مقالات

نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان اداری

نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان اداری

توجه به نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان اداری اهمیت زیادی داشته و بایستی آن ها را مد نظر قرار داد . میز اداری دارای آیتم های مثبت زیادی است ، که سبب راحتی هر چه بیشتر افراد می شود و قطعا حضور آن در محیط کار سبب بهره وری کارکنان خواهد شد . در این مقاله به یک سری نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان اشاره خواهیم نمود ، پس لطفا با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: روش های ایجاد دکوراسیون مدرن اداری

مبلمان اداری چیست ؟

در مبحث نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان اداری ، ابتدا این نوع مبلمان را معرفی می نماییم . مبلمان اداری شامل مجموعه ای از قطعات و وسایل بوده ، که برای استفاده در محیط کاری و اداری طراحی و تولید می شوند . این انواع مبلمان به منظور فراهم کردن راحتی ، پشتیبانی از سلامت جسمی و خلق فضای کاری مناسب ، برای افراد در محیط اداری توسعه یافته اند .

مبلمان اداری شامل عناصر متنوعی می شود ، که به طور معمول عبارتند از ؛

  1. صندلی های اداری : صندلی های اداری مهمترین قسمت این نوع مبلمان هستند . آن ها به دلیل طراحی ، ارگونومیک ، پشتیبانی لازم برای کمر و گردن ، قابلیت تنظیم ارتفاع و دیگر ویژگی ها فوق العاده کاربردی می باشند .
  2. میز کار : میز کار اداری به عنوان سطحی برای قرار دادن لپ تاپ ، کامپیوتر و دیگر وسایل کار استفاده می شود . میز کار با اندازه مختلف و طراحی متناسب با نیازهای کاربر ، قابلیت تنظیم ارتفاع و جا به جایی را دارد .
  3. کمدها و قفسه ها : کمدها و قفسه ها برای ذخیره و نگهداری اسناد ، پرونده ها ، لوازم وسایل و دیگر اجناس در محیط کاری استفاده می شوند . آن ها باید عملکرد مناسبی داشته باشند و به سازمان دهی و نظم در محیط کار کمک کنند . در بررسی نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان ، به قفسه ها توجه کنید .
  4. میز جلسات و صندلی ها : در فضاهای جلسات و ملاقات ها ، استفاده از میز جلسات و صندلی های مخصوص جلسات و کنفرانس ها رایج است . این مبلمان باید برای افزایش همکاری ، راحتی و تعامل مناسب بین شرکت کنندگان طراحی شده باشد .
  5. صندوق ها و قفسه های فایل : صندوق ها و قفسه های فایل جهت ایجاد نظم و سازمان دهی اسناد و پرونده ها طراحی شده اند . این مبلمان باید طراحی و ساختار مناسبی داشته باشد ، تا دسترسی آسان و مدیریت مناسب اسناد را فراهم کند .

موارد بالا جزو آیتم هایی است ، که به عنوان نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان اداری اهمیت داشته و بایستی به آن ها توجه شود .

 

مبلمان اداری چیست ؟

مبلمان اداری مناسب چه فضایی است ؟

در رابطه با نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان اداری ، لازم بوده تا کاربرد این محصول را در فضاهای مختلف بررسی کنیم . مبلمان اداری مناسب برای هر کسی بوده ، که در محیط کار یا اداری فعالیت می کند . مشاغل و سازمان های مختلف از مبلمان اداری برای فضاهای کاری خود استفاده می کنند . به موارد زیر توجه کنید ؛

  1. محیط های اداری : این محصول برای محیط های اداری همچون ؛ دفاتر ، شرکت ها ، سازمان ها ، بانک ها و سایر محیط های اداری استفاده می شود . افرادی که در این محیط ها کار می کنند ، نیاز به صندلی های اداری راحت برای کارهای روزمره خود دارند .
  2. فضاهای کاری : این شامل محیط هایی می شود که برای انجام کارهای خلاقانه و تشویق همکاری و تعامل با همکاران طراحی شده اند . استارتاپ ها ، آزمایشگاه ها ، استودیوها و فضاهای همکاری مشترک (coworking spaces) از این محصول بهره مند خواهند شد . در اینجا نیاز به مبلمانی است ، که امکانات تنظیمی و تعاملی داشته باشند .
  3. فضاهای پذیرایی : مبلمان اداری ممکن است ، در فضاهای پذیرایی مورد استفاده قرار بگیرد ، مانند سالن های اجتماعات ، نمایشگاه ها ، لابی ها و سایر فضاهایی که برای جلسات ، ملاقات ها و استراحت در نظر گرفته شده اند .
  4. محیط های خانگی : با توجه به روند رو به رشد استفاده از تلفن همراه و اینترنت ، بسیاری از افراد امروزه از خانه خود به عنوان محل کار استفاده می کنند . در این حالت استفاده از مبلمان اداری برای ایجاد محیط کاری راحت در خانه بهترین گزینه است .

نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان به تولیدکننده ، طراحی ، اندازه و نیازهای شخصی هر فرد بستگی دارد . علاوه بر این ، الزامات ارگونومیک و راحتی نیز در انتخاب مبلمان اداری مناسب بسیار مهم است .

نکات مهم جهت خرید مبلمان اداری

نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان یک سری آیتم‌ها نیز وجود داشته ، که بایستی به آن ها توجه کنید ؛

  1. تحلیل نیازها : قبل از خرید ، نیازهای اداره خود را تحلیل نمایید . مشخص کنید که به چه نوع مبلمانی نیاز دارید و چه فضایی را باید پوشش دهد . به عنوان مثال ، صندلی های اداری راحت و مناسب ، میز کار با فضای کافی و قابل تنظیم و سایر قطعاتی که برای اجرای وظایف روزمره نیاز دارید ، همه را مد نظر قرار دهید .
  2. کیفیت ساخت : مبلمان اداری باید دارای کیفیت ساخت بالا باشد . در هنگام خرید ، به جزئیات ساختاری نظیر استحکام ، استفاده از مواد با کیفیت و پایه های مقاوم توجه کنید . این موارد به ماندگاری و کارایی مبلمان شما تأثیر می گذارد .
  3. آرامش و راحتی : مبلمان اداری باید برای کارکنان آرامش و راحتی را فراهم نماید . در هنگام خرید ، قدرت تنظیمات و امکانات راحتی همچون نرمش ، چرخش و تنظیم ارتفاع را مورد بررسی قرار دهید . در بین نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان ، این آیتم توجه ویژه ای دارد .
  4. طراحی و استایل : استایل و طراحی مبلمان اداری بر محیط کار و رادنمان کارکنان تاثیر می گذارد . مبلمانی را انتخاب کنید  که با دکوراسیون و استایل کلی دفتر شما همخوانی داشته باشد و به ایجاد فضایی زیبا و هماهنگ کمک کند .
  5. قابلیت تنظیم و تغییر : در جریان زمان ، نیازهای اداری شما ممکن است ، تغییر کند . لذا قبل از خرید ، مطمئن شوید که مبلمان اداری انتخابی شما قابلیت تنظیم و تغییر دارد ، تا با نیازهای جدید سازگار باشد .
  6. بودجه : بودجه مالی خود را در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید . همچنین ، قیمت ها را مقایسه کنید و با توجه به کیفیت و ویژگی های مورد نیازتان تصمیم بگیرید . گاهی لازم بوده ، تا برخی از قطعات را نخرید .

توجه به آیتم های بالا جزو نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان بوده و بایستی به خوبی مورد توجه قرار بگیرد .

 

نکات مهم جهت خرید مبلمان اداری

عوامل اثر گذار بر قیمت مبلمان اداری

یکی از نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان ، توجه به قیمت محصول می باشد . در ادامه عوامل اثر گذار بر قیمت محصولات را بررسی می نماییم ؛

  1. کیفیت مواد استفاده شده : نوع و کیفیت موادی که در ساخت مبلمان اداری استفاده می شود ، تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد . مبلمان با استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم معمولاً هزینه بیشتری دارند .
  2. طراحی و برند : مبلمان اداری با طراحی های منحصر به فرد و از برندهای معروف معمولاً قیمت بالاتری دارند . برندهای معروف معمولاً تضمین کیفیت و طراحی برتر را در اختیار دارند ، که این موضوع می تواند قیمت را افزایش دهد .
  3. قابلیت تنظیم و امکانات خاص : مبلمانی که امکانات خاصی مانند صندلی قابل تنظیم ، سیستم پشتیبانی لازم برای کمر و گردن داشته باشند ، معمولاً گران تر هستند . امکاناتی همچون قابلیت تنظیم شدن و بهبود ارتفاع ، زاویه و … آیتم های دیگر ، جزو آپشن مبلمان نی باسند و بر قیمت آن ها خواهد افزود . این ویژگی جزو نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان بوده ، که بایستی مورد توجه قرار بگیرد و قطعا در بهای مبلمان اثر گذار است .
  4. حجم سفارش : در برخی موارد ، حجم سفارش مبلمان اداری می تواند تأثیر گذار باشد . به عنوان مثال ، سفارش حجم بزرگ می تواند ، باعث تخفیف قیمت شود . پس اگر نیاز به تعداد زیادی مبلمان اداری دارید ، با خرید آن ها از دکومهر شامل تخفیف شوید .
  5. ویژگی های فنی و فناوری : اگر مبلمان اداری دارای ویژگی های فنی و فناوری پیشرفته باشد ، قیمت آن افزایش می یابد . به طور مثال ، میزهای کامپیوتری با قابلیت تنظیم ارتفاع و پشتیبانی از فناوری های مختلف ممکن است ، قیمت بالاتری داشته باشند .
  6. خدمات پس از فروش : برخی تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان اداری خدمات پس از فروش ارائه می دهند ، که می تواند در مجموع هزینه مبلمان تأثیر بگذارد.
  7. نوع مبلمان : نوع مبلمان مورد نظر شما نیز در قیمت اثر گذار است. به عنوان مثال ، مبلمان اداری از جنس چرم طبیعی قطعا با قیمت بیشتری نسبت به مبلمان با چرم مصنوعی به فروش می رسد .

هنگامی که نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان را مد نظر قرار می دهیم ، بایستی به این فکر کرد ، که امکانات بیشتر مبلمان بر قیمت آن خواهد افزود ‌.

عوامل اثر گذار بر قیمت مبلمان اداری

کلام آخر

در مبحث نکات ضروری و مهم قبل از خرید مبلمان ، به شما کمک کردیم ، تا به خوبی یک مبلمان اداری را تهیه کنید ، که کاملا با نیاز های شما هماهنگ باشد . برای خرید چنین محصولی مستقیما به سراغ دکومهر بروید و از ایشان مبلمان خود را خریداری نمایید .

بیشتر بخوانید: درباره میز های اداری چه می دانید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *