مقالات

نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری

نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری

یکی از مباحث بسیار مهم در زمینه صنعت مبلمان اداری ، اصول طراحی و چیدمان این نوع مبلمان است . علاوه براین مورد ، دقت در انتخاب رنگ و طرح مبلمان اداری نیز بسیار حائز اهمیت است . چرا که ، رنگ مبلمان اداری نامطلوب باعث خستگی چشم کارمندان و در نتیجه کاهش راندمان کاری آن ها می‌ شود . نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . به دلیل این اهمیت ، رشته های در دانشگاه های معتبر جهت تدریس اصول و استانداردهای طراحی ، انتخاب رنگ و دکوراسیون به صورت کاملا حرفه ای تدریس می شود .

بیشتر بخوانید: مزایای صندلی ارگونومیک برای بهبود تمرکز

رنگ مبلمان اداری به چه صورتی باید باشد ؟

رعایت نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری از اولین اصول مهم در دکوراسیون یک شرکت است . رنگ مبلمان اداری ، تاثیر ویژه‌ای بر روی خلق و خو و همچنین ، میزان راندمان کاری درون یک شرکت دارد . به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون و به ویژه برای میز و صندلی از اهمیت فراوانی برخوردار می‌ باشد .

برخی رنگ‌ها علاوه بر ، تاثیر بر روی خلق و خوی افراد ، می‌ توانند باعث افزایش میزان خستگی افراد نیز شوند و حتی بر روی قدرت بینایی و کاهش آن تاثیرگذار باشند . به همین دلیل ، باید در هنگام خرید مبلمان اداری و به خصوص میز و صندلی رنگ‌ های ویژه ای را ، انتخاب نمود تا ، از ایجاد کلیه این عوارض جلوگیری کرد .

بنابراین ، نتیجه‌گیری کرد که انتخاب رنگ مناسب برای میز و صندلی یک شرکت علاوه بر ، جلوگیری از برخی عوارض جبران ناپذیر ، می تواند به حفظ سلامت کارمندان و افزایش راندمان کاری منجر شود . با اطلاع از نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری ، به راحتی می توان به این مهم دست یافت .

تاثیر رنگ میز و صندلی اداری بر روی روحیه و راندمان کاری افراد

با رعایت اصول و نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری می توان به راحتی به حفظ سلامت کارمندان خود کمک شایانی نمود . تاثیر رنگ‌ های شاد و جذاب بر روی روحیه افراد از لحاظ روانشناسی امری ثابت شده است . به همین دلیل ، بایستی از رنگ های مناسب در دکوراسیون شرکت استفاده نمود .

کارمندان بخش اعظمی از روز خود را ، درون شرکت سپری می‌نمایند . با انتخاب مبلمان و میز و صندلی‌ های اداری در رنگ‌ های شاد و روحیه بخش می‌ توان به حفظ سلامت روحی کارمندان خود کمک نمود و همچنین ، روحیه و سلامت فکری ، انگیزشی و تمرکز آنان را ، افزایش داد .

یکی از راه‌ های حفظ سلامت چشمی کارمندان و افزایش راندمان کاری و همچنین ، پیشگیری از خستگی زود هنگام آنان ، انتخاب رنگ‌ های مناسب و بی ضرر برای چشم است . بر اساس اصول و نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری ، رنگ‌ های شاد و روشن می توانند از ایجاد خستگی زود هنگام جلوگیری نمایند .

 

تاثیر رنگ میز و صندلی اداری بر روی روحیه و راندمان کاری افراد

اهمیت تناسب رنگ میز و صندلی با دکوراسیون سایر بخش ها

یکی از نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری تناسب رنگ این مبلمان با رنگ و دکوراسیون سایر بخش‌ های داخلی شرکت است . تناسب و هم پوشانی رنگ میز و صندلی های یک شرکت با سایر بخش ها در افزایش و تامین زیبایی دکوراسیون آن شرکت تاثیر ویژه ای می گذارد .

ابزار و وسایل یک شرکت ، کف ساختمان ، دیوارها و لوسترها همگی بایستی با میز و صندلی های آن شرکت هماهنگی و هارمونی رنگ داشته باشند . رعایت این ویژگی ، باعث زیبایی دکوراسیون و در نتیجه حفظ روحیه شاداب کارمندان و افراد حاضر در شرکت می گردد .

از دیگر موارد مهم در فضای داخلی یک شرکت که ، می توان رنگ آن ها را ، با میز و صندلی ست کرد می توان به برخی موارد دیگر اشاره نمود . پرده ها ، پارکت ، سقف ، کتابخانه و فایل های کشویی از جمله این موارد هستند . می توان به راحتی تمامی این موارد را ، متناسب با رنگ میز و صندلی هماهنگ نمود .

با کسب اطلاعات در مورد هارمونی و نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری می توان مبلمان اداری متناسب با دکوراسیون و فضای داخلی شرکت خود خریداری نمود . می توان برای دیزاین داخلی شرکت از رنگ های شاد و روشن استفاده نمود تا ، به وسیع دیده شدن فضا کمک شایانی نمود .

بیشتر بخوانید: ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق جلسات و همایش ها

یکی از اماکنی که ، نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری باید رعایت گردد ، اتاق جلسات و همایش ها می باشد . این گونه سالن ها محل تجمع کارمندان ، جلسه های ضروری و طرح ایده و راهکار برای مشکلات شرکت هستند . به همین دلیل دکوراسیون این سالن ها دارای اهمیت ویژه و بالایی می باشد .

در انتخاب رنگ میز و صندلی برای این گونه اتاق‌ ها ، بایستی دقت فراوانی بذل گردد . چرا که ، این اتاق‌ ها محل طرح ایده ها و ایجاد راهکار برای مشکلات شرکت می‌ باشند . تمرکز فراوان ، دقت و انعطاف پذیری از ویژگی های مهم و لازم برای حضور درون این نوع سالن ها می باشند .

به همین دلیل ، باید در انتخاب رنگ سالن و میز و صندلی این سالن ها ، دقت فراوانی خرج شود تا ، از ایجاد خستگی جسمی و فکری کارمندان جلوگیری نمود . از جمله موارد مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری در این نوع اتاق ها ، انتخاب رنگ های آرامش بخش مانند آبی و سبز بسیار ملایم است .

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق جلسات و همایش ها

 

انتخاب رنگ میز و صندلی اداری مطابق با برند خود

یکی از راهکارهای جالب و نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری ، ست کردن رنگ این نوع مبلمان با رنگ‌ های موجود در برند شرکت می‌ باشد . بسیاری از شرکت‌ ها در انتخاب رنگ دکوراسیون و همچنین ، میز و صندلی اداری شرکت خود ، رنگ‌ های به کار رفته در برند و لوگوی خود را ، مد نظر قرار می‌ دهند .

با این انتخاب شایسته ، می‌ توان یک دکوراسیون شیک و متناسب با برند و لوگوی خود داشت و باعث جذب مشتری‌ های بیشتری گردید . همچنین ، با پیروی از این تکنیک کلاس کاری خود را ، افزایش داد . به این ترتیب ، در دکوراسیون داخلی شرکت خود از اصول طراحی مدرن پیروی نمود .

کلام پایانی

اطلاع از اصول و نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری می‌تواند به شما در انتخاب یک دکوراسیون ایده‌ آل برای شرکت خود کمک شایانی نماید . مجموعه دکومهر یکی از مجموعه‌ های فعال در زمینه مبلمان اداری است . این مجموعه تمامی تولیدات خود را ، بر اساس تکنیک‌ ها و اصول طراحی ، تولید می‌ نماید .

شما می‌ توانید به راحتی از بین محصولات متنوع این برند ، میز و صندلی متناسب با فضای داخلی شرکت خود را ، خریداری نمایید و همچنین ، از مشاوره کارشناسان این برند بهره مند شوید . کارشناسان خبره دکو مهر در زمینه انتخاب رنگ و طرح مد نظر به شما راهنمایی های ارزنده ای ارائه خواهند داد .

 بیشتر بخوانید: دکوراسیون اداری کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *