مقالات

پارتیشن پاراوان اداری و کاربردهای آن

پارتیشن پاراوان اداری و کاربردهای آن

پارتیشن پاراوان اداری یکی از اقلام شیک و مفید در یک دکوراسیون داخلی زیبا و چشم نواز برای ادارات مختلف دولتی است. به کمک این نوع پاراوان در ادارات که معمولاً محیطی سرد و تاریک دارند، اتاق های کوچک و تاریک معنا ندارند و فضای داخلی ادارات دلباز تر و جذاب‌ تر به نظر می‌ رسند.

این پارتیشن‌ ها یک حریم خصوصی مجزا برای هر یک از کارمندان ایجاد می‌ کنند، جزء دکوراسیون مدرن ادارات به حساب می‌ آیند و در انواع متنوع و جذابی تولید می‌ شوند. در ادامه با این نوع طراحی مدرن بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایا و کاربردهای پارتیشن پاراوان اداری

پارتیشن پاراوان اداری همان طور که از نامش پیداست، در سازمان‌ ها، شرکت‌ های خصوصی و ادارات دولتی استفاده می‌ شود. این طراحی علاوه بر زیبا سازی محیط، حس بهتری در کارمندانی که در آن جا کار می‌ کنند ایجاد کرده و بهره‌ وری آن ها را بالا تر می‌ برد.

حتی ارباب رجوع هم از این محیط حس خوبی می‌ گیرند. بنابراین مهم‌ ترین مزیت استفاده از این پارتیشن‌ های اداری، افزایش راندمان و بهره وری کاری در سازمان‌ ها و ادارات است. در ادامه مزایا و کاربرد های این نوع طراحی داخلی را شرح خواهیم داد.

مزایا و کاربردهای پارتیشن پاراوان اداری

  • ایجادتنوعبرایطراحیمحیط: به کمک پارتیشن پاراوان اداری، طراحان فضا هایی کوچک مانند ادارات می‌ توانند از همان محیط کوچک برای اجرای طرح‌ هایی که در ذهن دارند استفاده کنند. بنابراین اجرای نقشه‌ های متنوع در فضای اختصاصی و مشترک برای آن ها بسیار راحت می شود.
  • نگهداریوتمیزکردنآسان: این نوع پارتیشن‌ ها نیازی به شست و شوی سطوح ندارند، بلکه به راحتی و خیلی سریع و تنها با یک دستمال گرد گیری و شیشه پاک کن می‌ توان آن ها را تمیز کرد. همچنین نگهداری از آن ها بسیار راحت است. این امر مزیتی برای دکوراسیون اداری به حساب می‌ آید.
  • مقاومدربرابرضربهوفشار: پارتیشن پاراوان اداری در مقابل هر گونه ضربه و فشار بسیار مقاوم، مستحکم و با دوام است و به راحتی آسیب نمی‌ بیند. بنابراین در هزینه‌ های ادارات برای دکوراسیون داخلی صرفه‌ جویی می‌ شود.
  • عملکردنبهصورتعایق: این نوع پارتیشن کار یک عایق صوتی و یک عایق خوب در برابر آلودگی و ورود هر گونه گرد و غبار به محیط را ایفا می‌ کند.
  • افزایشزیباییمحیط: این نوع پارتیشن پاراوان یک زیبایی مدرن دارد و باعث زیبا تر شدن و دلچسب تر شدن محیط اداره یا سازمان می‌ شود و به آن روح زندگی و پویایی می‌ بخشد.
  • تقسیمبندیفضایداخلیبهبخش‌ هایمجزا:پارتیشن پاراوان اداری برای تفکیک فضا های مختلف در ادارات استفاده می‌ شود و بخش‌ های مختلف اداره می‌ توانند بدون اینکه در اتاق‌ های کوچک قرار بگیرند، از هم جدا سازی شوند.
  • افزایشنوروروشناییمحیطبااستفادهازاینپارتیشن‌ ها: محیط ادارات و شرکت‌ ها معمولاً کوچک و کم نور است. برای جبران این مسئله از پارتیشن‌ های پاراوان استفاده می‌ شود که باعث پر نور تر شدن فضا می‌ شوند.
  • ایجادتغییراتدرمحیطاداره: اگر از این پارتیشن‌ پارتیشن پاراوان اداری برای محیط داخل ادارات و سازمان‌ ها استفاده کنید، می‌ توانید پس از مدتی به راحتی شکل فضا را تغییر دهید. چرا که این پارتیشن‌ ها متحرک بوده و به راحتی جا به جا می‌ شوند.
  • پوشاندن نواقص موجود در طراحی داخلی ادارات: در هر اداره‌ ای ممکن است نواقص و بخش‌ های ناموزونی وجود داشته باشد که باعث زشت به نظر رسیدن محیط و ایجاد حس نا مطلوب در مراجعه کنندگان و کارمندان شود. به کمک پارتیشن پاراوان اداری می‌ توانید این قسمت‌ ها را کاملاً بپوشانید.
  • افزایشبهره‌ وریکارمندان: کارمندان در محیطی که احساس آرامش و راحتی کنند، بهتر کار می‌ کنند و در نتیجه عملکرد کل سازمان ارتقا پیدا خواهد کرد. به این منظور باید محیطی امن، زیبا و دلپذیر برای آنها فراهم کنید. به کمک این پارتیشن‌ ها می‌ توانید محیط کاری آن ها را تبدیل به فضایی دلچسب کنید.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

انواع پارتیشن پاراوان اداری

تقسیم بندی پارتیشن پاراوان اداری بر اساس جنس آن ها و نوع موادی که در ساختشان به کار رفته است، همچنین بر اساس کاربرد های مختلفی که در ادارات دارند، انجام می‌ شود. پاراوان‌ های اداری در جنس‌ های مختلفی تولید و توزیع می‌ شوند، از جمله: شیشه، فلز، چوب، پارچه، ام دی اف و پی دی سی.

محبوب‌ ترین و پر کاربرد ترین نوع آن ها را می‌ توان پاراوان‌ هایی از جنس ام دی اف دانست چرا که مقاوم‌ تر هستند و کاربرد آن ها در ادارات بیشتر است. این پاراوان‌ ها معمولاً از نوع متحرک هستند و می‌ توان برای تنوع در محیط اداره به راحتی آن ها را جا به جا کرد و ظاهر محیط را تغییر داد.

نکات مهم هنگام خزید پارتیشن پاراوان اداری

با توجه به کاربرد این دسته از پارتیشن‌ ها در دکوراسیون داخلی ادارات، هنگام خرید آن ها باید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید خریدی مطمئن و کاربردی انجام دهید.

  • با توجه به اینکه قیمت پاراوان تاثیر گرفته از تعداد جداره‌ های آن و طرح انتخابی است، این نکات را هنگام خرید در نظر بگیرید.
  • جنس پارتیشن را به دلیل امکان تخمین تقریبی و حدودی طول عمر آن حتماً بررسی کنید. به این طریق می‌ توانید از هزینه‌ های اضافی جلوگیری کنید.
  • مقاومت پارتیشن پاراوان اداری انتخابی را بسنجید و حتماً ضخامت آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید در برابر ضربه و فشار مقاوم است.
  • فریم محکمی را برای پارتیشن خود انتخاب کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

نکات مهم هنگام خزید پارتیشن پاراوان اداری

سخن پایانی

امروزه پارتیشن‌ ها جزء جدایی‌ ناپذیر دکوراسیون داخلی در هر مکان علی الخصوص ادارات هستند. به کمک پارتیشن پاراوان اداری بهره‌ وری کارکنان در محیط بالا تر رفته، محیط اداره جذاب و دلنشین خواهد شد و در هزینه‌ ها نیز صرفه‌ جویی می‌ شود.

به دلیل متحرک بودن این نوع پارتیشن‌ ها امکان تغییر راحت دکوراسیون همیشه وجود دارد، محیط از نور کافی برخوردار خواهد بود و محدود به اتاق‌ هایی کوچک با نور کم نمی‌ شود، بلکه محیطی بزرگ و روشن را تجربه خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ توانید از محصولات دکو مهر بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *