مقالات

پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟

پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟

یکی از مشکلات و چالش های بسیار مهم و اساسی در ساختمان سازی مسأله آلودگی صوتی درون ساختمان ها و آپارتمان ها به شمار می رود . در محیط های آموزشی مانند دانشگاه ها و مدارس ، منازل و آپارتمان ها ، ادارات و شرکت ها وجود یک محیط عاری از هر گونه آلودگی صوتی بسیار حایز اهمیت است . یکی از راه حل های مناسب ، استفاده از پارتیشن های آکوستیک است . به همین دلیل در نظر داریم تا ، در این مبحث به بررسی این نوع پارتیشن ها و عملکرد آن ها در قالب پاسخ به سوال پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ بپردازیم .

پارتیشن های آکوستیک چه نوع پارتیشن های هستند ؟

در ابتدای مبحث پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ پارتیشن های آکوستیک را ، توضیح خواهیم داد . پارتیشن ها نوعی جدا کننده فضا به شمار می روند . این نوع جدا کننده ها ، از متریال های متفاوتی ساخته شده و برای تقسیم بندی و جداسازی فضاهای مختلف استفاده می شوند .

پارتیشن های آکوستیک نوعی از پارتیشن ها می باشند که ، در ساخت آن ها از عایق های ضد صوتی استفاده شده است . انواع عایق های ضد صوت مانند فوم و پشم سنگ جزو متریال های به کار رفته در ساخت پارتیشن های آکوستیک می باشند .

درون ادارات و شرکت های با فضای محدود و به منظور جداسازی فضای کاری می توان از پارتیشن ها استفاده نمود . علاوه بر این ، جهت کاهش میزان صدا و افزایش تمرکز کارمندان از پارتیشن های آکوستیک استفاده می شود . در بخش بعدی از مبحث پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ به موضوع بعدی می‌ پردازیم .

بیشتر بخوانید: لیست لوازم ضروری دفتر کار

انواع مختلف پارتیشن های آکوستیک موجود در بازار کدامند ؟

 

در ادامه مبحث پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ به معرفی انواع پارتیشن های آکوستیک می پردازیم . پارتیشن های آکوستیک از جهت نوع ، به چند دسته متفاوت تقسیم بندی می شوند . پارتیشن های آکوستیک بسته به نوع کاربرد ، از متریال گوناگون ساخته و روانه بازار می شوند ؛

  • پارتیشن آکوستیک چوبی
  • پارتیشن آکوستیک فومی
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن شیشه ای

لازم به ذکر می باشد ، پارتیشن های آکوستیک از جنس فوم دارای بیشترین تنوع رنگ و طرح بوده و در عین حال ، از قیمت بسیار مقرون به صرفه تری در مقایسه با انواع دیگر پارتیشن برخوردار است . این در حالی است که ، پارتیشن های شیشه ای ، هرچند لوکس و زیبا هستند از قدرت جذب صوت کم تری برخوردار هستند .

 

انواع مختلف پارتیشن های آکوستیک موجود در بازار کدامند ؟

 

پارتیشن های آکوستیک چه کاربردهایی دارند ؟

در این بخش از مطلب پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ به بررسی پارتیشن های آکوستیک خواهیم پرداخت . این نوع پارتیشن ها به دلیل ساختار فوق العاده و داشتن ویژگی های ضد نفوذ صوت بسیار مناسب و کاربردی هستند . به همین دلیل ، امروزه شاهد افزایش استقبال از این نوع پارتیشن ها می باشیم .

پارتیشن های مناسب برای فضاهایی مانند کلینیک های درمانی و بیمارستان ها بایستی از نوع قابل شست‌ و شو باشند . برای فضاهای اداری و شرکت ها می توان از پارتیشن های شیشه ای و حتی چوبی استفاده نمود . برخی از موارد کاربرد پارتیشن های آکوستیک شامل موارد زیر است ؛

 

  • سالن های همایش و جلسات : از پارتیشن های آکوستیک در سالن های جلسات می توان استفاده کرد . در این گونه فضاها ، به دلیل اهمیت سکوت و پیشگیری از آلودگی های صوتی می توان از پارتیشن های آکوستیک و یا شیشه ای استفاده نمود .
  • ادارات و شرکت ها : در فضاهای کاری و اداری به منظور جدا سازی فضای بین کارمندان و همچنین ، کاهش عبور جریان صوت ، از پارتیشن های آکوستیک بهره می برند .
  • سالن های مطالعه و کتابخانه ها : در پاسخ به سوال پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ می توان کتابخانه ها و سالن های مطالعه را ، نام برد . در این فضاها به دلیل اهمیت رعایت سکوت در سالن ها ، از پارتیشن های آکوستیک استفاده می نمایند .
  • فضای هوم آفیس : برخی از افراد در منزل خود به صورت ریموت کار می کنند . به دلیل ، اهمیت جدا سازی فضای هوم آفیس از سایر قسمت های منزل بایستی از پارتیشن های آکوستیک استفاده نمایند .
  • فضای کاری یکسان : برخی از ادارات نیاز به استفاده از میزهای کار گروهی دارند . در عین حال ، جهت جلوگیری از ورود صوت به سایر قسمت ها از پارتیشن های آکوستیک در این گونه میزها و فضاها استفاده می شود .

اکنون به پاسخ جامعی برای این سوال پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ دست یافتیم . موارد کاربرد پارتیشن های آکوستیک بسیار گسترده و مفید هستند . به وسیله این گونه پارتیشن ها می توان فضای کاری و اداری آرام و به دور از هیاهو را ، تدارک دید .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید میز کار گروهی پایه فلزی

مزایای به کار گیری پارتیشن های آکوستیک چیست ؟

در ادامه مطلب پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ به بررسی و معرفی مزایای به کار گیری پارتیشن های آکوستیک خواهیم پرداخت . با توجه به گستردگی موارد کاربرد این گونه پارتیشن ها ، می توان به مزیت های فراوان آن ها پی برد ؛

 

  • عایق صوتی : از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های پارتیشن های آکوستیک ، می توان به عایق صوتی آن ها اشاره کرد .
  • ماندگاری بالا : جنس پارتیشن های آکوستیک به راحتی دچار فرسودگی و ساییدگی نمی شود . از این جهت این نوع پارتیشن ها دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند .
  • جلوه بخشیدن به فضا : از پارتیشن های آکوستیک ، به وسیله دارا بودن طرح های زیبا ، می توان جهت زیبا سازی و طراحی فضای داخلی نیز ، بهره گرفت . بنابراین ، در پاسخ به پرسش مطرح شده می توان گفت که ، مناسب طراحی فضاهای داخلی نیز هستند .

مزایای به کار گیری پارتیشن های آکوستیک چیست ؟

کلام پایانی

 

در مبحث پارتیشن های آکوستیک مناسب کدام فضاها هستند ؟ با این نوع پارتیشن و موارد کاربرد آن نیز آشنا گشتیم . یکی از برندهای معتبر در زمینه طراحی و تولید پارتیشن های آکوستیک ، مجموعه دکومهر می باشد . این مجموعه برند خود را ، از سالیان پیش بنا نهاده و به جایگاه کنونی دست یافته است .

مجموعه دکومهر جزو برندهای مطرح و بسیار معتبر تولید انواع مبلمان و ست های اداری است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع پارتیشن های آکوستیک می توانید به کارشناسان این مجموعه مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید میز کار گروهی MDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *