مقالات

پارتیشن ریلی چیست و چه ویژگی های دارد؟

پارتیشن ریلی چیست و چه ویژگی های دارد؟

با اختراع و تولید پارتیشن ها یک نوآوری و انقلاب و تحول عظیمی در صنعت دکوراسیون و طراحی داخلی نیز به وجود آمد. پس از ورود پارتیشن ها به بازار افراد جهت تقسیم بندی فضاهای بزرگ و یکدست به قسمت های کوچکی نداشته و به راحتی اقدام به جداسازی فضاها می نمایند.

این نوآوری نه تنها در عملکرد پارتیشن ها بوده بلکه شاهد نوآوری خلاقیت و مدرنیزه نمودن طرح ها و رنگ های پارتیشن ها نیز هستیم. این پارتیشن ها در انواع گوناگون متحرک ثابت ریلی و غیر تولید می شوند موضوع مورد بحث ما در این مطلب پارتیشن ریلی است. جهت آشنایی بیشتر با این نوع شیت ها همراه ما باشید.

پارتیشن های ریلی چه نوع پارتیشنی هستند؟

پارتیشن ریلی در واقع نوعی پارتیشن ساده از جنس متنوع است که، نوعی سیستم ریلی بر روی آن نیز نصب و تعبیه شده است. به این ترتیب قادر خواهیم بود تا، پارتیشن ها را در جهت های مورد نظر به حرکت درآورد و محیطی کاملا پویا و سازگار با نیازهای خود را طراحی نماییم.

امروزه و با وجود نوآوری های خلاقانه در طراحی پارتیشن ها شاهد ورود سیل عظیمی از پارتیشن های متحرک به بازارهای جهانی دکوراسیون و طراحی فضاهای اداری و داخلی هستیم. مزیت و ویژگی منحصر به فرد این پارتیشن ها سبب شده تا بخش اعظمی از فروش شیت های جداکننده را به خود اختصاص دهند.

به مدد پارتیشن متحرک افراد به راحتی قادر خواهند بود تا فضای وسیع و گسترده درون یک شرکت را، به چندین بخش متناسب با نیاز خود تقسیم بندی نمایند. به این ترتیب پیکره و هیکله کلی یک ساختمان اداری قابلیت جدا شدن به چندین بخش کوچکتر و با رعایت حریم شخصی را خواهد داشت.

به راحتی می توان گفت که، یکی از مزایای برتر استفاده و به کارگیری پارتیشن های متحرک بهینه سازی فضا می باشد. این پارتیشن ها را می توان به راحتی نصب نمود در صورت نیاز باز و یا بسته نمود. این پارتیشن ها به راحتی قابلیت به جا شدن را، دارا هستند.

 

انواع گوناگون پارتیشن های ریلی اداری

پارتیشن ریلی در انواع گوناگون و با کارایی گسترده و متنوعی تولید می شوند. همانگونه که، قبل از این نیز اشاره شد به وسیله پارتیشن های متحرک مذکور افراد قادر خواهند بود تا فضای مورد نیاز خود را به صورت بهینه تری مدیریت نمایند. در ادامه به چند مدل از طرح های متنوع پارتیشن های متحرک اشاره می شود؛

 

  • پارتیشن های تک متحرک : مسیر حرکت پنل های پارتیشن بر روی ریل ها در این نوع شیت های جدا کننده به صورت خطی و یک طرفه است. استفاده از این نوع پارتیشن های متحرک یک طرفه برای فضاهای کوچک مناسب است که حرکت خطی پارتیشن ها اهمیت دارد.
  • پارتیشن های متحرک دو گانه: مسیر حرکت ریل ها در این پارتیشن های ریلی دو طرفه به صورت موازی می باشد. این نوع پارتیشن ها برای شرکت هایی با فضاهای بزرگ و وسیع اهمیت دارد. زیرا، به این ترتیب افراد قادر به حرکت ریل های پارتیشن به دو طرف کاملاً مجزا خواهند بود.
  • پارتیشن های متحرک منحنی: پارتیشن متحرک منحنی سطح جدیدی از نوآوری، خلاقیت و ابداع را در میان سبک پارتیشن های ریلی به نمایش در آورده اند. طراحی مسیر منحنی برای به حرکت درآوردن پارتیشن ها آن ها را قادر به حرکت در یک مسیر و به حالت کاملاً منحنی می سازد.

 

کاربرد پارتیشن های اداری متحرک چیست؟

پارتیشن ریلی یک طرفه دو طرفه و منحنی دارای موارد کاربردی و استفاده فراوان متعدد و گسترده هستند. جداسازی بخش های سرویس های بهداشتی از سایر بخش های اداری توسط پارتیشن های متحرک  امکان پذیر است. مورد دیگر از موارد به کارگیری پارتیشن های متحرک جداسازی اتاق جلسات از دیگر اتاق های شرکت است.

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از مزایای به کارگیری پارتیشن های متحرک در شرکت ها و ادارات است. به طور کلی در کلیه فضاهایی که نیاز به پویاسازی محیط و استفاده بهینه از فضا است؛ می توان از مزایای پارتیشن های متحرک بهره مند گشت.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

ویژگی های پارتیشن های متحرک چیست؟

پارتیشن ریلی ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد و مختص به خود است که، آن ها را برای استفاده در فضاهای گوناگونی مناسب می سازد. مکانیزم لغزشی بدون صدای ریل ها در این پارتیشن ها باعث حرکت شیت های جدا کننده بدون کوچک ترین صدایی می گردد.

همچنین دیگر مزیت و ویژگی بارز پارتیشن متحرک قابلیت تغییر پیکربندی سریع و آسان و راحت آن ها می باشد. به طور کلی سازگاری و کارایی پارتیشن های ریلی بسیار بالا است و قابلیت سازگار شدن با تمامی فضاها را دارند. به همین دلیل شاهد گسترش استفاده از آن ها هستیم.

ویژگی و خصوصیات بارز و قابل توجه دیگر پارتیشن های متحرک تنوع در متریال اولیه تولید آن ها می باشد. پنل های متحرک چوبی، پنل های ریلی شیشه ای و پنل های آکوستیک از جمله انواع متریال و مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این نوع پارتیشن ها می باشد.

گستردگی طرح ها، ویژگی ها و نقش و نگارهای به کار رفته در تولید پارتیشن های متحرک باعث شده است تا، این شیت های جدا کننده مطابق با تمامی سلایق و طرح های داخلی شرکت ها یافت شوند. به همین دلیل به هنگام خرید پارتیشن های متحرک هیچگونه محدودیتی در انتخاب نخواهید داشت.

 

قیمت پارتیشن های ریلی چقدر است؟

پارتیشن ریلی با توجه به نوع مواد به کار رفته در تولید آن از جمله چوب، شیشه، پنل آکوستیک و سایر ابزار و یراق آلات دارای قیمت متفاوت و متغیری می باشد. با این حال باید ذکر نمود که قیمت نهایی و تمام شده پارتیشن های متحرک بسیار مقرون به صرفه تر و کمتر از هزینه پارتیشن های سنتی و یا تغییر دکوراسیون است.

افراد به منظور ایجاد تغییرات مثبت در چیدمان داخلی، جهت ایجاد فضای بهینه، ممکن است نیاز به هزینه های مجدد جهت تهیه مبلمان و میزهای اداری گران قیمت تر نمایند. در حالی که با صرف هزینه اندک جهت تهیه و نصب پارتیشن های متحرک قادر خواهند بود تا هزینه تغییر دکوراسیون را، متحمل نشوند.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهایی پارتیشن متحرک، صعوبت در نصب آن است. در برخی فضاها به دلیل طراحی و نقشه معماری خاصی که، دارند ممکن است نصب پارتیشن های متحرک با اندک سختی همراه باشد که، در این صورت هزینه ای برای نصب ویژه این پارتیشن ها اخذ می شود.

قیمت پارتیشن های ریلی چقدر است؟

کلام پایانی

پارتیشن ریلی از جمله پارتیشن های جدا کننده و بهینه ساز فضا جهت پویاسازی بیشتر محیط در شرکت ها و ادارات است. این شیت های جدا کننده به راحتی قادر به سازگار شدن با محیط های مختلف هستند. به منظور تهیه انواع پارتیشن های متحرک شما می توانید به مجموعه دکو مهر مراجعه کنید.

تنوع در طرح خلاقیت در ایده پارتیشن بندی و همچنین خدمات پس از فروش و خدمات نصب پارتیشن ها همگی از جمله خدمات و مزیت هایی هستند که، توسط شرکت مذکور به مشتریان ارائه می شوند. همچنین، شما با مراجعه به وب سایت این مجموعه به راحتی قادر به مشاهده محصولات و کسب مشاوره از کارشناسان دکومهر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *