مقالات

ویژگی صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق

ویژگی صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق

صندلی های اداری اکثراً به حالت استاندارد و آرگونومیک ساخته می شوند و اصولاً متناسب با وزن و قد افراد نرمال با محدوده وزنی نرمال قابل استفاده هستند. در این میان افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند قادر به استفاده از این نیز و صندلی ها نخواهند بود.

این صندلی ها در یک محدوده وزن نرمال تولید می شوند و جوابگوی اضافه وزن افراد چاق نخواهند بود. به همین دلیل در نظر داریم که، در این مطلب به بررسی ویژگی صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق بپردازیم. تا انتهای این مبحث همراه ما باشید.

اصول استاندارد تولید صندلی های اداری

صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق باید به گونه ای باشد که نشستن و برخاستن از روی صندلی ها برای این افراد راحت بوده و آنها را دچار خستگی و مشکل نکند. رعایت اصول آرگونومیک و استاندارد در تهیه صندلی های اداری به حفظ و تامین سلامت کارمندان کمک شایانی می کند.

این صندلی ها کاملاً متناسب با ویژگی های بدن یک کارمند با شرایط جسمی نرمال و قد متناسب تولید می شوند به این ترتیب از ایجاد خستگی و درد در ناحیه مفاصل کارمندان تا حدود زیادی کاسته می شود. با تمامی این شرایط این نوع صندلی ها ممکن است برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند مناسب نباشند.

این صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق نبوده و چه بسا باعث افزایش خستگی و مشکلات جسمی در آنان نیز می شوند. به همین دلیل بایستی از صندلی های مناسب برای این افراد استفاده کرد تا، نشست و برخاست آنان بر روی صندلی راحت تر صورت بگیرد.

اصول استاندارد تولید صندلی های اداری

ویژگی صندلی های مناسب برای افراد با اضافه وزن

صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق بایستی بر اساس اصول و ضوابط به خصوصی طراحی و تولید شوند تا این افراد قادر به استفاده مناسب از صندلی ها باشند و ضمن اینکه مشکلاتی سلامتی آنان را تهدید نکند. در ادامه به برخی از این ویژگی های این نوع صندلی ها می پردازیم؛

 

  • صندلی اداری عریض تر: هنگامی که وزن افراد بیشتر می شود سایز اندام های آنان نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل ممکن است این افراد قادر به نشست و برخاست صحیح بر روی صندلی های آرگونومیک و استاندارد اداری نباشند.

در این صورت بایستی صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق و متناسب با وزن این افراد تهیه شود. معمولاً صندلی های اداری مناسب برای این گونه افراد که دارای اضافه وزن هستند دارای سایز بیشتر و عریض تری هستند.

  • صندلی مناسب گودی کمر: با افزایش وزن و چاقی شکمی گودی کمر در افراد با اضافه وزن نیز بیشتر می شود. نشستن بر روی صندلی های عادی و استاندارد ممکن است تناسب چندانی با گودی کمر این افراد نداشته باشد.

به همین دلیل بایستی از صندلی های اداری که مختص گودی کمر افراد با اضافه وزن هستند برای این اشخاص استفاده شود تا، مشکل گودی کمر در این افراد به حد ممکن کاهش پیدا کند. این صندلی ها معمولاً از یک پشتی بزرگ و عریض تر برخوردار هستند.

  • قابلیت تنظیم صندلی: از جمله ویژگی صندلی های اداری استاندارد و آرگونومیک برخورداری از قابلیت تنظیم است به این ترتیب که کارمندان قادر به تنظیم ارتفاع و ویژگی های صندلی های اداری آرگونومیک خواهند بود.

صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق نیز بایستی از این قابلیت برخوردار باشند تا، افراد دارای اضافه وزن به راحتی قادر به تنظیم ارتفاع وسایر ویژگی های صندلی متناسب با وضعیت جسمی خود باشند.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

مزایای استفاده از صندلی های استاندارد

صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق و دارای اضافه وزن در صورتی که مطابق اصول استاندارد و آرگونومی تولید شوند به حفظ و تامین سلامت بیشتر این افراد کمک می کند. علاوه بر آن افراد هنگام نشست و برخاست های راحت بر روی صندلی های اداری می توانند تمرکز بیشتری بر روی مسائل کاری خود داشته باشند.

نتیجه این افزایش تمرکز و نشستن راحت بر روی صندلی های اداری استاندارد و راحت افزایش بازده و راندمان کاری این افراد است. همچنین به مرور زمان و با استفاده از این صندلی ها فشاری بر روی مفاصل این افراد وارد نخواهد شد.

مزایای استفاده از صندلی های استاندارد

نکات مهم در تولید صندلی های مناسب افراد با اضافه وزن

امروزه تولید کنندگان و طراحان میز و صندلی اقدام به تولید صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق و با اضافه وزن می نمایند. این صندلی ها دارای کیفیت بالا و دقیقاً مطابق اصول استاندارد می باشند. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی هایی که، در تولید این صندلی ها مد نظر قرار گرفته اشاره می کنیم؛

 

  • متریال اولیه به کار رفته در تولید این صندلی ها بسیار مقاوم و دارای دوام زیاد است.
  • در قسمت کناری صندلی از اهرم هایی به منظور تعیین ارتفاع و همچنین تعیین زاویه مناسب دسته های صندلی استفاده شده است تا، افراد به راحتی علاوه بر تنظیم ارتفاع صندلی قادر به تنظیم فاصله دسته های صندلی خود نیز باشند.
  • پایه های صندلی برای افراد وزن بالا از جنس بسیار مقاوم و مستحکم تولید می شوند. این ترتیب صندلی توان تحمل وزن اضافه این اشخاص را دارا خواهد بود.
  • بخش پشتی و یا تکیه گاه صندلی را از حالت استاندارد بلندتر در نظر می گیرند که، افراد با وزن بالا نشستن راحت تری را برای این صندلی ها تجربه کنند.
  • صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق و با وزن بالا بایستی دارای نشیمنگاه عریضتر و پهن تری باشند تا، این افراد به راحتی قادر به نشستن و بلند شدن از روی صندلی باشند.
  • صندلی استاندارد و مناسب افراد با وزن بالا بایستی از حرکت گهواره ای به دو طرف برخوردار باشد.
  • تکیه گاه صندلی یکی از بخش های بسیار مهم است. زیرا هنگامی که، افراد چاق و یا دارای وزن بالا بر روی تکیه گاه صندلی تکیه می کنند؛ ممکن است صندلی کلاً به عقب متمایل شده و باعث سقوط فرد شود. به همین دلیل باید این تکیه گاه را، به قدر کافی محکم تولید نمود.

 

کلام پایانی

امروزه صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق و دارای اضافه وزن نیز بهترین شکل ممکن تولید و روانه بازار می شود تا، در صورت نیاز شرکت ها و ادارات قادر به تهیه این نوع صندلی ها برای کارمندان با اضافه وزن خود باشند.

مجموعه دکومهر یکی از مجموعه های فعال در زمینه تولید انواع ست مبلمان اداری پارتیشن ها و صندلی های استاندارد و آرگونومیک می باشد که، در زمینه طراحی و تولید صندلی های اداری استاندارد مناسب افراد با اضافه وزن نیز فعالیت قابل توجهی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *