مقالات

نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس

نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس

شاید که باورتان نشود، ولی طراحی اتاق کنفرانس بسیار و بسیار مهم است. نکاتی که شما در طراحی چنین فضایی مد نظر قرار می دهید، باید با ایده ها و اهداف نهاد هماهنگی داشته باشد. از سویی به هنگامی که کارمندان در چنین محیطی گام می گذارند، نباید احساسِ غریبگی داشته باشند. پس شما باید به فکرِ اصول بسیاری در طراحی چون؛ کارآیی، روشن فکری و خلاقیت پرسنل خود باشید. بنابراین اگر که قصدِ کسبِ اطلاعاتِ بیشتر درباره نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس دارید، در ادامه این مطلب از دکومهر با ما همراه شوید.

ما در ادامه متن سعی خواهیم کرد، به تمامی پرسش هایتان پاسخ بدهیم. البته در صورت وجودِ ابهام دعوت می کنیم، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دلایل اهمیت اتاق کنفرانس

تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان دهنده موضوع بسیار جالبی است. بنابر این تحقیقات حدوداً نیمی از زمان کارمندان طی ساعات کاری درون جلسات پشت سر گذاشته می شود. به همین خاطر شما باید به نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس توجه داشته باشید. در زمان ساخت و دیزاین چنین محیط هایی باید سؤالاتی مختلف از خود بپرسید. این که چه نوع جلساتی درون چنین اتاق هایی برگزار خواهد شد.

در واقع اگر که شما درک صحیحی از نیازهای محیط کاری خود داشته باشید، یعنی نصف راه را برای طراحی چنین اتاقی سپری کرده اید. حال سؤال بعدی مربوط به این موضوع است، که چه کسانی در جلسات حاضر خواهند شد. آیا حیطه کاری شما به صورت بین المللی است؟ یعنی با سراسر جهان همکاری دارید؟ پس به عنوان نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس به وجودِ تکنولوژی‌ های موردنیاز برای برقراری ارتباطی هرچه بهتر توجه داشته باشید.

حال ما در قسمت زیر به سایر نکات، جهتِ طراحی هرچه بهتر چنین اتاقی اشاره خواهیم کرد. لطفاً در ادامه همچنان با ما همراه باشید؛

 

دلایل اهمیت اتاق کنفرانس

·         اتاقی مناسب را انتخاب بنمایید

منظور ما از اتاق مناسب چیست؟ شما باید یک محیطی را برگزینید، که کمتر در معرض سَر و صداهای خارجی باشد.

شاید که اگر این اتاق در نزدیکی های اتاق مدیرعامل قرار داشته باشد، بهترین گزینه باشد. زیرا فضای پیرامون این گونه اتاق ها بسیار ساکت و آرام است. البته گاهی اوقات این مشکل وجود دارد، که شما فضایی بسیار محدود در اختیار خود دارید. نگران نباشید. چرا که در چنین موقعیت هایی امکان استفاده از درب و پنجره های دوجداره وجود دارد.

در میانه های نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس باید به انتخاب رنگ درست هم توجه داشته باشید. جلسات شما بیشتر حول محور چه موضوعاتی می چرخد! آیا به دنبال ایجاد خلاقیت بیشتر در محیط کاری خود هستيد؟ پس حتماً رنگ آبی را انتخاب کنید.

گاهاً هم امکان دارد، شما به دنبال هم صحبتی بیشتر اعضای شرکت کننده در جلسه باشید. در این هنگام استفاده از رنگ زرد را پیشنهاد می نماییم. ممکن است، در طراحی چنین فضایی نیاز به وجودِ نور طبیعی داشته باشید. در این مواقع می توانید، اتاق کنفرانس را در محیطی به دور از ساختمان اصلی انتخاب کنید. از پنجره هایی بزرگ برای ورودِ میزان نور بیشتر به داخل اتاق بهره مند شوید.

میزها و صندلی ها به حالتی در کنار یکدیگر چیده شود، تا شماها بیشتر بایک دیگر هم صحبتی کنید، همفکری کرده و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید. چیدمان مبلمان و میز می تواند، به حالات مختلفی صورت بگیرد. البته تمامی نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس که در این قسمت عنوان شد، به نیازهای شما بستگی دارد.

·         در انتخاب میز و صندلی ها دقّت کنید

صندلی هایی راحت انتخاب کنید. این یک اصل بسیار مهم است! چرا که در چنین موقعیت هایی کارمندان حاضر احساس خستگی نمی کنند. ما در ادامه متن به نکاتی بیشتر در راستای انتخاب صندلی اتاق کنفرانس اشاره می کنیم. لطفاً در ادامه متن با ما همراه باشید؛

یک نکته بسیار و بسیار مهم در ارتباط با ساخت و طراحی اتاق کنفرانس توجه به این اصل است، که در برگزاری جلسات چیزی به نامِ محدودیت زمانی نیست. اگر که شما صندلی هایی غیر استاندارد انتخاب کنید، کارمندان از کمردرد و پادرد رنج خواهند برد. در نهایت مدّت زمان جلسات کاهش پیدا می کند، بدون آنکه به نتیجه دلخواه رسیده شود. پس حتماً به عنوان نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس به انتخاب صندلی هایی مناسب توجه داشته باشید.

از سویی دیگر شما باید صندلی هایی باکیفیت تهیه بنمایید. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، هر ماده اوّلیه که در ساخت صندلی استفاده می شود، برخی از مزایا و معایب را دارد. پس شما باید صندلی هایی با روکش هایی را انتخاب کنید، که بهترین لحظات را برای کارمندان به ارمغان آورد.

 

   در انتخاب میز و صندلی ها دقّت کنید

·         به نور مناسب در طراحی اتاق توجه داشته باشید

وجودِ نور طبیعی در دِل اتاق کنفرانس باید مورد توجه باشد. در واقع به عنوان نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس باید به این موضوع دقّت کنید. یک اتاق کنفرانس خوب از نظر نور طبیعی و مصنوعی باید سیراب باشد. علاوه بر تمامی این ها شما بتوانید، به راحتی سطح نور را کنترل بنمایید. نکته بسیار جالب این که نور کم می تواند، کارمندان را خواب آلوده کند. از سویی دیگر وجودِ نور بالا تمرکز را از آنها سلب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         مهم ترین امکانات درون اتاق کنفرانس را بشناسید

آیا شما می دانید، مهم ترین امکاناتی که باید داخل این اتاق ها باشد، چیست؟ بلی، امکانات صوتی و تصویری می باشد. به عبارتی با پیشرفت تکنولوژی باید به عنوان نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس به وجودِ وسایل صوتی و تصویری توجه کنید.

پس پروژکتور، وسایل موردنیاز برای کنفرانس ویدئویی، ابزارهایی لازم برای شارژ کردنِ لپ تاپ و کامپیوتر یا… را داخل اتاق کنفرانس قرار بدهید.

 

  مهم ترین امکانات درون اتاق کنفرانس را بشناسید

فضاهایی که به ارتقاء شرکت شما کمک می کند!

ما در ادامه متن علاوه بر نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس به چند نوعی از فضاهایی که به ارتقاء شرکت شما کمک شایانی می کند، اشاره خواهیم کرد. لطفاً با ما در ادامه این مطلب از دکومهر همچنان همراه باشید؛

·         اتاق هایی که امکانِ تلفن صحبت کردن درون آنها وجود دارد!

این قبیل از فضاها در برابر صدا عایق شده هستند. نگران نباشید، نیازی به اختصاص دادنِ فضایی بسیار برای این نوع از اتاق ها نیست! چرا که فضایی بسیار کم اشغال می کنند و یک میز همراه با دو صندلی برای چنین اتاقی کفایت می کند. در صورتی که فضای کاری شما بزرگ بوده و تعداد کارکنان بالایی دارید، امکانِ آماده کردنِ چند اتاق
اینچنینی برای محیط کاری شما وجود خواهد داشت.

·         اتاق هایی برای صحبت کردن با مراجعه کنندگان عزیز!

بلی، این اتاق ها هیچ گونه شباهتی به اتاق کنفرانس ندارد، پس به این موضوع در نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس توجه کنید. شما می توانید، در اتاق باز با مشتریان خود صحبت کنید. البته شما می توانید، این اتاق ها را به دور از محیط کاری خود بی آرایید. از مبلمانی صمیمی و بی آلایش در این فضاها استفاده نموده و با مشتریان خود به حالت دوستانه گپ بزنید.

·         اتاق هایی برای برگزاری جلسات مهم

این اتاق ها زمانی برای شما کاربرد خواهد داشت، که با پنج نفر یا کمتر از این تعداد یک جلسه مهم داشته باشید. شما می توانید، داخل این اتاق ها میزهایی دایره ای یا مستطیلی قرار بدهید. به راحتی افراد در رفت و آمد داخل اتاق توجه داشته باشید. در نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس به این مسئله توجه داشته باشید، که طراحی این اتاق ها در دَست خود شماست.

·         اتاق هایی برای کنفرانس و اجرای جلسات بزرگ

شما برای برگزاری جلسات با تمامی کارکنان شرکت می توانید، از این اتاق ها کمک بگیرید. تعداد حاضرین داخل این فضاها می تواند، ده الی پانزده عضو باشد. البته هزینه ای که در این راستا شما باید صرف کنید، کمی بیشتر خواهد بود. اغلب داخل این محیط ها امکاناتی بسیار چون؛ بلندگو، پرژکتور و… تعبیه می شود. ‌

حال در نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس به این مسئله بسیار مهم دقّت کنید، که امکانِ آراستن این اتاق ها با میز مدرن، چند صندلی زیبا و تعدادی مبلمان راحتی وجود دارد.

نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس

 

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی نکاتی برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس پرداختیم. امیدواریم که شما با اکتفاء به این نکات یعنی انتخاب اتاقی مناسب، میز و صندلی هایی راحت، استفاده از امکانات لازم، و… بتوانید، بهترین فضا را برای ادامه کار پرسنل مهیا کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از دکومهر برای شما مفید و موثر بوده باشد. البته شما عزیزان می توانید، در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما سعی می کنیم، بهترین پاسخ گو به پرسش های شما کاربران عزیز در این زمینه ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *