مقالات

نکاتی در مورد خرید ست مبلمان اداری

نکاتی در مورد خرید ست مبلمان اداری

درون هر اداره و شرکتی دقت به اصول دکوراسیون و طراحی داخلی از مهمترین واجبات است که، در حیطه وظایف و امور مربوط به مدیریت آن ارگان دسته بندی می شوند. در این میان یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی در طراحی دکوراسیون داخلی خرید ست مبلمان اداری است.

به وسیله رعایت برخی نکات و دستور العمل های خاص به هنگام خرید مبلمان اداری می توان کلیه اصول دکوراسیون و آرگونومیک اداری را، جهت رفاه حال و سلامت کارکنان را، رعایت نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مبحث همراه ما باشید.

فاکتور و پارامترهای مهم به هنگام خرید مبلمان اداری

در رابطه با خرید ست مبلمان اداری برخی نکات و دستورالعمل های ویژه و خاصی وجود دارند که، با رعایت آنها می توان ست مبلمان ایده آل و بسیار مناسب همچنین طبق اصول آرگونومیک را، خریداری نمود. اولین گام و مهم ترین نکته به هنگام خرید مبلمان برای ادارات و شرکت ها دقت به سبک طراحی داخل شرکت می باشد.

امروزه در بازار شاهد تنوع مبلمان خانگی و اداری هستیم. این مبلمان در سبک و سیاق مختلفی از جمله مبلمان کلاسیک و مبلمان مدرن تولید می شوند. به همین دلیل بایستی قبل از اقدام به خرید هر یک از این دو سبک مبلمان سبک دکوراسیون داخلی شرکت خود را مد نظر قرار دهید.

دومین نکته دقت به متراژ شرکت و ادارات پیش از خرید ست مبلمان اداری است. مبلمان وسط اداری بایستی با متراژ شرکت هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال نمی توان از مبلمان کلاسیک برای شرکت هایی با فضای محدود و کم استفاده نمود.

از دیگر نکات مهم به هنگام خرید ست مبلمان اداری مشخص نمودن و لیست کردن وسایل و ابزار مورد نیاز به ای هر بخش اداره است. برای مثال وسایل، میز و صندلی مورد نیاز اتاق مدیریت و اتاق کارمندان را، به طور جداگانه لیست و مشخص نمایید.

 

نکات مهم به منظور خرید ست های مبلمان اداری

در خرید ست مبلمان اداری و سایر تجهیزات مهم شرکت ها و ارگان ها بایستی برخی از نکات بسیار مهم و کلیدی طراحی و دکوراسیون داخلی ادارات، مد نظر قرار گرفته شود. در این صورت نتیجه نهایی مثبت و رضایت بخش خواهد بود. در ادامه با برخی از این نکات آشنا می شویم.

 

الویت بندی کردن محصولات و ابزار مورد نیاز

به یاد داشته باشید که، حتما بایستی در همان ابتدای کار، اقدام به تهیه لیستی از وسایل و تجهیزات مهم مورد نیاز شرکت خود نمایید. پس از تهیه لیست تجهیزات را، اولویت بندی کنید. به این ترتیب، از خرید وسایل مهم شروع نموده و بودجه خود را، صرف وسایل مهم خواهید نمود.

گاهی اوقات افراد خرید خود را، با تهیه وسایل بی اهمیت مانند دکوری جات و غیره شروع می نمایند. به همین دلیل ممکن است به علت اتمام بودجه از خرید ابزار با اهمیت باز مانند. بنابراین، خریداری میز و صندلی مدیریت و کارکنان در اولویت بیشتری نسبت به سایر وسایل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

توجه به هارمونی رنگ مبلمان اداری

در خرید ست مبلمان اداری دقت به رنگ و هارمونی آن از موارد حائز اهمیت در حیطه دکوراسیون است. رنگ مبلمان از جهت ست شدن و هماهنگی با سایر المان های موجود در دفتر کاری و یا شرکت بایستی در یک هارمونی و هماهنگی باشند.

همچنین، می توان از رنگ های موجود در ست مبلمان برای اداری برای ست کردن با بخش های از شرکت همچون کف پوش، پرده ها و یا کاغذ دیواری است. ایده دیگری که امروزش برخی از شرکت های مدرن و صاحب برند پیاده سازی می نمایند ترکیب یک یا دو رنگ از لوگوی شرکت و برند خود با رنگ مبلمان است.

 

دقت به آرگونومی میز و صندلی های اداری

در خرید ست مبلمان اداری باید به اصول آرگونومی دقت شود. این اصول و قوانین به شما کمک می کند تا، محیط کاری مناسب و سالمی برای کارمندان خود تهیه کنید. صندلی های آرگونومیک اداری بایستی دارای پشتی و ارتفاع قابل تنظیم باشند.

در این حالت کارمندان می توانند متناسب با قد وضعیت ستون فقرات و پشتی کمر خود صندلی را تنظیم نمایند. این امر در رابطه با میزهای اداری نیز صدق می کند. بایستی میزهای اداری با قابلیت تنظیم ارتفاع برای اداره خریداری نمود تا کارمندان قادر به تنظیم وضعیت نشستن خود پشت میز هم باشند.

 

توجه به مقاومت و کیفیت بالای ست مبلمان

به هنگام خرید ست مبلمان اداری باید به کیفیت و مرغوب بودن مواد اولیه به کار رفته در تولید و ساخت مبلمان و میزهای اداری دقت کافی شود. میزها و صندلی های اداری به واسطه استفاده روزانه و طولانی مدت توسط کارمندان به مرور زمان دچار فرسودگی و فرسایش می شوند.

به همین دلیل تهیه و خریداری مبلمان و میز و صندلی اداری با کیفیت و تولید شده از جنس مرغوب و با دوام بسیار مهم است. از سوی دیگر حتماً این اطمینان را پیدا کنید که، کلیه ست های مبلمان اداری که خریداری می نمایید دقیقاً طبق استانداردهای روز و جهانی تولید شده باشند.

 

نحوه مدیریت سیم کشی ها و کابل ها در ست مبلمان اداری

در خرید ست مبلمان اداری به یک نکته ظریف در رابطه با مدیریت سیم ها و کابل های اداری بایستی دقت شود. امروزه اکثر شرکت ها و ادارات از تجهیزات الکترونیکی فراوانی همچون رایانه دستگاه فکس تلفن پرینتر و غیره استفاده می کنند.

ترکیب کابل های کلیه این وسایل الکترونیکی یک مشکل و معضل فراوان در نظم و ترتیب شرکت و میزهای اداری به وجود خواهد آورد. به همین دلیل بایستی هنگام خرید میز و صندلی به نکاتی همچون جایگاه سیم کشی، پنل های مختص کابل و جایگاه مختص مخفی نمودن سیم ها دقت شود.

به این شیوه می توان که میزهای کارمندان و حتی میز مدیریت را، به گونه ای کاملاً منظم مرتب و خالی از هرگونه شبکه های کابلی قرار داد. زیرا در این حالت میزان تمرکز و توجه کارمندان و مدیران دوچندان شده و به راحتی قادر به استفاده از وسایل الکترونیکی بر روی میز خود نیز خواهند بود.

 

تعیین بودجه و میزان هزینه مورد نظر برای خرید ست های مبلمان اداری

به یاد داشته باشید که، به هنگام خرید ست مبلمان اداری بایستی میزان هزینه و بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید نمایید. با در در نظر گرفتن بودجه خرید مبلمان اداری قادر خواهد خواهید بود تا، از میان گزینه های پیش رو بهترین گزینه ها را انتخاب نمایید.

همچنین به یاد داشته باشید که، هزینه و بودجه اصلی شما جهت خرید مبلمان اداری خواهد بود. ولیکن، در کنار این هزینه شما نیاز به بودجه دیگری جهت برخی مصارف دیگر نیز پیدا خواهید نمود. به عنوان مثال هزینه نصب و راه اندازی میزها و سیستم های اداری جزو این گروه از هزینه ها می باشند.

همچنین، لازم به ذکر می باشد که، هزینه تعمیرات و یا هزینه جهت آپدیت و به روز رسانی سیستم ها نیز باید مد نظر گرفته شود تا، بتوان به نقشه و پلن نهایی خرید، نصب و چیدمان مبلمان اداری و دست یافتن به یک شرکت منظم شیک و مدرن دست یافت.

تعیین بودجه و میزان هزینه مورد نظر برای خرید ست های مبلمان اداری

کلام پایانی

خرید ست مبلمان اداری جزو گام های بسیار مهم و اولیه برای راه اندازی و همچنین به روز رسانی شرکت های تجاری ادارات و ارگان ها می باشد. این گام با رعایت برخی نکات مهم و اصولی که در این مطلب ارائه شد به بهترین نحو صورت می گیرد.

به یاد داشته باشید که، جهت خرید ست های مبلمان اداری با کیفیت و مرغوب بایستی به شرکت های معتبر مراجعه کنید. مجموعه دکومهر یکی از پیشگامان این صنعت در زمینه طراحی، تولید، فروش و ارائه خدمات مشاوره در زمینه انواع ست های مبلمان اداری به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *