مقالات

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما موضوع مورد بحث در مقاله پیش رو است . امروزه مبلمان اداری تنوع بسیار بالایی دارند و برای محیط های کاری و افراد مختلف طراحی شده اند .

با توجه به تنوع بالای این تجهیزات مانند میز کارمندی ، صندلی اداری ، قفسه و … باید هر یک از مبلمان اداری را متناسب با محل کار خود انتخاب نمایید . در این مقاله به طور کامل نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما صحبت می کنیم .

آشنایی با مبلمان اداری

در نخستین بخش از مقاله نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما ، به طور مختصر در مورد مبلمان اداری و انواع آن صحبت می کنیم . مبلمان اداری تجهیزات مختلفی است که در خدمت کارکنان شرکت ها و ادارات است و با توجه به کارکرد شرکت در انواع و با اهداف مختلفی تولید می شوند .

مبلمان اداری شامل انواع مبلمان برای کارکنان ، مدیران ، مهمانان و .‌. است . از این رو از لحاظ راحتی و طراحی با یکدیگر متفاوت اند .

بدیهی است که ، دفتر مدیر باید نشاند دهنده موقعيت او باشد ؛ از این رو مبلمان اداری این مکان اعم از قفسه ، کمد ، میز ، صندلی و … همگی باید نشان‌ دهنده جایگاه این فرد باشد . اصولا مبلمان مدیر از بهترین متریال تولید و طراحی قابل توجهی دارند .

بر خلاف مبلمان مدیر ، مبلمان اداری کارمندان و میز کارمندی نباید لوکس و شیک باشد ، بلکه یک مبلمان راحت و کارآمد مورد نیاز است . به طور کلی در زمان خرید این مبلمان به کیفیت مواد و مونتاژ محصول دقت کنید تا با دوام و راحت باشد . در ادامه مطلب بیشتر راجع به نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما صحبت می کنیم .

مبلمان پذیرش نوع دیگر مبلمان اداری است ، که شرکت شما را به مشتریان معرفی می کند . این مبلمان باید کاملا هماهنگ با فضای دفتر کار باشند و از سوی دیگر نشستن بر روی آن حس ناراحتی در مراجعه کننده ایجاد نکند .

بیشتر بخوانید: مزایای میز کار گروهی چیست ؟

 

آشنایی با مبلمان اداری

اهمیت انتخاب مبلمان اداری

در دومین قسمت از مقاله نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما ، راجع به اهمیت رعایت معیارهای خرید این مبلمان صحبت می کنیم . عناصر یک دفتر اداری چندین بخش ضروری مانند میز کارمندی ، میز مدیریت ، صندلی اداری ، کمد ، قفسه ، ست اداری و … را در بر می گیرد . هر یک از این عناصر باید با دقت انتخاب شود تا نیازهای دفتر و کارکنان آن به خوبی برآورده شود .

در واقع سرمایه گذاری روی مبلمان اداری با کیفیت بالا و طراحی ایده آل بر بهره وری کارکنان تأثیر مثبت و مستقیمی دارد ، وجهه شرکت را بهبود می بخشد و محیط کار را راحت تر و جذاب تر می کند .

با خرید مبلمان اداری استاندارد و متناسب ، شما به کارمندان خود حس مهم بودن را القا می کنید ، این مسئله موجب بالا رفتن بهر وری کارمندان خواهد شد . از سوی دیگر مشتری جذب یک محیط کاری با کارمندان راضی و فعال خواهد شد ، که این مسئله در رونق کسب و کار شما تاثیر بسزایی دارد .

با رعایت نکات مهم در خرید مبلمان اداری ، یک محصول با دوام و کار آمد را تهیه خواهید کرد ، که از هزینه های خرید مجدد یا تعمیر مبلمان اداری جلوگیری می کند .

 

اهمیت انتخاب مبلمان اداری

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

در این بخش به موضوع اصلی مقاله یعنی نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما را بررسی می کنیم . در زمان انتخاب مبلمان اداری متناسب با فضای کار باید به نکات زیر توجه کرد ؛

  • سبک و طراحی : طراحی و سبک از عناصر اساسی در انتخاب مبلمان اداری است . سبک و طراحی مبلمان باید با توجه به ترجیحات شخصی و خدماتی که دفتر ارائه می دهد ، انتخاب شود . مبلمان اداری در سبک های مختلف کلاسیک ، مدرن، صنعتی و … تولید می شوند .
  • عملکرد و راحتی : کارایی و راحتی از عوامل اساسی در انتخاب مبلمان برای یک دفتر اداری است . کارمندان ساعات زیادی از روز را در دفتر کار سپری می کنند ؛ بنابراین راحت بودن و کاربردی بودن مبلمان اهمیت زیادی دارد . یک میز و صندلی ارگونومیک در جلوگیری از صدمات و بهبود سلامت کلی کارکنان تأثیر به سزایی دارد .
  • متریال ساخت : یکی از نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما ، توجه به متریال ساخت است . متریال بر اساس قیمت و کیفیت تفاوت زیادی با هم دارند . مبلمان اداری اغلب از چوب طبیعی ، چوب صنعتی ، چرم طبیعی یا مصنوعی ، استیل ، پی وی سی ، شیشه و… تولید مي شوند . هر یک از این متریال نقاط ضعیف و برتری هایی بر دیگری دارد . انتخاب مواد به ترجیحات شخصی و بودجه موجود بستگی دارد .
  • انتخاب رنگ : رنگ نقش مهمی در محیط های اداری ایفا می کند ؛ زیرا رنگ بر احساسات و انرژی کارمندان و مشتریان تأثیر زیادی دارد . به عنوان مثال رنگ‌های روشن فضایی مثبت و آرامش‌بخش ایجاد می کنند ، در حالی که رنگ‌های تیره بیانگر احساس قدرت هستند . انتخاب رنگ به ترجیحات شخصی ، اهداف طراحی و هویت شرکت بستگی دارد .
  • ابعاد و فضا : در زمان انتخاب مبلمان اداری باید ابعاد و فضای موجود را در نظر گرفت . میز و صندلی ها باید متناسب با فضای موجود باشد و دفتر کار نیز باید به اندازه کافی بزرگ باشد ، تا تمام اقلام ضروری را در خود جای دهد . همچنین در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی و نیاز به فضا برای راحتی انجام کار افراد نیز مهم است .
  • بودجه موجود : بودجه یکی دیگر از عواملی است ، که هنگام انتخاب مبلمان اداری باید در نظر بگیرید. مبلمان اداری زیادی در بازار در قیمت های مختلف وجود دارد ، اما هیچ گاه کیفیت را فدای ارزانی نکنید .
  • برند سازنده : از دیگر نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما ، توجه به برند سازنده است . یک برند مشهور مانند برند نیلپر ، تمام محصولات خود را از متریال درجه یک تولید و زیر نظر کارکنان حرفه ای و دستگاه های پیشرفته طراحی ، تولید و مونتاژ می کند .

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

 سخن پایانی

مقاله نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب محل کار شما ، توسط تیم فروش سایت دکومهر برای کمک به شما در خرید مبلمان اداری گردآوری شده است . فروشگاه دکومهر از فروشگاه های معتبر و مجرب در فروش انواع محصولات اداری می باشد ، که تمام محصولات خود را از برندهای معتبر تامین و با قیمت مناسب به سراسر ایران عرضه می دارد .

بیشتر بخوانید: انواع لوازم و مبلمان اداری برای فضای کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *