مقالات

نکات کاربردی در سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس چیست؟

نکات کاربردی در سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس چیست؟

برخی از مشاغل بنا به موقعیت کاری و حوزه کسب و کار خود نیاز دارند تا، جلساتی را در سالن و یا اتاقی تحت عنوان اتاق کنفرانس و یا سالن جلسات برگزار نمایند. در این جلسات به راندمان کاری، مسائل و مشکلات حوزه کسب و کار خود می پردازند و با ارائه راه حل هایی جهت حل مشکل اقدام می نمایند.

سالن کنفرانس یکی از اتاق های بسیار مهم و اساسی درون هر ارگان و شرکت به شمار می روند. برخورداری از یک سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس علاوه بر افزایش راندمان کاری بهره وری کارمندان و روحیه آنان می تواند در جذب مشتری های فراوان برای کسب و کار شما موفق عمل نمایند.

نکات مهم در طراحی و سبک چیدمان اتاق های کنفرانس

در سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس نکات بسیار گسترده و متعددی وجود دارد که، با به کارگیری این نکات می توان اتاق کنفرانس و یا سالن جلساتی کاملاً مدرن با نوآوری کامل و خلاقانه داشت. نکات مهم در سبک چیدمان اتاق های کنفرانس متعدد بوده که، در ادامه به ذکر چند نکته از آنها بسنده می نماییم.

نکات مهم در طراحی و سبک چیدمان اتاق های کنفرانس

نحوه چیدمان و طراحی اتاق کنفرانس

نکات حائز اهمیت در چیدمان اتاق های کنفرانس و سالن جلسات بسیار گسترده هستند. برای مثال اولین نکته بسیار مهم و اساسی، جایگاه سخنران می باشد. اصلی ترین ضلع اتاق کنفرانس بایستی برای جایگاه سخنران در نظر گرفته شود که، از هر جهت به این ضلع دید کافی داشته باشد.

سعی کنید از یک تابلوی بزرگ و یا پروژکتور جهت ارائه ها و کنفرانس های مهم و ضروری استفاده شود. یک لپ تاپ و یا سیستم کاملاً مجهز و متصل به پروژکتور جهت ارائه مطالب بر روی صفحه نمایش اتاق کنفرانس همواره آماده باشد.

از جمله نکات مهم در سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس رعایت فاصله میزها و صندلی ها می باشد. میز کنفرانس بایستی در مرکز اتاق قرار داده شود و صندلی ها به طور مرتب و با فاصله یکسان در دو طرف آن قرار بگیرند. در صورتی که، اندازه میز کنفرانس بسیار بزرگ باشد پیشنهاد می شود از میزهای میان تهی استفاده کنید.

میزهای میان تهی نوع میز هستند که، افراد در دو طرف آن قادر به نشستن هستند و وسط میز یک فضای کاملاً باز و وسیع جهت رفت و آمد و قرار دادن برخی از وسایل تزیینی و همچنین پذیرایی خالی می باشد. رفت و آمد جهت پذیرایی از افراد ساکن در جلسه کنفرانس از طریق قسمت خالی و میانی میز کاملاً امکان پذیر می باشد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

اندازه سالن و یا اتاق کنفرانس

سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس با سایز و مساحت این اتاق ارتباط کاملاً مستقیمی دارد. در اتاق های کوچک کنفرانس شما قادر به قرار دادن وسایل زیاد نخواهید بود. زیرا این امر منجر به شلوغ شدن اتاق کنفرانس و ایجاد بی نظمی در این اتاق می شود.

در این حالت یک اتاق کنفرانس کاملاً شلوغ خواهید داشت که، برای مصارفی همچون کنفرانس، جلسه و میز گرد به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. برای فضاهای کوچک پیشنهاد می شود که، حتی الامکان تمرکز را بر روی مانیتور موجود بر روی دیوار متمرکز نمایید و میز و صندلی ها را حتی الامکان مدرن و کم حجم انتخاب نمایید.

سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس های بزرگ و با مساحت زیاد کاملا متفاوت است. در سالن های جلسات بزرگ و با مساحت بسیار زیاد شما بسیار راحت تر قادر به چیدمان و استفاده از وسایل مدرن و دلخواه خواهید بود. در این اتاق ها می توانید از گلدان های بزرگ طبیعی جهت افزودن یک المان سبز به فضای طراحی استفاده کنید.

استفاده از میزهای کنفرانس میان تهی در اتاق کنفرانس بزرگ و وسیع، کار بسیار مدرن، خلاقانه و دارای نوآوری می باشد. این میز به راحتی علاوه بر فراهم نمودن فضای بزرگ و راحت برای جلوس کارمندان می تواند دید تمامی آنها را، به سمت مانیتور کنفرانس و ارائه به راحتی مهیا نماید.

علاوه بر این امر همانگونه که در بالا ذکر شد، پذیرایی از کارمندانی که دو طرف میز میان تهی اجلاس نموده اند، بسیار راحت تر و امکان پذیرتر خواهد بود. ضمن این که، پذیرایی از کارمندان در حین جلسه و کنفرانس باعث سلب توجه کارمندان نخواهد شد.

اندازه سالن و یا اتاق کنفرانس

اندازه سالن و یا اتاق کنفرانس

تجهیزات به کار رفته در سالن کنفرانس

سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس با قرار دادن تجهیزات و وسایل ارتباطی متنوع کاملا متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می شود. در راستای تکمیل تجهیزات اتاق کنفرانس ابتدا لیست وسایل مورد نیاز خود را تهیه نمایید. این امر به شما کمک می نماید تا، از خرید وسایل غیر ضروری و اضافی جلوگیری به عمل آورید.

وسایل مورد نیاز خود که برای سالن کنفرانس بسیار اهمیت دارند را، به ترتیب اولویت دسته بندی نمایید و اقدام به خرید آنها کنید. پیش از اقدام به خرید نیز یک طرح کلی از چیدمان وسایل درون اتاق کنفرانس را، در ذهن خود پیش بینی نمایید.

تنها در این صورت است که، قادر خواهید بود وسایل مهم و ضروری را، خریداری نموده و سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس مورد نظر خود را پیاده سازی کنید. این امر به شما کمک شایانی می نماید تا، از خرید وسایل غیر ضروری و تجهیزات غیر اساسی خودداری و اجتناب کنید.

معمولاً در انتخاب وسایل ضروری و اساسی برای یک اتاق کنفرانس میزهای اداری و وسایل الکترونیکی را جزو اولویت های مهم در نظر می گیرند. پیروی از یک سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس این مزیت را، برای شما به ارمغان خواهد آورد که مشتری های فراوانی جذب مدیریت، نظم و زیبایی محیط کاری شما شوند.

 

نورپردازی در اتاق کنفرانس

نورپردازی پارامتر مهم دیگر در داشتن سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس به شمار می رود. برای سالن ها و اتاق جلسات همواره سعی کنید که، از نور طبیعی استفاده نمایید. اتاق کنفرانس در صورت دارا بودن پنجره بایستی از پرده های مناسب با ضخامت کاملاً متناسب استفاده شود.

به این ترتیب که، در طی روز و به خصوص در طی ساعات کنفرانس و یا جلسه قادر به تنظیم میزان و شدت نور ورودی به اتاق باشید. به یاد داشته باشید که، استفاده از لامپ های و نور مصنوعی به شدت بر روی کاهش تمرکز و راندمان کاری کارمندان و افراد حاضر در جلسه تاثیرگذار خواهد بود.

به همین علت، یک روش داشتن سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس دقت به موضوع نورپردازی و مدیریت آن است. در سالن های کنفرانسی که، دارای پنجره و نور طبیعی نمی باشند؛ حتماً از لامپ هایی استفاده کنید که، به وسیله کنترل و یا ریموت قادر به تنظیم میزان نور آنها باشید.

 

کلام پایانی

سبک متفاوت چیدمان در اتاق کنفرانس به راحتی امکان افزایش راندمان کاری، تمرکز و توجه کارمندان و مشتریان را، در اختیار شما قرار خواهد داد. در صورتی که نیاز به تهیه مبلمان و ست اداری کاملاً خاص، مدرن و با سبک چیدمان کاملا متفاوت هستید می توانید به مجموعه دکومهر مراجعه نمایید.

مجموعه دکومهر با دارا بودن خاص ترین طراحی ها در زمینه چیدمان اصولی و طراحی داخلی ادارات و شرکت ها در زمینه خود یکی از بی نظیر ترین های حوزه مبلمان و ست های اداری می باشد. شما با مراجعه به وبسایت این مجموعه به راحتی قادر به دریافت و مشاهده کاتالوگ محصولات دکومهر خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *