مقالات

پارتیشن اداری هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پارتیشن اداری هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

آیا می دانید، پارتیشن اداری هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد! این روزها اغلب شرکت هایی که ما بدان ها مراجعه می کنیم، برای آراستنِ فضای داخلی از پارتیشن کمک گرفته اند. در واقع با وجودِ چنین تجهیزاتی است، که می توان محیط داخلی یکسَره را جداسازی و تفکیک‌ نمود. انجام چنین کاری علاوه بَر زیباتر شدنِ فضای پیرامون موجبِ افزایشِ بهره وری کارمندان می شود.

جالب است، بدانید‌؛ پارتیشن ها دارای انواعی مختلف هستند و از جنس هایی متنوع تولید و به سمت بازار روانه می شوند. یکی از آنها هوشمند بوده که ما این مطلب از دکومهر را به معرفی آن اختصاص داده ایم. پس بهتر است، در ادامه این نوشتار ما را همراهی کنید.

پارتیشن های اداری هوشمند را بیشتر بشناسید!

ما در قسمتِ مقدمه هم کوتاه اشاره ای به پارتیشن اداری هوشمند داشتیم. همانطور که گفتیم؛ این نوعِ از تجهیزات جدید بوده و چندی نیست که از ورودِ آن به بازار ایران می گذرد. البته بنابر امکاناتی که در دِل خود جای داده است، در همین مدّت زمان کوتاه طرفداران بسیاری را به خود مجذوب ساخته است.

این قبیل از پارتیشن ها به کمک شیشه هوشمند تولید می شود. همانطور که در نامِ آنها گنجانده شده یکی از مهم ترین ویژگی ها برای این پارتیشن ها هوشمند بودن تلقّی می شود. در واقع هوشمند بودن از جمله مهم ترین و جالب توجه ترین قابلیت ها برای این نوعِ از تجهیزات محسوب می شود.

در طراحی و ساخت آنها از کریستال مایع استفاده می شود. ولی چرا‌؟ در واقع با وجودِ کریستال مایع است، که می توان رنگ شیشه را به مات و شفاف تبدیل نمود! این کار هم به لطفِ جریان برق صورت می گیرد. بگذارید، کمی واضح تر توضیح بدهیم. در پارتیشن اداری هوشمند از کریستال مایع استفاده می گردد. حال به دلیل وجودِ جریان الکتریکی در شیشه، منجر به مات شدنِ کریستال و نهایتاً رنگ شیشه ها می گردد.

حال در ارتباط با شیشه های هوشمند باید گفت؛ به سه دسته تقسیم بندی می شود. یکی هوشمند معمولی بوده، دیگری فیلم هوشمند لمینت شده است، آخری فلیم هوشمند چسبیده می باشد. در بررسی پارتیشن اداری هوشمند هریک از این شیشه ها را بررسی می کنیم.

در نمونه اوّل (یعنی شیشه هوشمند معمولی) از طلق شیشه بهره گیری می شود. البته بین طلق شیشه فیلمی از (PDLC) قرار می گیرد. این قبیل از شیشه ها برای ساختمان هایی که در حال ساخت است، مناسب می باشد. حال در نمونه دوّم (فیلم هوشمند لمینت) از فیلم (PDLC) قابل تعویض که میان دو لایه رسانا جای می گیرد، استفاده می شود.

حال به دلیل اتصالات موجودِ میان صفحات شیشه با لایه های رسانا حالتِ شیشه دچار تغییر می شود. در نمونه آخر هم (فیلم هوشمند چسبیده) باید گفت؛ از فیلم هوشمند برروی پارتیشن اداری هوشمند استفاده می شود، تا به هنگامِ نیاز رنگ شیشه ها عوض شود.

با مهم ترین ویژگی های پارتیشن اداری هوشمند آشنا شوید!

بلی، ما در این قسمت از مطلب خود در دکومهر تصمیم به بررسی ویژگی این نوعِ از پارتیشن ها گرفته‌ ایم. پس در ادامه این مطلب همچنان ما را همراهی کرده و پاسخِ سؤالات خود را به دست آورید؛

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که ما می توانیم، برای این نوعِ از پارتیشن ها نام ببریم؛ قابلیت تغییر رنگ شیشه یا مات و شفاف شدنِ آنهاست. پس شما می توانید، به هنگام نیاز شیشه ها را از حالتِ شفاف به مات تبدیل کرده و برعکس آن عمل کنید. با وجودِ چنین خصوصیتی عبور نور هم از شیشه ها تنظیم می گردد.

پس هر زمان که شما مایل نبودید، امکانِ مات کردنِ شیشه شفاف پارتیشن اداری هوشمند وجود دارد. اینچنین مانع از ورود نور به محیط کاری خود می شوید. البته در صورت نیاز هم می توانید، شیشه ها را از حالتِ مات خارج کرده و نور را میهمان فضای کاری نمایید.

با وجودِ این ویژگی شما می توانید، در میزان مصرف انرژی صرفه جویی نموده و به دنباله آن هزینه های خود را کاهش بدهید. به خصوص در دنیای پُر هزینه امروزی که باید مراقب جیب خودمان باشیم! علاوه بر اینها به دلیل دو جداره بودنِ پارتیشن اداری هوشمند به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی بسیار خوب شناخته می شود.

یکی دیگر از حائز اهمیت ترین ویژگی هایی که می توان برای این نوعِ از پارتیشن ها نام برد، برخورداری از قابلیت نصب بسیار راحت است. شما می توانید، از دنیای متنوع پارتیشن های اداری هوشمند بهره مند شوید و از شیشه هایی رنگی در راستای جلاء بخشیدن به فضای اداری خود کمک بگیرید.

و در آخر باید به این نکته اشاره کنیم، پارتیشن اداری هوشمند را می توان در ابعاد و متناسب با نیاز خود سفارش داد. اینگونه شما می توانید، زیبایی و جلوه ای دو چندان به محیط اداری ببخشید و از حضور در آن فضا لذّت ببرید. البته ما در ادامه به مزایای استفاده از این محصولات بیشتر و بهتر می پردازیم. پس همچنان ما را در ادامه این نوشتار از خود همراهی کنید.

محصول پیشنهادی: میز کار گروهی

با مهم ترین ویژگی های پارتیشن اداری هوشمند آشنا شوید!

استفاده از پارتیشن های اداری هوشمند چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این محصولات تنظیم بسیار راحت مقدار نور است. علاوه بَر اینها شما می توانید، برای خود یک محیط شخصی تنظیم بنمایید. (چرا که این پارتیشن ها از امکانِ تغییر رنگ برخوردار بوده و در مواقع لزوم شما می توانید، مانع از دید دیگران بشوید.)

همچنین طریقه نگهداری و تمیز کردنِ آنها به نسبت پرده یا کِرکِره و موارد اینچنینی بسیار راحت تر است. اگر که شما مایل بودید، می توان آنها را عوض نمود و یا جا به جا کرد! شما می توانید، از پارتیشن اداری هوشمند به عنوان یک عایق صوتی کمک بگیرید. قطعاً در چنین موقعیت هایی تمرکز و عملکرد کارکنان اداره افزایش می یابد.

پس ما می توانیم، با اطمینان خاطر به شما بگوییم؛ پارتیشن های اداری هوشمند یکی از بهترین انتخاب ها برای مراکز آموزشی و شرکت ها یا اداره ها و… محسوب می شود.

با انواعِ پارتیشن اداری بیشتر آشنا بشوید!

پارتیشن هایی که در فضاهایی چون؛ اداره ها و… مورد استفاده قرار می گیرد، اغلب دارای دو نوع است. یعنی پارتیشن تک جداره و دو جداره! حال این دو نوع پارتیشن دارای چه تفاوت هایی با یکدیگر است؟ در انواع پارتیشن اداری هوشمند تک جداره از یک لایه شیشه استفاده شده است. حال در انواع پارتیشن اداری دو جداره از دو لایه شیشه بهره گیری شده است.

اگر شما به دنبال نمونه ای هستید، که اتلافِ انرژی به کمترین حد رسد، از انواعِ دو جداره استفاده بنمایید. ولی اگر که نمی خواهید، در این راستا هزینه ای بسیار صرف کنید، تک جداره را در اولویت قرار بدهید. ما به شما پیشنهاد می کنیم، پارتیشن های اداری هوشمند دو جداره را انتخاب کنید. زیرا کیفیت کار بالا بوده و دارای طولِ عمری بسیار

 

با انواعِ پارتیشن اداری بیشتر آشنا بشوید!
است.

آیا می دانید، پارتیشن های اداری هوشمند چگونه کار می کند؟

چنانچه که شما مایل باشید، نور پارتیشن ها را تغییر بدهید، بایست پرده هایی مخصوص خریداری کنید. ولی نیاز به چنین کاری در پارتیشن اداری هوشمند نیست! بگذارید، بهتر توضیح بدهیم. همانطور که گفتیم، درون شیشه این نوعِ از پارتیشن ها نوعی کریستال مایع به کار برده شده است.

حال این مواد با جریان الکتریکی رنگ و حالت خود را عوض می کند. پس چنانچه که شما یک منبع تغذیه بدان ها وصل کنید، شاهد تغییر رنگ‌شان خواهید بود. در واقع این پژوهشگران هستند، که با به کارگیری فناوری هایی نوین پارتیشن ها را خلق نموده اند.

در خرید پارتیشن های هوشمند باید به چه نکاتی توجه شود؟

یکی از مهم ترین نکاتی که شما باید در زمان خرید پارتیشن هوشمند مد نظر قرار بدهید، کیفیت شیشه هاست. چنانچه که شیشه این محصولات نقص داشته باشد، در واقع کارآیی پارتیشن هوشمند را نخواهند داشت. علاوه بَر اینها بهتر است، از فروشندگان چنین بخواهید‌‌؛ در راستای استفاده از این محصولات آموزش های لازم را به شما بدهند.

به این هنگام شما می توانید، از تمامی قابلیت هایی که در دِل پارتیشن اداری هوشمند وجود دارد، استفاده کنید. ما به شما توصیه می کنیم، پارتیشن دو جداره را تهیه کنید. چرا که اتلاف انرژی در این نمونه از محصولات در کمترین حالت ممکن است. چنانچه که شما قصد خرید پارتیشن را دارید، یک مرکز معتبر را انتخاب کنید.

چرا که چنین فروشگاه هایی هستند، که به شما پارتیشن های هوشمند با بالاترین سطحِ کیفیت را ارائه می دارند. اینگونه شما می توانید، از پارتیشن های تهیه شده در طولانی مدّت استفاده کنید. ما این اطمینان خاطر را به شما می دهیم.

 

در خرید پارتیشن های هوشمند باید به چه نکاتی توجه شود؟

سخن آخر

شاید که بتوان مهم ترین علّت استفاده از پارتیشن اداری هوشمند را حفظ حریم خصوصی افراد معرفی کنیم. چندی پیش به جای انواعِ هوشمند از تمام چوب و یا پرده ها استفاده می شد. با نصب همین اجزاء بود، که امکانِ تماشای فضای بیرونی به هنگام ضرورت وجود نداشت.

ولی با وجودِ انواعِ هوشمند شما می توانید، برروی تمامی قسمت های اداره نظارت داشته باشید. در صورت لزوم هم قسمت هایی را تیره نمایید. همچنین شما می توانید، این شیشه ها را به تابلوی ویدئو پروژکتور تبدیل کنید. تنها کافیست شیشه را مات نموده و تصویر پروژکتور را برروی آن انداخت. و در آخر اميدواريم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از دکومهر برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *