مقالات

هوشمند سازی ساختمان اداری چگونه انجام می شود؟

هوشمندسازی ساختمان اداری چگونه انجام می شود

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، دفاتر و ادرات با تغییرات عمده ای روبرو شده اند . ممکن است در سال های اخیر به شکل مکرر ، با عبارت اداره هوشمند روبرو شده باشید ، اولین سوالی که در اینجا مطرح می شود ، این است که هوشمند سازی ساختمان اداری چگونه انجام می شود ؟

نکته قابل توجه در مورد ، هوشمندسازی ساختمان های اداری این است ، که تنها شامل قسمت های فیزیکی ساختمان ها نمی شود . با ما همراه باشید تا روند هوشمند سازی ساختمان های اداری را ، مورد بررسی قرار دهیم .

منظور از اداره هوشمند چیست ؟

فرایند هوشمند سازی ساختمان اداری چگونه انجام می شود ؟ در پاسخ باید بگوییم ادارات هوشمند ، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ، محیطی را ایجاد می کنند ، تا کارمندان بتوانند کار خود را به شکل سریعتر و هوشمندانه تری انجام دهند .

زمانی که به سراغ هوشمند سازی اداره ها می رویم ، سرعت در انجام کار ها افزایش یافته و مشکلات و موانع پیش رو که از درجه اهمیت کمتری برخوردار هستند ، خبری نخواهد بود ‌. در نتیجه کارمندان می توانند ، کارهای خود را با دقت بهتری انجام دهند .

 

منظور از اداره هوشمند چیست ؟

نحوه هوشمند سازی ساختمان اداری

درباره نحوه هوشمند سازی ساختمان اداری، باید بدانید که این فرایند تقریبا مشابه ساختمان های مسکونی است ، با این تفاوت که در ساختمان های اداری اغلب تجهیزات از تنوع بیشتری برخوردار هستند . تفاوت دیگر اینکه این تجهیزات در ساعات محدودتری از روز ، توسط افراد بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند .

نحوه هوشمند سازی ساختمان اداری

  • بررسی نیازها

در اولین مرحله از هوشمند سازی ساختمان اداری ، لازم است تیم اجرایی مشاوره های لازم را انجام داده ، فضا را از لحاظ نبازها و بودجه مشتری مورد بررسی قرار دهد . در ادامه شواهد مختلف را مورد محاسبه قرار می دهند ، پس از برآورد هزینه ها اقدام به اجرای سیستم هوشمند می نمایند .

بیشتر بخوانید: خرید صندلی محصلی

  • طراحی و ارائه نقشه

طراحی و ارائه نقشه در هوشمند سازی ساختمان اداری در این مرحله تیم اجرایی وظیفه دارد ، نقشه های برق و پلان هایی را ، که برای هوشمند سازی مورد نیاز است ، را قبل از اجرای پروژه تهیه کرده و در اختیار کارفرما و ناظر هوشمند سازی قرار دهد . این مرحله شامل نظارت ، مدیریت در بستر هوشمند سازی می باشد ، که مراحلی مانند سیم کشی ، قوطی گذاری ، لوله گذاری و …. را انجام می دهند .

  • تامین تجهیزات هوشمند و راه اندازی

تامین تجهیزات هوشمند و راه اندازی ، در هوشمند سازی ساختمان اداری این مرحله از هوشمند سازی بسیار مهم است . در این مرحله مهندسان فنی پروژه ، سعی می کنند که فرایند هوشمند سازی را هر چه سریعتر به اتمام برسانند . پس از نصب تجهیزات هوشمند سازی ، برای اطمینان از عملکرد آن ها لازم است ، تست های مورد نیاز انجام بگیرد .

مزایای ساختمان اداری هوشمند

در ادامه مبحث هوشمند سازی ساختمان اداری لازم است بدانید که انجام این فرایند مزیت هایی ، برای ساختمان های اداری به دنبال دارد .

  • کاهش مصرف انرژی

یک اداره هوشمند می تواند کنترل سیستم های سرمایشی و گرمایشی ، را با استفاده از هوشمند سازی بر عهده بگیرد ، از اتلاف مصرف انرژی جلوگیری کند . به این ترتیب سنسورهایی با هدف کنترل مصرف انرژی تعبیه می شود ، که در زمان معین سیستم را خاموش می کند .

  • امنیت ساختمان

ایجاد امنیت در ساختمان با هوشمند سازی ساختمان اداری ادارات معمولا مکان های پرترددی هستند ، بنابراین برای محافظت و جلوگیری از سرقت های داخلی برای سازمان های مختلف ، سیستم امنیتی ایجاد می کنند . این سیستم امکان نظارت مدیریت ویدیویی ، را برای تامین امنیت به وجود آورده است .

در هوشمند سازی دوربین هایی در فضاهای مختلف کار گذاشته می شوند ، که قابلیت نظارت و ضبط حوادث را از زوایای مختلف دارند . این دوربین ها می توانند ویدیو هایی با نور مطلوب و کیفیت بالا به کاربران ارائه دهد . می توانید همزمان چند دوربین را در یک مانیتور مشاهده کنید ، که این امر موجب ساده تر شدن فرایند کاری می شود .

  • کاهش هزینه

کاهش هزینه در هوشمند سازی ساختمان اداری راه های مختلفی برای کاهش هزینه ها وجود دارد ، که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت .

  • با استفاده از هوشمند سازی می توانید ، به صورت بهینه از فضای اداری خود استفاده کنید .
  • در صورتی که سیستم ها دچار مشکل شوند ، خیلی سریع مشکلات مشخص گردد و از قطعی کامل آن جلوگیری می شود .
  • می توانید در فرایند هوشمند سازی از نرم افزارهای نظارتی ، برای منترل امور استفاده کنید .
  • به کارگیری سیستم های هوشمند در ادارات و سازمان ها موجب می شود ، به این ترتیب می توانید به راحتی ، سیستم های مربوط به دما و روشنایی را کنترل کنید .

با استفاده از هوشمند سازی در سازمان ها ، می توانید راندمان کاری کارمندان خود را کنترل کرده ، افزایش دهید . مهمترین هدف هوشمند سازی در سازمان ها و ادارات ، ایجاد تعامل بین کارمندان ، دستگاه های اداری می باشد . هوشمند سازی ادارات امروز بدون نیاز به تعطیل کردن محل کار ، تعویض سیم کشی و … ندارد .

کاهش هزینه

سخن پایانی

حال که تا حدودی با هوشمند سازی ساختمان اداری آشنا شدید ، باید بدانید هر مکانی ولو قدیمی و سنتی منیز می تواند هوشمند شود . البته انجام این موضوع بستگی به انتخاب یک تیم اجرایی بسیار کارآمد دارد .

گروه دکومهر در پاسخ به سوال می گوید برای هوشمند سازی هرگز دیر نخواهد بود . با توجه به اینکه هزینه ها و روند هوشمند سازی در هر ساختمان ، با دیگر ساختمان ها متفاوت است ، نیاز به انتخاب یک گروه متخصص و با تجربه می باشد . گروه دکومهر برای اجرای استاندارد ها پیش از انجام کار مشاوره های لازم را انجام می دهد .

بیشتر بخوانید: قیمت میز مدیریتی مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *