مقالات

نظافت و نگهداری از صندلی های اداری

نظافت و نگهداری از صندلی های اداری

ما در طولِ این مطلب به بیانِ نظافت و نگهداری از صندلی های اداری خواهیم پرداخت. چرا که نظافت این وسیله ها در تمامی محیط های اداری از اهمیت شایانی برخوردار است. بیایید، کمی راحت تر با هم صحبت کنیم. زمانی که شما به یک شرکت یا اداره وارد می شوید، اوّلین رکنی که توجه شما را به خود جلب می نماید، چیست!

قطعاً تمیز بودنِ وسیله ها و نظافت فضای اداره خواهد بود. به همین خاطر است، ما در طول این مطلب از خود به چندین نکته بسیار مهم که شما را در تمیزتر کردنِ صندلی ها کمک می کند، اشاره می کنیم. لطفاً با ما در ادامه دکومهر همراه باشید.

برای نگهداری هرچه درست تر از صندلی های اداری چه بکنیم!

اگر که از صندلی اداره ها به خوبی نگهداری کنید، مسلماً به هرچه تمیز تر دیده شدنِ اداره خود کمک خواهید کرد. بنابراین لازم است، شما با نهایت دقّت از صندلی شرکت خود محافظت کنید. ولی چگونه می توانیم، چنین کاری انجام بدهیم! آیا امکان پذیر است! بلی، تنها به آیتم های مربوط به نظافت و نگهداری از صندلی های اداری که در قسمتِ زیر آمده است، توجه داشته باشید. بنابراین توصیه می کنیم، در ادامه متن با ما همراه بشوید؛

 

برای نگهداری هرچه درست تر از صندلی های اداری چه بکنیم!

·         آیا نور خورشید به صورت مستقیم به صندلی شما برخورد می کند؟

آیا نور خورشيد با صندلی شما به صورت مستقيم برخورد دارد! چرا چنین کاری می کنید؟ در واقع برای استفاده ای طولانی مدّت از صندلی های چرمی اتاق مدیریت نباید بگذارید، چنین اتفاقی بی افتد. پس صندلی خود را در نقطه ای از دفتر خود قرار بدهید، که کاملاً سایه است.

در واقع به این حالت است، که رطوبت موجود در صندلی چرمی توسطِ نور مستقیم خورشید تبخیر شده و موجب پوسته پوسته شدن بدنه صندلی خواهد شد. پس حتماً صندلی های چرمی را به دور از نور تابان خورشید قرار بدهید. در واقع این نیز یکی از نکات مربوط نظافت و نگهداری از صندلی های اداری است!

 

·         صندلی خود را تمیز کنید

دوستان عزیز دوّمین کاری که شما باید انجام بدهید، تمیز کردنِ صندلی خود است. پس حتماً قبل از شروع روز کاری خود، با استفاده از یک دستمال مرطوب صندلی خود را تمیز بنمایید.

  صندلی خود را تمیز کنید

·         چرخ های موجود در زیر صندلی را به خوبی روغن کاری کنید

پیرو نظافت و نگهداری از صندلی های اداری، پاکیزگی و روغن کاری چرخ های موجود در زیر آن را نباید نادیده بگیریم. گاهی اوقات انباشت مو و پرزهایی بسیار در لابه لای چرخ ها منجر به عدم حرکت درستِ آن برروی پارکت یا هر سطح دیگر می شود. بنابراین برای پیش گیری از چنین مسئله ای و نجات پیدا کردنِ شما از تعویض صندلی، آن را برعکس نموده و چرخ ها را به خوبی روغن کاری نمایید.

·         سیلندر گاز صندلی را عوض کنید

گاهاً با نشستن شما برروی صندلی داخل آن فرو می روید. برای برطرف شدنِ چنین مشکلاتی می توانید، قسمتِ سیلندر گاز صندلی را عوض نمایید. این هم یکی دیگر از نظافت و نگهداری از صندلی های اداری است، که باید بدان توجه داشته باشید.

برای نظافت هرچه بهتر صندلی اداری چه کنیم؟

همانطور که در قسمت بالایی به این موضوع بسیار مهم اشاره نمودیم، نظافت و تمیز کردن مرتب این وسیله یکی از مهم ترین نکات در نگهداری هرچه بهتر از آن می باشد. اگر که شما به درستی از صندلی خود استفاده بنمایید، طی سالیان طولانی برای شما ماندگاری خواهد داشت. به این ترتیب ما در قسمت زیر برای نظافت هرچه بهتر این وسیله به برخی از نکات بسیار مهم اشاره خواهیم کرد؛

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         جا لک موجود برروی صندلی را پاک نمایید

اوّلین کاری که باید در توجه به نظافت و نگهداری از صندلی های اداری انجام بدهید، زدودن لکه های موجود برروی بدنه صندلی است. ممکن است، لکه موجود برروی صندلی حالت برجسته ای داشته باشد، در این هنگام باید از یک حوله کاغذی تمیز برای از بین بردن آن لکه ها استفاده بنمایید. ولی گاهی اوقات لکه موجود بر اثر مایعات، چون چای برروی صندلی نقش می بندد. در چنین حالتی بهتر است، از یک دستمال تمیز و مرطوب برای از بین بردن لکه استفاده بنمایید.

در قسمت فوقانی متن به این مسئله بسیار مهم اشاره کردیم، که شما باید هرروز صبح پیش از شروع روز کاری صندلی خود را تمیز کنید. پس با استفاده از فرچه های مخصوص تمامی گرد و غبار ها و پرزهای نقش بسته برروی صندلی را بزداید.

·         چگونه صندلی اداری را تمیز کنیم؟

اگر که می خواهید، درباره نظافت و نگهداری از صندلی های اداری بیشتر بدانید، در ادامه این متن با ما همراه باشید. شما باید برای تمیز کردنِ صندلی خود مقداری آب و مایع را با یکدیگر ترکیب بنمایید. ابتدا کمی از این محلول را برروی قسمتی از صندلی که دیدرسی ندارد، قرار داده و از عدم ورود صدمه به صندلی خود اطمينان پیدا کنید. اگر که صندلی شما از گزند صدمه در امان بود، به کار خود ادامه بدهید!

با استفاده از یک دستمال تمیز و آغشته به ترکیب قسمت های دیگر صندلی را به خوبی و آرامی تمیز بنمایید. شما برای نگهداری هرچه بهتر از این وسیله و نظافت دقیق آن بایستی به تمامی قسمت های صندلی توجه داشته باشید. مثل؛ بدنه، دسته ها، چرخ ها و… ‌! صندلی خود را برگردانید، تمامی گرد و خاک های نقش بسته در لابه لای چرخ ها را بزدایید. گاهی اوقات در میان چرخ ها موهایی ریز و درشت گیر می کند. شما برای جدا کردن موها می توانید، ابتدا از قیچی استفاده کنید. سپس برای از بین رفتن تمامی موها از یک عدد موچین به درد نخور استفاده بنمایید.

حال یکی دیگر از نکات وابسته به نظافت و نگهداری از صندلی های اداری ، پاکیزگی دسته ها و پایه می باشد. نظافت این قسمت ها بسیار راحت بوده و به زمان بسیار کمی نیاز دارد! تنها کافیست از یک دستمال نمناک برای این کار استفاده بنمایید.

 

چگونه صندلی اداری را تمیز کنیم؟

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی نظافت و نگهداری از صندلی های اداری پرداختیم. همانطور که خواندید، نگهداری درست از صندلی اهمیت بسیاری داشته و شما باید در هرچه تمیزتر بودنِ صندلی خود کوشا باشید. در واقع با نگهداری صحیح از این وسیله ارزشمند نیازی به تعویض صندلی در کوتاه مدّت نداشته و می توانید، تا سالیان سال از آن استفاده کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از دکومهر برای شما مفید بوده باشد. البته شما دوستان عزیز در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه می توانید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *