مقالات

ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟

ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟

امروزه استفاده از صندلی‌ ها و میزهای اداری طبی گسترش و رواج زیادی داشته است . دلیل این امر استفاده مکرر ، طولانی و گاهی اوقات برای بیش از ده ساعت در روز می‌ باشد . صندلی‌ های اداری باید به واسطه نشستن‌ طولانی مدت راحتی کارمند را فراهم کنند . این صندلی ها ، ویژگی‌های به خصوصی باید داشته باشند . تنها در صورت داشتن برخی از ویژگی ها و خصوصیات ، نشستن و استفاده طولانی مدت از صندلی اداری راحت خواهد بود . ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ با این ویژگی ها در این مطلب آشنا می شویم .

بیشتر بخوانید: نکات مهم مبلمان اداری که باید درباره آن بدانید

صندلی اداری طبی چیست ؟

 

در اولین بخش از مبحث ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ بررسی صندلی اداری طبی خواهیم پرداخت . این نوع صندلی به این دلیل صندلی طبی نامیده می‌ شود که ، بایستی بر اساس اصول استاندارد طراحی شود تا ، کارمندان به دلیل نشستن‌ های طولانی مدت پشت صندلی دچار آسیب نشوند .

در واقع صندلی اداری طبی نوعی صندلی طراحی شده بر اساس اصول استاندارد است . صندلی اداری طبی برای استفاده روزمره کارمندان طراحی شده است و بیشتر در ادارات و شرکت‌ هایی استفاده می‌شود که ، لازم است کارمندان برای ساعات طولانی و بیش از اندازه به کار بپردازند .

به دلیل استفاده طولانی و مکرر از صندلی های اداری نیاز است تا ، هنگام خرید یک صندلی حتماً بر طبی بودن آن تاکید کنید . در ادامه مطلب ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ با برخی از ویژگی های بسیار مهم صندلی های اداری از نوع طبی آشنا خواهیم گشت . با ما همراه باشید .

صندلی اداری طبی چیست ؟

 

ویژگی ها و خصوصیات یک صندلی اداری طبی چیست ؟

 

این بخش از مطلب ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ را ، به بررسی ویژگی های این نوع صندلی اختصاص می دهیم . یکی از اساسی‌ ترین و کلیدی‌ ترین ویژگی‌ هایی که ، هر صندلی اداری طبی باید داشته باشد ، تامین آسایش و راحتی کارمندان طی ساعت های مختلف روز کاری است .

کارمندان در اثر استفاده و نشستن‌ های طولانی مدت پشت صندلی‌ های غیر استاندارد و غیر آرگونومیک ، دچار زانو درد کمردرد و گردن درد و حتی آرتروز گردن هم می‌ شوند . تنها راه پیشگیری از این مشکلات استفاده از صندلی‌ های اداری طبی است . در ادامه با برخی از ویژگی‌ های این نوع صندلی‌ ها آشنا می‌شویم ؛

 

  • طراحی آرگونومیک : اولین ویژگی از صندلی‌ های اداری طبی منطبق بودن و طراحی شدن بر اساس اصول آرگونومیک است . به عبارتی دیگر ، صندلی باید متناسب با قوس و انحنای کمر و ستون فقرات کارمند طراحی و ساخته شده باشد .
  • ضد تعریق بودن پشتی : یکی دیگر از ویژگی های صندلی استاندارد اداری طبی ، داشتن نشیمنگاه و تکیه‌ گاه ضد تعریق است . با داشتن یک پشتی ضد تعریق برای صندلی اداری طبی ، این صندلی به مرور زمان دچار پوسته پوسته نخواهد شد .
  • اهرم پنوماتیک : به وسیله داشتن اهرم پنوماتیک می‌ توان ارتفاع صندلی اداری طبی را ، متناسب با ارتفاع دلخواه تنظیم نمود . معمولا ارتفاع استاندارد برای صندلی‌ های اداری حدود ۴۰ الی ۵۳ سانتی‌ متر از کف زمین و یا سطح می‌ باشد .
  • پشتی گردن : در این قسمت از مطلب ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ به معرفی مهم ترین ویژگی صندلی اداری طبی می پردازیم . داشتن یک پشتی برای گردن به عنوان تکیه‌ گاه ، می‌ تواند از بروز آرتروز گردن و درد در ناحیه گردن و مهره‌ های آن جلوگیری کند .
  • پایه صندلی : از دیگر ویژگی‌ های حائز اهمیت در هنگام خرید صندلی اداری استاندارد که ، باید به آن توجه شود ، پایه‌ های صندلی است . پایه‌ های این نوع صندلی باید از ایجاد خشکی و خستگی درون پا جلوگیری نمایند .
  • طراحی ایده آل : صندلی های اداری طبی مطابق اصول استاندارد و منطبق بر ویژگی‌ ها و ساختار بدن انسان طراحی شده‌ اند . به این ترتیب ، از ایجاد خستگی و وارد شدن آسیب به نواحی مختلف بدن فرد جلوگیری می‌ کنند .
  • بند قابل تنظیم : آخرین ویژگی از مبحث ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ مربوط به بندهای قابل تنظیم است . در بعضی از صندلی‌ های اداری طبی نوعی بند قرار داده شده است . با بستن این بندها کارمند می‌ تواند از حرکت ناخود آگاه و غیر صحیح خود جلوگیری کند .

 

ویژگی های مثبت صندلی اداری طبی در صورت ساخته شدن بر اساس اصول استاندارد ، برای سلامت کارمند بیش از اندازه مفید خواهند بود . در قسمت بعدی از مطلب ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ با مزایای این نوع صندلی نیز ، آشنا می شویم .

 

مزایای یک صندلی اداری طبی چیست ؟

 

این بخش از مبحث ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ را ، به بیان برخی از مزیت های این صندلی خواهیم پرداخت . مزایای صندلی‌ های اداری طبی برای کارمندان با ساعت کاری بیش از ۱۰ ساعت در روز بسیار حائز اهمیت است . برخی از این مزیت ها به شرح زیر هستند ؛

 

  • نگهدارنده کمر : اولین مزیت از صندلی‌ های اداری طبی ، داشتن نگهدارنده و پشتیبان برای ناحیه کمر است . این پشتیبان از ایجاد آسیب و وارد شدن فشارهای بیش از اندازه به کمر ، در اثر نشستن‌ های طولانی جلوگیری می‌ کند .
  • نگهدارنده گردن : مزیت دوم صندلی‌ های اداری طبی ، داشتن پشتیبان گردن است . این قسمت از صندلی وظیفه محافظت از گردن فرد را ، دارد . از دیگر فواید این پشتی می‌ توان به جلوگیری از ایجاد آرتروز گردن اشاره کرد .
  • افزایش تمرکز : افزایش تمرکز و بهره‌ وری کاری کارمندان از دیگر ویژگی‌ ها و مزایای صندلی اداری طبی است . با داشتن اصول آرگونومیک ، یک صندلی اداری طبی به افزایش راحتی و آسایش کارمند و در نهایت افزایش بهره‌ وری منجر می‌ شود .

 

در این قسمت از مطلب ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ به طور خلاصه با مزایای ایده آل این صندلی آشنا شدیم . داشتن صندلی اداری طبی از واجبات هر شرکت است . دلیل این امر حفظ سلامت کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان است .

مزایای یک صندلی اداری طبی چیست ؟

 

 

کلام پایانی

 

در این مطلب به پاسخ سوال ویژگی های صندلی اداری طبی چیست ؟ دست یافتیم . جهت خرید صندلی اداری طبی می توانید به مجموعه دکومهر مراجعه کنید . مجموعه دکومهر یکی از برند های مطرح پایتخت است و کلیه محصولات خود را ، با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می نماید .

این مجموعه کلیه مبلمان اداری را ، مطابق با استانداردهای جهانی و بر اساس کیفیت مطلوب طراحی و می‌سازد .

بیشتر بخوانید: خرید صندلی کارمندی نیلپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *