مقالات

ویژگی های صندلی اداری مناسب

ویژگی های صندلی اداری مناسب

در این مبحث بر آنیم، تا ویژگی های صندلی اداری مناسب را به اطلاع شما برسانیم. اولین وسیله ای که برای راه اندازی یک شرکت تهیه می کنید، صندلی های مناسب برای کارمندان است. چرا که کارمندان ساعات زیادی را به صورت نشسته بر روی صندلی سپری می کنند.

بدن با نشستن های طولانی مدت دچار مشکلات اسکلتی و مفاصل می شود. و در نتیجه راندمان کاری شما کاهش می یابد. با استفاده از صندلی مناسب اداری از بروز این مشکلات و عواقب ناشی از آن جلوگیری خواهید کرد. در ادامه نکات مهمی را در این باب ارائه خواهیم داد. لطفا توجه کنید.

یک صندلی اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

در این بخش ویژگی های صندلی اداری مناسب را برای شما بیان می کنیم. کارمندان به طور معمول تقریبا روزانه هشت ساعت را بر روی صندلی و پشت میز می نشینند. اگر این صندلی ها مناسب محیط اداری نباشد، به طور قطع آن ها به زودی با مشکلاتی نظیر؛ درد گردن، کمر، پا ها، شانه ها و حتی مچ دست ها مواجه خواهند شد.

بدن افراد برای نشستن طولانی مدت ساخته نشده و به تحرک نیاز دارد. تا در زمان کار بهترین بهره وری را داشته باشد. برای دست یابی به این مهم باید در محیط کار از صندلی های اداری بهره برد. آیتم های زیر جزو مهم ترین ویژگی های صندلی اداری مناسب می باشند.

  • طراحی ساده: نکته قابل توجه در صندلی اداری طراحی ساده آن است. زیرا طرح های پیچیده مشکلات زیادی در هنگام حمل، جا به جایی و تعمیرات به همراه دارند. پس در زمان خرید صندلی های کاربردی و ساده را در نظر بگیرید.
  • پشتی قابل تنظیم: یکی از ویژگی های صندلی اداری مناسب پشتی قابل تنظیم آن است. ارتفاع پشتی باید قابل تنظیم باشد، تا منجر به درد های سیاتیک و کمر درد نشود. همچنین پشتی باید طوری طراحی گردد، که در هر زاویه ای که تنظیم می شود. گودی کمر را پر کند.
  • تنظیم ارتفاع: از جمله با اهمیت ترین ویژگی های صندلی اداری مناسب، ارتفاع استاندارد آن می باشد. افراد قد و فیزیک بدنی مختلفی دارند. قابل تنظیم بودن ارتفاع این صندلی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که ارتفاع مناسب یک سوم قد کاربر را شامل می شود.

یک صندلی اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

در چنین ارتفاعی کف پا ها به صورت صاف روی زمین قرار گرفته و حالت ران ها با سطح زمین به طور موازی خواهد بود.

  • نشیمنگاه: تناسب طول و عرض نشیمنگاه با فرم بدن کاربران در هنگام نشستن تاثیر زیادی بر راحتی آنان دارد. اگر عرض نشیمنگاه زیاد باشد، لبه صندلی باعث اذیت ران و زانو ها خواهد شد. چنانچه عرض آن کم باشد، لگن و زانو ها را تحت فشار قرار می دهد.
  • طول نشیمنگاه نیز باید استاندارد باشد، تا در هنگام نشستن به لگن و مهره های پایین ستون فقرات فشار وارد نشود و خون رسانی به پا ها دچار اختلال نگردد.
  • جنس کف نشیمن: بسیاری از تولید کنندگان برای کاهش هزینه ها کف نشیمن را از جنس ابر اسفنجی پر می کنند. که اسفنج پس از مدتی تراکم خود را از دست داده و فرو رفته می شود. بهترین و با کیفیت ترین متریال برای کف نشیمن فوم سرد می باشد. که بسیار راحت و نرم بوده و از خاصیت برگشت پذیری خوبی برخوردار است. به همین خاطر دچار فرورفتگی و گودی نخواهد شد.
  • تکیه گاه دست: یکی از ویژگی های صندلی اداری مناسب تکیه گاهی برای دست ها است. با وجود این تکیه گاه کارمند در زمان کار کردن در قسمت شانه ها و مچ دست ها احساس خستگی و فشار نمی کند و همچنین به خاطر این آپشن، ‌کارکنان در هنگام برخاستن اذیت نخواهند شد و به راحتی از روی صندلی بر می خیزند.

بهترین حالت قرار گرفتن دست ها بر روی تکیه گاه حالت ۸ بوده که برای فاصله شانه تا آرنج تعریف می شود، خوشبختانه به واسطه این تکیه گاه این فاصله به خوبی رعایت می شود.

  • جنس بدنه: در هنگام خرید حتما به جنس بدنه توجه کنید. برای استحکام و دوام بیشتر بدنه این صندلی ها را از فولاد و آلومینیوم می سازند. این فلزات مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند و به کیفیت صندلی می افزایند.
  • پایه: پایه صندلی ستون نگهدارنده آن بوده و باید فشار زیادی را تحمل کند. در بازار دو نوع پایه وجود داشته که یکی از آن ها پایه های سه پراز جنس پلاستیک فشرده هستند، که با این که ظاهر زیبایی داشته اما استحکام و مقاومت پایینی دارند.

نمونه دیگر پایه های پنج پر فلزی هستند. که در عین زیبایی کاربردی تر بوده و از مقاومت زیادی در فشار وزن و خمش بهره مند می باشند. همچنین در صورت آسیب دیدگی قابل تعمیر خواهند بود. این آیتم جزو مهم ترین ویژگی های صندلی اداری مناسب است.

  • چرخ ها: یکی دیگر از مواردی که به آن باید توجه داشته باشید. چرخ های صندلی می باشند، که باید از جنسی محکم و سخت انتخاب شوند. تا از لغزش و سر خوردن صندلی در هنگام حرکت بدن جلوگیری کنند. از مهم ترین ویژگی این چرخ ها بی صدا بودن آن می باشد، تا در محیط کار آلودگی صوتی ایجاد نشود.
  • روکش: انتخاب جنس پارچه روکش اهمیت زیادی دارد. این رویه درعین زیبایی باید استاندارد های لازم را داشته باشد. بهتر بوده که آن را از پارچه های ضد تعریق و قابل تنفس انتخاب کنید. در بیشتر صندلی های اداری از چرم مصنوعی برای روکش استفاده می‌ شود. چرا که به راحتی قابل نظافت بوده و دوام بالایی برخوردار است و در دراز مدت می توان از آن بهره برداری کرد.
  • چرخان بودن صندلی: یکی دیگر از ویژگی های صندلی اداری مناسب چرخان بودن آن است‌. چرخان بودن صندلی آزادی عمل بیشتری در حین کار کردن به کارکنان می بخشد. چنانچه صندلی ثابت بوده برای انجام هر فعالیتی تمام بدن در گیر می شوند و این عمل در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد می کند.

در مطالب فوق به چندین ویژگی های صندلی اداری مناسب اشاره کردیم. که شما را در خرید این محصول یاری می دهد.

یک صندلی اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

کلام آخر

در این مقاله به طور مفصل از ویژگی های صندلی اداری مناسب صحبت کردیم. یک صندلی مناسب مطابق با ارگونومی بدن تولید می شود. همچنین تمام قسمت های آن نظیر: تکیه گاه، ارتفاع، پایه و تکیه گاه دست قابل تنظیم با قد و وزن کاربر باشد.

بیشتر بخوانید: ویژگی مبلمان اداری لوکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *