مقالات

نکات مهم در نظافت و نگهداری صندلی های اداری

نکات مهم در نظافت و نگهداری صندلی های اداری

صندلی های اداری به عنوان بخشی از مبلمان اداری شناخته می شوند، که بیشتر از سایر بخش ها مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین توجه به نظافت این آیتم یک موضوع بسیار حیاتی به شمار می رود. لازم است برای حفظ و نگهداری این صندلی ها هر چند وقت یکبار تحت سرویس قرار بگیرند، به نظافت آن ها اهمیت داده شود.

 

آشنایی با نظافت و نگهداری صندلی های اداری

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم نظافت و نگهداری صندلی های اداری باید بر اساس پارامترهایی انجام بگیرد، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

آشنایی با نظافت و نگهداری صندلی های اداری

·         گرفتن ذرات گرد و غبار از سطح صندکی های ادارای

ذرات معلق و غیر قابل دیدی که در فضا وجود دارند، می توانند باعث آلودگی صندلی اداری شما بشود. برای از بین بردن این آلودگی ها می توانید سطح صندلی خود را هر دو هفته یکبار با استفاده از جارو برقی تمیز کنید. این فرایند موجب می شود تا ذرات غیز قابل دید و نانوسکوپی از بافت صندلی شما جدا شده و دیگر آسیبی به آن وارد نکنند. برای اینکه بخش های دیگر نظیر دسته، نشیمن، پشتی صندلی و بالشتک ها را به دقت تمیز کنید می توانید از قلم های مخصوص استفاده کنید.

·         تمیز کردن قسمت های داخلی صندلی اداری

یکی دیگر از نکات مربوط به نظافت و نگهداری صندلی های اداری تمیز کردن بخش های داخلی است. اگر از صندلی هایی با روکش های پارچه ای استفاده می کنید، که بخشی از آن لک شده می توانید با استفاده از مقداری آب ولرم و پارچه این مشکل را برطرف کنید. نخست پارچه را خیس کرده سپس با استفاده از مواد شوینده که به آن می زنید، موضع لک شده را آغشته کنید. دقت داشته باشید پارچه مورد نظر بدون پرز باشد. مواد شوینده را بر روی قسمت لکه دار بمالید و آن قدر ادامه دهید، تا لکه مورد نظر از بین برود.

این فرایند باعث می شود، لکه از روی بافت پارچه ای از بین برود، در حالی که شستن موجب می شود، لکه به عمق لایه ها نفوذ کند. نکته ای که در رابطه با نظافت و نگهداری صندلی های اداری چرم وجود دارد، این است که بعد از فرایند پاکسازی، لازم است برای جلوگیری از ایجاد خط و خش از مواد نرم کننده و روغن های مخصوص برای قسمت چرمی صندلی ها استفاده کنند.

·         چرخ‌های زیر صندلی یا میز را روغن ‌کاری کنید

در ادامه نظافت و نگهداری صندلی های اداری لازم است به روغن کاری چرخ هایی بپردازید، که در قسمت زیر صندلی وجود دارند. چرخ های صندلی های اداری به مرور زمان درگیر خاک، مو و مواد دیگر می شوند، این موضوع باعث می شود که صندلی به خوبی حرکت نکند. برای تمیزکاری این بخش لازم است، صندلی را وارونه کرده چرخ ها را تکان داده و در حالت کشیدگی قرار دهید، تا به این ترتیب آلودگی ها از چرخ ها جدا شوند. یزایس تمیزکاری چرخ ها می توانید از یک شی نوک تیز استفاده کنید. در برخی موارد متوجه می شوید در قسمت متحرک چرخ ها مقدار زیادی مو برخورد کنید، در این موقعیت می توانید، با استفاده از قیچی موها را ببرید و از آن قسمت خارج کنید.

در ادامه فرایند نظافت و نگهداری صندلی های اداری لازم است، قبل از برگرداندن صندلی ها به حالت عادی با استفاده از یک دستمال مرطوب باقی مانده ی گرد و خاک را از ناحیه چرخ ها پاک کنید، سپس مقداری روغن مخصوص روان کننده ی چرخ ها در محل اسپری کنید. این فرایند را باید هر شش ماه یکبار انجام دهید.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

·         صندلی ها را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید

نکته ی دیگری که در نظافت و نگهداری صندلی های اداری باید به آن توجه شود، محافظت از صندلی ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید است. تابش مستقیم نور آفتاب می تواند باعث آسیب دیدگی و خشکی صندلی های اداری با روکش چرم شود. زمانی که صندلی در معرض اشعه ی یو می قرار بگیرید، رطوبت خود را از دست خواهد داد. البته دقت داشته باشید این آسیب ها به مروز زمان اتفاق خواهد افتاد، باعث می شود پارچه روکش صندلی حالت طبیعی خود را از دست بدهد.

·         تعویض سیلندر گاز صندلی اداری

در ادامه بحث نظافت و نگهداری صندلی های اداری قصد داریم به یک موضوع مهم بپردازیم. ممکن است شما در هنگام نشستن بر روی صندلی اداری احساس فرو رفتگی داشته باشید. در صورتی که این احساس را دارید باید نسبت به تعویض سیلندر گاز صندلی اداری خود اقدام کنید. طراحی صندلی های اداری به این شکل است، که به محض نشتن فرد بر روی صندلی، باید امکان بالا رفتن صندلی توسط جک پنوماتیک ایجاد شود. این فرایند به وسیله ی سیلندر گاز انجام می گیرد. در صورتی که این اتفاق انجام نگیرد لازم است نسبت به تعمیر صندلی اداری خود اقدام کنید.

با استفاده از این جک ها می توانید ارتفاع مورد نیاز خود را بر روی صندلی های اداری تنظیم کنید.

 

تعویض سیلندر گاز صندلی اداری

سخن پایانی

حال که با نکات مهم در زمینه اهمیت نظافت و نگهداری صندلی های اداری آشنا شدید، باید بدانید که برای حفظ این بخش از مبلمان اداری می توانید به موسساتی مراجعه کنید، که فرایند نظافت و نگهداری صندلی های اداری را به صورت حرفه ای انجام می دهند.

نکته ی دیگر اینکه انتخاب صندلی ها و در کل مبلمان اداری دارای ظرافت و پیچیدگی های خاص خود می باشد. در وهله ی اول شما باید مبلمان اداری را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید، در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد. یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید مبلمان و تجهیزات اداری انتخاب برند معتبر می باشد.

بهتر است برای انتخاب بهتر پیش از خرید با افراد متخصص در این زمینه مشاوره های لازم را داشته باشید. یکی از تولید کنندگان حرفه ای داخلی در زمینه مبلمان اداری گروه دکو مهمر می باشد. می توانید پیش از خرید راهنمایی های لازم را از کارشناسان فروش این برند دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *