مقالات

نکات مهم در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم

نکات مهم در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم

امکان دارد، که شما هم مبلمان اداری چرم را برای قرار دادن در دِل اداره ها یا شرکت ها و فضاهایی اینچنینی انتخاب نموده باشید. بلی، اینگونه تزئین محیط کاری شما به بهترین نحو ممکن اتفاق می افتد! اگر که شما برروی سنگ فرش های بازار گام برداشته باشید، با انواعی از مبلمان اداری چرم مواجه شده اید. به گونه ای که دارای رنگ هایی تیره یا روشن بوده یا در طرح هایی ساده و پُر زرق و برق می باشند. ولی یک مسئله می تواند، ذهن شما را به خود درگیر کند. یعنی اینکه نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم چگونه است!

ما در ادامه این مطلب از خود در دکومهر با شما درباره مبلمان چرم و شیوه تمیز کردنِ آنها به بهترین نحو ممکن صحبت خواهیم کرد. لطفاً با ما در ادامه این مطلب از خود همراه باشید.

مبلمان چرم چیست و اکثراً در چه فضاهایی استفاده می شود!

پیش از آن که با شما در ارتباط با نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم صحبت کنیم، در رابطه با چیستی آن با شما بحث خواهیم کرد. دوستان عزیز مبلمان از نوعِ چرم، یک پایه ی چوبی و فلزی است. حال برروی این پایه روکشی از جنس چرم کار می شود. شما می توانید، این نوع از مبلمان را در رنگ هایی تیره یا روشن تهیه کنید. البته مدل هایی مختلف هم دارند. اینها همگی به سبک دکوراسیون شما و علاقه‌تان در استفاده از مبلمان بستگی دارد.

شاید که بپرسید، از این جنس مبلمان در چه فضاهایی بیشتر استفاده می شود! شما امکانِ استفاده از این نشیمن گاه ها را در فضاهایی که ارباب رجوع رفت و آمد بسیاری دارند، را خواهید داشت. با این کار جذابیت بسیاری را به محیط کاری خود بخشیده و در مدّت زمانی طولانی از یک محصول باکیفیت بهره مند می شوید. البته لازم است، به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید‌؛

اینکه به دور از نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم باید یک مبلمانی را انتخاب کنید، که دارای کیفیتی بالاست. با این کار خود را از تهیه مبلمان جدید طی چند ماه آینده خلاص خواهید کرد. زیرا مبلمان خریده شده می تواند، تا چند سال برای شما عمری مفید داشته باشد.

چگونه از مبلمان اداری چرم مراقبت بنماییم!

قطعاً شما هم می دانید، که هرچقدر از مبلمان اداری خود بهتر مراقبت کنید، در مدّت زمانی طولانی تر برای شما کار می کند. حال مراقبت هایی نادرست و غیر اصولی از مبلمان چرم موجبِ ایجاد ترک هایی ریز و درشت برروی بدنه آن می شود‌! اینگونه شما را مجبور می کند، که برای باری دیگر به سمت خرید مبلمان اداری رهسپار بشوید.

حال نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم چگونه است! از چه مواد شوینده ای استفاده کنیم، بهتر می باشد؟ توصیه ما به شما استفاده از شوینده های ضعیف و ملایم است. زیرا در صورت‌ استفاده از انواعِ شوینده های قوی به رویه مبلمان چرم آسیب رسانیده و موجبِ خورده شدنِ بافت مبلِ اداری می شوید.

ما در قسمت فوقانی متن هم به این مسئله بسیار مهم اشاره نمودیم، هرچقدر مبلمان خریداری شده از جانب شما کیفیتِ بالاتری داشته باشد، برای شما عمری طولانی تر به ارمغان می آورد. در شست و شوی یا تمیز کردنِ مبلمان چرم باید به کیفیت مبلمان اداری انتخاب شده توجه داشته باشید. برخی از چرم ها حتی در برابر مواد شوینده قوی و غلیظ از خود مقاومت نشان می دهند.

در ارتباط با نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم باید گفت؛ این کار بسیار راحت بوده و به تمرکز بالایی نیاز ندارد. زیرا شما تنها به یک دستمال تمیز و بدون پُرز همچنین مواد شوينده ملایم نیاز خواهید داشت. بعد از آن که به خوبی لکه ها و کثیفی ها را از بین بردید، به مبلمان خود رنگ و جلا ببخشید. در این راستا امکانِ استفاده از واکس های مخصوص وجود دارد.

ما به شما پیشنهاد می کنیم، هفته ای یک مرتبه مبلمان خود را تمیز کنید و از واکس برای براق کردنشان استفاده بنمایید. ولی مبلمانی که دارای رویه ی چرمی روشن هستند، باید زود به زود تمیز بشوند. البته نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم روشن کمی سخت تر به نظر می رسد. چرا که گرد و خاک نشسته برروی آنها زودتر خود را نشان داده و لکه ها بیشتر معلوم می شود. پس اگر که در اداره یا شرکت شما رفت و آمد بالاست، انواع مبلمان با روکش چرم تیره را انتخاب کنید.

چگونه از مبلمان اداری چرم مراقبت بنماییم!

شیوه تمیز کردنِ مبلمان اداری چرم

شاید که برای شما تعجب آور باشد. ولی نظافت و نگهداری از مبلمان اداری چرم باید بنابر اصولی خاص پیش برود. قطعاً اینگونه شما می توانید، از وسیله خریداری شده طی مدّت زمانی طولانی تر استفاده نموده و از میهمانان خود پذیرایی بنمایید. یک نکته بسیار مهم وجود دارد. آنهم این است، که؛ امکان دارد، شما یک مدیر وسواس باشید. حال ترجیح بدهید، که در طول هفته چند باری را به نظافت اتاق خود اختصاص بدهید.

در چنین حالاتی نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم بسیار راحت تر خواهد بود. به گونه ای که در مراحل تمیز کاری دیگر نیازی به استفاده از مواد شوینده ملایم هم نخواهید داشت. پس در چنین مواقعی تنها کافیست، که داخل سطل خود کمی آب ریخته و صابون را درونش حل کنید.

البته در صورت انتخاب این ترکیب برای تمیز کردنِ مبلمان شما باید بلافاصله بعد از شست و شوی مبل، از یک دستمال تمیز برای خشک کردنِ مبلمان اداری استفاده کنید. ما در ادامه نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم را در چندین مرحله به شما توضیح خواهیم داد. اگر که دوست دارید، با مراحل نظافت مبلِ اداری بیشتر آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

شیوه تمیز کردنِ مبلمان اداری چرم

 

مراحل نظافت مبلمان اداری چرم

بیایید در ارتباط با نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم بیشتر صحبت کنیم. ابتدا به سطح مبلمان خود نگاهی اندازید. آن گوشه و کارها که پر از گرد خاک و آشغال هایی ریز و درشت شده است. این آشغال ها می تواند؛ مو، پُرز یا پوستِ خُشک دستان، حتی ناشی از خوردنِ خوراکی ها باشد. حال لازم است، توسطِ جاروبرقی تمامی این ها مکیده شود. اکنون شما به کمک جاروبرقی تمامی گرد خاک یا آن آشغال ها را زدودید. حال به مرحله گردگیری می رسیم.

در این مرحله شما می توانید، از محلول آب و صابون برای گردگیری کمک بگیرید. رویه تمامی مبلمان خود را دستمال بکشید، تا جایی که دیگر هیچگونه کثیفی به چَشم نخورد. در مرحله بعدی مربوط به نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم شما می توانید، برای هرچه تمیزتر شدنِ رویه مبلمان از محلول هایی خانگی و دَست ساز استفاده کنید.

ولی در این راستا باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. در استفاده از این محلول ها باید به جنس رویه مبلمان خود توجه کنید. آیا با محلول درست شده سازگار است؟ یا به زودی واکنش نشان داده و چروکیده می شود! گاهی اوقات هم امکان دارد، چرم مبلمان ترک بخورد! و…

در این مرحله از نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم شما می توانید، محلول جوشیده آب و سرکه را روی لکه های موجود کشیده و بلافاصله با استفاده از دستمال تمیز مبلمان اداری چرم را پاک نمایید. ولی قبل از استفاده کمی از محلول را به قسمتِ پشتِ مبل کشیده و از عدم ورود آسیب به این وسیله ارزشمند مطمئن بشوید.

مرحله بعدی مربوط به از بین بردنِ جای جوهر خودکار، چربی ها و مایع برروی چنین مبلمانی است. هریک از این موارد دارای مراحلی خاص برای تمیز نمودن هستند. پس شما باید نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم در هریک از موارد فوقانی را بلد باشید. ما در قسمت زیر هر سه را بررسی خواهیم کرد.

گاهی اوقات جوهر خودکار نشتی پیدا کرده و برروی مبلمان می ریزد. حال چه می توان کرد! چه غم انگیز. نگران نباشید، تنها کافیست کمی پنبه و الکل تهیه کنید. در این هنگام الکل، جوهر ریخته شده برروی مبل را حل نموده سپس به طور کامل می زداید.

ولی گاهاً با به چَشم خوردن چربی ها از هر نوعی برروی مبلمان ما را ناامید می کند. کمی پودر بچه آماده کنید. آن را درون آب حل نموده و برروی لکه بریزید. بگذارید، چند ساعتی برروی لکه ماند. اکنون زمان آن رسیده که لکه چربی را از روی مبل خود رفع کنید.

ولی اگر که مایعات برروی مبلمان چرم ریخته باشد، اصلاً نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم سخت نخواهد بود. فقط با استفاده از دستمال خشک مایع را جمع کنید. سپس با استفاده از شوینده ملایم و دستمال به خوبی مبل اداری را تمیز بنمایید.

حال به مرحله پایانی تمیزکاری رسیدیم. در این مرحله شما باید از براق کننده ها جهتِ زیباتر شدنِ مبلمان خود بهره گیرید. اگر که شما واکس را از بازار تهیه کنید، حتماً به رنگِ چرم مبلمان خود توجه داشته باشید. سپس با استفاده از آن برروی این وسیله ارزشمند، برای باری دیگر آماده پذیرایی از میهمانان خود بشوید.

سخن آخر

اکنون شما با توجه به سبک دکوراسیون محل کار خود، مبلمان چرمی را خريداری کرده اید. قطعاً شما می توانید، با نگهداری درست و توجه به اصول و نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم از آنها طی مدّت زمانی طولانی تر مراقبت بنمایید.

ما در طول این نوشتار از دکومهر شما را با مراحل تمیزکاری این وسیله آشنا نموده و سعی کردیم، به تمامی سؤالات شما پاسخ بدهیم. این مراحل به زمانی طولانی نیاز ندارند و می تواند، شما را از خرید دوباره مبل نجات بدهد. پس همین حالا شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *