستی به طور کاملاً اصولی و دقیق انجام شود؛ نگهداری و نظافت این ابزارها از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا، روزانه افراد زیادی با این پارتیشن ها سر و کار داشته و آلودگی آنها ممکن است سلامتی این افراد را خدشه دار نماید.

 

نکات مهم نظافت پارتیشن ها

کلام پایانی

نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی از جمله موارد تخصصی است که، نیاز به یک تکنسین و یا نصاب خبره و با سابقه کافی دارد. بسیاری از شرکت های طراحی و تولید کننده پارتیشن های صنعتی نصابی را در اختیار شما قرار می دهند که عمل نصب و اجرای این پارتیشن ها را برای شما انجام می دهد.

مجموعه دکو مهر از جمله مجموعه هایی می باشد که، در زمینه طراحی و تولید انواع پارتیشن ها و به ویژه پارتیشن های صنعتی فعالیت می کند. در صورت نیاز به سفارش هر یک از انواع مختلف پارتیشن ها می توانید با کارشناسان فروش این شرکت از طریق وب سایت آنها در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *