مقالات

پارتیشن اسلایدی در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

پارتیشن اسلایدی در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

ادارات و سازمان های بزرگ به منظور تقسیم بندی فضای اداری خود از نوعی شیت های جدا کننده به نام پارتیشن استفاده می نمایند. امروزه در بازار پارتیشن بندی‌ های متفاوتی یافت می شود. شرکت‌ ها، ادارات و سازمان‌ های گوناکون بنا به نیاز خود می‌ توانند از یک مدل از این ابزارها استفاده کنند. یکی از انواع بسیار کاربردی این ابزارها، پارتیشن اسلایدی است. از این نوع پارتیشن در برخی اماکن و ادارات استفاده می شود. با ما همراه باشید تا، در این مطلب در رابطه با پارتیشن های اسلایدی به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

پارتیشن اسلایدی چیست؟

به طور کلی، پارتیشن به نوعی شیت‌ های جداکننده اطلاق می‌ شود که، به منظور جداسازی یک بخش از سایر بخش‌ های یک مکان استفاده می‌ شود. معمولاً از شیت های جدا کننده درون فضا های اداری استفاده می شود. هدف از استفاده از پارتیشن‌ ها تقسیم یک فضا به دو یا چند فضای کوچکتر است.

برخی از پارتیشن ها ثابت و غیر متحرک بوده در حالی که، برخی دیگر از پارتیشن‌ ها، قابلیت تحرک و جابجایی را، دارند. پارتیشن اسلایدی زیر گروه و زیر مجموعه دیوارک های متحرک به شمار می‌ رود. این نوع دیوارک دارای مزایای بیشتری نسبت به سایر پارتیشن ها می باشد.

لازم به ذکر است که، انواع شیت ها را، می‌ توان به این نوع دیوارک ها تبدیل نمود. برای مثال، شیت های از جنس ام دی اف و یا دیوارک های شیشه‌ ای و حتی دیوارک های چوبی را، می‌ توان در ساختار اسلایدی تولید کرد. پارتیشن اسلایدی ویژگی و ساختار مختص به خود را، دارد.

یکی از بارزترین ویژگی‌ های این نوع دیوارک ها، داشتن ساختاری همانند آکاردئون است. به این معنی که، تمامی اسلاید های این شیت بر روی یکدیگر قرار گرفته و شیت باز می‌ شود.همچنین، در صورت کشیده شدن این شیت اسلاید ها در کنار یکدیگر قرار گرفته و فضا را، از هم جدا می‌ نمایند.

پارتیشن اسلایدی چیست؟

موارد کاربردی پارتیشن‌ اسلایدی چیست؟

عمده کاربرد پارتیشن اسلایدی به منظور بهینه سازی فضای و ایجاد نظم و ترتیب در محیط های اداری می باشد. امروزه حتی شاهد استفاده از این نوع شیت ها در منازل نیز هستیم. دلیل این امر نیز، کاربردی بودن این گونه دیوارک ها و یا شیت های جدا کننده است. برخی از موارد کاربردی این شیت به شرح زیر می باشند؛

·         فضاهای اداری: از جمله اساسی ترین موارد کاربرد دیوارک های اسلایدی، در فضاهای اداری می باشد. در شرکت‌ های با فضای داخلی بزرگ و وسیع می‌ توان از این نوع دیوارک های اسلایدی استفاده نمود. مزیت این شیت ها برای این شرکت‌ ها، جداسازی فضا بدون صرف هزینه‌ های بیشتر می‌ باشد.

·         فضاهای خانگی: از دیگر موارد کاربرد دیوارک های اسلایدی استفاده در فضای منازل است. در منزل می‌توان از پارتیشن اسلایدی چوبی و یا ام دی اف به منظور جداسازی فضای پذیرایی از سایر قسمت‌ های منزل استفاده کرد.

·         استفاده در بالکن: استفاده از پارتیشن اسلایدی برای بالکن یک ایده بسیار فوق العاده جهت پیشگیری از ورود نور خورشید به درون منزل می‌ باشد. علاوه بر این، با استفاده از شیت های اسلایدی در بالکن می توان به حفظ حریم شخصی کمک نمود و از این فضا به نحو بهینه استفاده کرد.

·         قابل استفاده در رستوران: پارتیشن های اسلایدی از جنس شیشه و حتی ام دی اف گزینه‌ های بسیار عالی برای استفاده در رستوران ها هستند. در برخی رستوران‌ ها، محیط وی آی پی و مشتریان ویژه از سایر بخش‌ های رستوران جدا شده است. این کار را، می‌ توان به وسیله شیت های اسلایدی انجام داد.

 

از پارتیشن‌ های اسلایدی در سایر اماکن ویژه مانند بیمارستان‌ ها، سالن‌ های زیبایی، کلینیک‌ های درمانی و بهداشتی و همچنین، سازمان‌ های بزرگ و محیط‌ های آموزشی استفاده می‌ گردد. دلیل این امر نیز، کاربردی بودن این نوع ابزار ها و همچنین، بهره مندی از سایر مزایای آن ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اصول روانشناسی محیط در طراحی معماری

انواع پارتیشن های اسلایدی کدام است؟

پارتیشن های اسلایدی به دو روش نصب و تعبیه می شوند. نصب شیت ها به دو روش پارتیشن ثابت و پارتیشن متحرک صورت می گیرد. هر کدام از این روش‌ های نصب، مزایای مختص به خود را، دارد و در اماکن مخصوص به خود نصب می‌ شوند؛

 

·         پارتیشن اسلایدی ثابت: برای نصب پارتیشن اسلایدی ثابت، از اتصالاتی برای استحکام آن بر روی زمین و دیوار استفاده می‌ شود. کاربرد این اتصالات برای جاساز کردن اسلاید ها درون آن ها می‌ باشد تا، به این ترتیب اسلاید های پارتیشن بتوانند بر روی ریل حرکت کرده و باز و بسته شوند.

·         پارتیشن اسلایدی متحرک: با استفاده از پارتیشن اسلایدی متحرک اسلاید ها درون ریل‌ های بالایی دیوارک جاساز می‌شوند و قابلیت حرکت را، پیدا می‌کنند. تفاوت این نوع دیوارک با پارتیشن اسلایدی ثابت، در چرخ های تعبیه شده زیر آن است. این چرخ ها، امکان جا به جایی دیوارک متحرک را، فراهم می نمایند.

 

پارتیشن های اسلایدی متحرک در انواع پارتیشن متحرک، چوبی، شیشه ای، پی وی سی و همچنین، آلومینیومی در بازار یافت می شوند. لازم به ذکر است شیت های اسلایدی تک جداره و دو جداره نیز، وجود دارند. افراد بسته به نیاز خود می توانند از یکی از انواع فراوان این شیت استفاده نمایند.

انواع پارتیشن های اسلایدی کدام است؟

 

قیمت پارتیشن اسلایدی چقدر است؟

موارد متعددی بر روی تعیین قیمت شیت ها، تاثیر گذار هستند. اولین و مهم‌ ترین فاکتور موثر بر قیمت دیوارک ها متریال به کار رفته در تولید این ابزار‌ ها می‌ باشد. به ویژه در صورتی که، این متریال وارداتی بوده و با افزایش نرخ ارز دچار افزایش قیمت شود.

داشتن ضمانت و گارانتی از سایر عوامل موثر بر قیمت شیت ها به شمار می رود. همچنین تک جداره و یا دوجداره بودن پارتیشن اسلایدی بر روی افزایش قیمت آن نیز، تاثیرگذار خواهد بود. در صورت استفاده از چرخ برای شیت های اسلایدی متحرک و یا یراق آلات نیز شاهد افزایش قیمت این شیت ها خواهیم بود.

بنابراین و به طور کلی، می‌ توان گفت که، تعیین یک قیمت مشخص برای دیوارک ها امکان‌پذیر نمی‌ باشد و برای اطلاع از قیمت نهایی این محصول نیاز است تا، با تولید کننده‌ های معتبر آن در تماس باشید.

کلام پایانی

پارتیشن اسلایدی از جمله انواع مختلف شیت ها به شمار می رود. این گونه شیت ها قابل استفاده در فضاهای کاری مختلف می باشند. در صورتی که، دارای یک فضای بزرگ هستید و نیاز دارید آن فضا را، به بخش‌ های کوچک تری، تقسیم نمایید، پیشنهاد ما استفاده از پارتیشن های متحرک و یا ثابت است.

دکومهر نام یکی از برندهای برتر و مطرح بازار است. این برند در زمینه تولید انواع ست اداری و دیوارک های مختلف فعالیت می نماید. شما به راحتی می توانست جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تمامی محصولات این برند با کارشناسان آن ها تماس برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *