مقالات

نکاتی که برای خرید تجهیزات اداری دست دوم باید بدانید

نکاتی که برای خرید تجهیزات اداری دست دوم باید بدانید

وضعیت اقتصادی و افزایش روزافزون تجارت های گوناگون باعث شده است تا، افراد فراوانی در نظر داشته باشند کسب و کار مخصوص خود را راه اندازی کنند. راه اندازی کسب و کار طبیعتاً افراد را متحمل هزینه ها و سرمایه گذاری های گزاف و سنگینی می کند.

در این میان برخی از افراد هنگام تأسیس شرکت و به منظور کاهش هزینه ها اقدام به تهیه تجهیزات اداری از نوع دست دوم می نمایند. در صورتی که، شما نیز در این مرحله از تأسیس شرکت خود هستید؛ پیشنهاد می شود که، نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم را مطالعه نمایید.

 

وضعیت کار کرد تجهیزات اداری

اولین مورد از نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم دقت به گارانتی این تجهیزات است. اولین قدم برای شما در صورتی که قصد داشته باشید اقدام به خرید تجهیزات اداری دست دوم نمایید چک کردن مدت زمان باقیمانده از گارانتی آنها می باشد.

مورد دوم در نظر گرفتن برند آن تجهیزات است اکثر برندهای معتبر و مطرح حتی با وجود کارکرد به مدت چندین سال عملکرد خوب و بهینه خود را حفظ می نمایند. بنابراین، حتی اگر شما اقدام به خرید این دستگاه ها از برندهای معتبر دست دوم کنید باز هم چندین سال به شما کارکرد خوب خواهند داد.

جنس تجهیزات اداری از دیگر موارد بسیار مهم است که بایستی به هنگام خرید این تجهیزات از نوع دست دوم به آن دقت کنید. هنگام خرید مبلمان اداری چرمی دست دوم حتماً دقت کنید که چرم آنها سالم بوده و هیچگونه خراشیدگی و کهنگی بر روی آن ایجاد نشده باشد.

از دیگر نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم اولویت بندی کالاهای مهم اداری جهت خرید است. برای مثال در صورتی که مد نظر داشته باشید یک میز کنفرانس دست دوم تهیه کنید مشکل چندانی نخواهید داشت. زیرا، از این میز به طور روزانه و مرتب استفاده نخواهد شد.

ولیکن، در صورت نیاز به خرید میز و صندلی اداری و کارمندی پیشنهاد می شود؛ حتماً اقدام به خرید جنس توی این تجهیزات کنید. و صندلی های کارمندی بایستی حتماً از نوع آرگونومیک و مطابق با استانداردها تولید شده باشند. زیرا، مستقیماً با سلامت کارمندان شما در ارتباط هستند.

وضعیت کار کرد تجهیزات اداری

مبلمان اداری اتاق مدیریت

در ادامه مبحث نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم، تحلیل و بررسی خرید تجهیزات اداری دست دوم برای اتاق مدیریت می پردازیم. همانند سایر بخش های یک اداره بهتر است اقدام به تهیه یک لیست از وسایل و تجهیزات مورد نیاز اتاق مدیریت نمایید.

عناصر تشکیل دهنده اتاق مدیریت یک میز مدیریتی کتابخانه و یک فایل جهت قرار دادن پرونده ها و مدارک همچنین صندلی و یک میز کنفرانس می باشند. در این میان از چندین عنصر غیر کلیدی دیگری همچون میز جلو مبلی مبل های تک نفره، پرده و از این قبیل اشیا نیز در اتاق مدیریت استفاده شود.

در این صورت، نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم برای اتاق مدیریت اولویت بندی این اقلام است به عنوان مثال میز و صندلی مدیریتی از اهمیت فراوانی برخوردار است و حتماً سعی کنید آنها را، از نوع جدید و نوع خریداری نمایید. سایر اقلام هم چون فایل نگهداری اجناس و گلدان را می توانید از نوع دست دوم تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

تهیه پارتیشن های اداری دست دوم

از دیگر موارد و نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم تهیه پارتیشن های اداری است. خرید پارتیشن های اداری مشروط به رعایت چند نکته امکان پذیر است و شما می توانید این بخش از اداره خود را از جنس دست دوم تهیه کنید. تنها کافی است نکات زیر را، مد نظر داشته باشید.

جنس پارتیشن ها اولین نکته در خرید پارتیشن اداری دست دوم است. سعی کنید پارتیشن های اداری دست دوم از جنس آلومینیوم و ام دی اف را تهیه کنید. این نوع پارتیشن ها بسیار کمتر دچار فرسودگی می شوند. به هنگام خرید این پارتیشن ها یراق آلات آنها را کنترل کنید، که دچار کهنگی فراوان نشده و نیاز به تعمیر زیادی نیز نداشته باشند.

زیان و ضرر استفاده از مبلمان اداری دست دوم

مبلمان اداری به واسطه سر و کار داشتن با سلامت افراد بهتر از همواره از جنس نو و استاندارد تهیه شود. در غیر این صورت با رعایت برخی از نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم، می توان تا حدودی از مضرات استفاده از مبلمان اداری دست دوم را کاهش داد.

مبلمان اداری دست دوم حتی با وجود برخورداری از یک ظاهر سالم و ایده آل به مرور و با گذشت مدت زمان بسیار کمی دفرمه شده و باعث ایجاد مضرات زیادی به سلامتی کارمندان می شوند. در این حالت شاهد دست رفتن سلامت کارمندان خود در محیط کاری و در نتیجه کاهش راندمان کاری خواهید شد.

افزون بر این مورد استفاده از تجهیزات اداری دست دوم و ظاهر کلی شرکت شما تاثیر سلبی و منفی فراوانی گذاشته و در جذب مشتری به طور معکوس عمل خواهد کرد. بنابراین به منظور به منظور دریافت نتایج بهینه و جذب مشتریان بیشتر حتماً به مسئله دکوراسیون شرکت خود اهمیت ویژه ای قائل شوید.

در صورتی که، با وجود تمامی این موارد کماکان اصرار به خرید این تجهیزات از جنس دست دوم داشته باشید؛ با رعایت نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم تا حدودی می توانید از مضرات استفاده از تجهیزات دست دوم کاسته و اقدام به تجهیز فضای کاری خود کنید.

 

انتخاب مبلمان اداری نو و دست دوم

در صورتی که، برای تهیه اقلام مورد نیاز فضای کاری خود بین دو آپشن مبلمان اداری نو و دست دوم مجبور به انتخاب هستید؛ باید نیازهای خود را اولویت بندی نمایید. برای این منظور باید اقدام به تهیه یک لیست از کلیه وسایل مورد نیاز خود کرده و سپس بودجه خود را نیز مد نظر قرار دهید.

در صورت نیاز به کاهش هزینه می توانید مبلمان و وسایل با اهمیت را از جنس نو خریداری کرده و مابقی وسایل که از اهمیت کمتری برخوردار هستند؛ را از جنس دست دوم خریداری نمایید. با رعایت این نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم به یک فضای کاری پویا و کاهش هزینه ها دست پیدا خواهید کرد.

انتخاب مبلمان اداری نو و دست دوم

کلام پایانی

هر چند که، با رعایت نکات خرید تجهیزات اداری دست دوم می توان تا، حدودی در هزینه ها صرفه جویی نمود؛ ولیکن حتماً بایستی نتیجه نهایی و سلامت کارمندان را در محیط کاری خود مد نظر قرار داد. زیرا، این تجهیزات در طولانی مدت باعث استهلاک بیشتر در محیط کاری شما خواهند شد.

در صورتی که همچنان در رابطه با انتخاب بین دو گزینه تجهیزات اداری نو و دست دوم دچار تردید هستید؛ پیشنهاد می شود با کارشناسان مجموعه دکومهر تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه در اولین فرصت اقدام به تماس با شما خواهند کرد و در این زمینه به شما مشاوره های ارزنده ای ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *