مقالات

پارتیشن اداری مدولار

پارتیشن اداری مدولار

پارتیشن اداری مدولار چیست؟ در گذشته زمانی که افراد قصد داشتند فضاهای مختلف اداری را تفکیک کنند، تنها یک گزینه پیش رو داشتند، آن هم استفاده از پارتیشن های آکاردئونی بود. گزینه ی دیگری که می توانستند برای ایجاد فضاهای مجزا استفاده کنند می توانستند، از دیوارهای بتنی استفاده نمایند.

پارتیشن های آکاردئونی از قیمت مناسبی برخوردار بودند، اما در برابر فشارهای محیط از مقاومت بالایی برخوردار نبودند. امروزه با وجود پارتیشن های مدولار یا ماژولی این مشکلات حل شده، شما می توانید با کمترین هزینه نهایت استفاده از فضای اداری خود ببرید. برای آشنایی با این نوع پارتیشن با ما همراه باشید.

فاکتورهای انتخاب پارتیشن مدولار اداری

در حقیقت پارتیشن اداری مدولار به عنوان یک راه حل فوق العاده و منعطف برای ایجاد فضا های خصوصی در محیط های اداری می باشد. با توجه به اینکه در محیط های اداری ایجاد فضای اختصاصی برای کارکنان یک امر بسیار مهم است، استفاده از پارتیشن های مدولار می تواند یک راهکار مناسب باشد. در ادامه قصد داریم به مهمترین فاکتورها در ارتباط با انتخاب این پارتیشن ها اشاره کنیم.

·         فضای مورد نیاز

مهمترین دلیل استفاده از پارتیشن اداری مدولار ایجاد یک فضای مناسب برای کارکنان است. با استفاده از این نوع پارتیشن ها می توانید مجددا فضای اداری خود را به شکل دلخواهتان طراحی کنید. دقت داشته باشید ایجاد فضای جداگانه و اختصاصی در محیط کار برای کارکنان یک موضوع حائز اهمیت می باشد.

·         دکوراسیون داخلی

هماهنگی میان عناصر دکوراسیون داخلی اداری یک امر بسیار مهم است، تاثیر زیادی بر روی روند کاری کارکنان نیز دارد. معمولا فضای اداری را بر اساس المان ها و رنگ، لوگوی سازمانی طراحی می کنند، این شیوه طراحی همه آیتم های فضای اداری از قبل کفپوش، دیوارپوش، مبلمان اداری و … را شامل می شود.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از پارتیشن اداری مدولار در فضای اداری، وجود تنوع زیاد در رنگ و طرح آن ها می باشد. شما می توانید به سادگی این پارتیشن ها را با دکوراسیون اداری خود هماهنگ کنید.

    دکوراسیون داخلی

·         اندازه و پیکربندی مربوط به پارتیشن

پارتیشن های ماژولی یا مدولار اداری، در ارتفاعات و عرض های مختلفی تولید می شوند. در کل شما می توانید این محصولات را در سایزهای مختلفی از نیم قد تا سقف را در دکوراسیون داخلی خود به کار ببرید.

·         دسترسی آسان به سیستم های الکتریکی

طراحی پارتیشن اداری مدولار به گونه ای است، که به راحتی قابل دسترس قرار می گیرد، این قابل دسترس بودن برای پارتیشن ها وجود پانل هایی می باشد، که در ساختار این پارتیشن ها قرار دارد. در صورت نصب پارتیشن کاربران می توانند به سادگی نسبت به راه اندازی، نصب انواع سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع دسترسی داشته باشند.

نکته دیگر اینکه عبور و راه اندازی کابل های مختلف مربوط به اینترنت، تلفن، برق، تلویزیون و …. نیز به سادگی هر چه تمام تر انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های صندلی اداری طبی چیست؟

·         نصب و جا به جایی

نصب و اجرای پارتیشن اداری مدولار باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام بگیرد. می توانید برای تعمیر، نصب و جا به جایی آن ها از این افراد کمک بگیرید. اما انجام این فرایند نیاز وجود تجهیزات خاصی نخواهد داشت.

·         عملکرد

می توانید پارتیشن اداری مدولار را با متریال های سطحی مختلفی نظیر پوشش های پارچه ای و تخته های وایت برد ترکیب کرد. استفاده از تخته های وایت برد یک ترفند بسیار هوشمندانه است. می توانید از این تخته ها که قابلیت پاک شوندگی دارند، جهت یادآوری مطالب در جلسات و ایجاد طوفان فکری کمک بگیرید.

کاربرد و مزایا پارتیشن های اداری مدولار

پارتیشن اداری مدولار بر اساس نوع کسب و کار و نیاز افراد در محیط های اداری طراحی می کنند. با استفاده از این پارتیشن ها می توانید اتاق های کار و ایستگاه های کاری نیمه بسته ای برای کارکنان ایجاد کنید. در واقع این مدل پارتیشن ها به عنوان تجهیزات دکوراسیون مدرن هستند، که می توانند به عنوان یک مانع صوتی و بصری استفاده شوند.

پارتیشن های اداری ماژولی یا مدولار عملکرد های مختلفی دارند، می توانید از آن ها برای ایجاد اتاق کنفرانس، فضای پذیرایی و ..و استفاده کنید.

یکی از مواردی که در انتخاب این پارتیشن بسیار تاثیرگذار است، انتخاب جنس آن ها می باشد. بعضی از این پارتیشن ها با استفاده از ام دی اف ساخته شده، برخی دیگر به وسیله ی شیشه و آلومینیوم ساخته می شوند. کسب و کارهایی که قصد دارند، ازاین پارتیشن ها برای ایجاد فضا در محیط کار خود استفاده کنند، باید به جنس آن توجه کنند.

استفاده از این متریال ها در ساختار مدولار بر روی روشنایی محیط تاثیر زیادی دارد. همچنین باید دقت داشته باشید علاوه بر عملکرد خاصی که این مواد دارند، تاثیر زیادی بر روی روشنایی فضای کاری شما می گذارند. در صورتی که به نور زیادی در فضای کاری خود دارید، از پارتیشن های اداری مدولار کمک بگیرید، زیرا امکان عبور میزان بیشتری نور طبیعی را از طریق پنجره ها دارند.

نکته ی مهم اینکه سلیقه ی شما در انتخاب مواد تشکیل دهنده ی پارتیشن اداری ماژولی تاثیر دارد. این آیتم ها به صورت تجهیزات همه کاره ای عمل می کنند، شما می توانید از این سازه ها برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون اداری خود بهره بگیرید. با استفاده از این پارتیشن ها می توانید علاوه بر ایجاد فضای اختصاصی برای کارکنان، حدود مسیری را که افراد می توانند در آن حرکت کنند را مشخص نمایید. ایجاد سیستم های بچینگ یکی از مزایای استفاده از این پارتیشن ها می باشد.

سیستم های بچینگ که شامل یک میز کار، فایل ذخیره اسناد و …. می شود نسبت به کابین ها فضای کمتری را اشغال می کنند.

سخن پایانی

حال که با پارتیشن اداری مدولار و مزیت ها و کاربردهای آن آشنا شدید می توانید، از آن برای ایجاد یک فضای مناسب برای کارکنان خود استفاده کنید.

برای انتخاب بهترین نوع پارتیشن ها از دکو مهر کمک بگیرید. این برند به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع پارتیشن های اداری، غیر اداری، تریم لس و فریم دار به شما کمک بهترین انتخاب را داشته باشید. با استفاده از پارتیشن های مدولار اداری می توانید به سادگی و با کمترین هزینه ها یک محیط اداری استاندارد ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *