مقالات

پارتیشن چوبی مناسب برای کدام فضا است؟

پارتیشن چوبی مناسب برای کدام فضا است؟

پارتیشن ها صفحات جدا کننده ای هستند که، در فضاهای مختلف از جمله ادارات به منظور تقسیم بندی فضای کلی به بخش های کوچک تر قابل استفاده هستند. این نوع پارتیشن ها در انواع مختلف، طرح ها و رنگ های متفاوتی نیز تولید و روانه بازار می شوند.

از میان پارتیشن ها می توان به پارتیشن های شیشه ای، پارتیشن های چوبی و پارتیشن های آلومینیومی اشاره نمود. در میان این نوع پارتیشن ها در نظر داریم که، به بررسی پارتیشن چوبی مناسب مزایا و ویژگی های خاص آن اشاره کنیم تا، با اطلاعاتی بیشتر قادر به خرید پارتیشن های چوبی باشید.

پارتیشن چوبی چه نوع پارتیشنی است؟

پارتیشن چوبی مناسب پارتیشنی است که، برای جدا کردن فضاها به دو یا چند قسمت استفاده می شوند. فرض کنید که شما در منزل و یا در اداره یک سالن بزرگ را دارید که در نظر گرفته اید که آن را، به چندین قسمت تقسیم نمایید. با این حال دیوارکشی و استفاده از مصالح ساختمانی جهت جداسازی سالن مقرون به صرفه نمی باشد.

جدا از این مورد ممکن است شمایل و طرح کلی سالن و ساختمان از نظر فیزیکی و زیبایی به طور کلی دچار به هم ریختگی شود. در این صورت تنها راه حل مناسب و با کیفیت و مقرون به صرفه استفاده از پارتیشن ها و به ویژه پارتیشن های چوبی می باشد.

برخی از این پارتیشن های چوبی متحرک هستند و به راحتی قابلیت باز و بسته شدن دارند. به همین دلیل شما در یک سالن در خانه و یا اداره قادر خواهید بود تا پارتیشن های متحرک چوبی را نصب نموده و در صورت لزوم آن ها را باز و بسته نمایید.

پارتیشن چوبی مناسب کلیه فضاهای اداری و خانگی می باشد. این پارتیشن ها دارای طرح های متفاوت ابعاد گوناگونی هستند که، به راحتی می توانید از آن ها استفاده نمایید. با ادامه این مبحث همراه ما باشید تا با انواع پارتیشن های چوبی و ویژگی های آن ها آشنا شویم.

 

فضاهای مناسب جهت استفاده از پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی مناسب در تمامی فضاهای اداری خانگی و سایر فضاها می باشد. به طور کلی هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از پارتیشن چوبی وجود ندارد. پارتیشن های چوبی از لحاظ فضاسازی و زیبایی فضا بسیار ایده آل هستند و در جداسازی فضا و ایجاد عاملی جهت افزایش جلوه به فضا بسیار موثر هستند.

پارتیشن های چوبی به دلیل اینکه قابلیت شست و شو دارند و همچنین امکان استیریلزه نمودن و طراحی در اندازه و ابعاد متفاوت بسیار محبوب هستند. از سوی دیگر این پارتیشن ها در دو مدل تک جداره، دوجداره، پارتیشن آکوستیک، متحرک و ثابت تولید می شوند.

امروزه نقش موثر پارتیشن های چوبی بر روی جداسازی فضا به بخش های کوچک تر به بهترین نحو و همچنین نقش موثر آن ها در زیباسازی فضاها، بر کسی پوشیده نمی باشد. به همین دلیل افراد زیادی جهت استفاده از این نوع پارتیشن های مذکور روی آورده اند.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

پارتیشن های چوبی زینتی

پارتیشن چوبی مناسب برای استفاده در فضاهای اداری و خانگی می باشد. با این حال برای فضاهای خانگی نوعی پارتیشن های تمام چوب زینتی وجود دارند که جهت تقسیم بندی فضا به بخش های جداگانه استفاده می شود. علاوه بر این مورد، از این نوع پارتیشن ها به عنوان یک وسیله زینتی استفاده می شود.

پارتیشن های چوبی زینتی به عنوان پایه جهت نگهداری و قرار دادن دکورهای کوچک و بزرگ خانه نیز قابل استفاده است. جنس این نوع پارتیشن ها که برای استفاده در فضای خانه طراحی و تولید می شوند معمولاً از جنس ام دی اف و یا چوب است.

لازم به ذکر است که، شیت های جدا کننده چوبی تزیینی را می توان در رنگ ها، طرح ها و ابعاد بسیار متنوع تهیه نمود. به همین دلیل شما می توانید طرح نقش و نگار و جلوه متفاوتی را انتخاب نمایید. ایده دیگری که، پارتیشن های تمام چوب زینتی را، منحصر به فرد می سازد استفاده از طرح های اسلیمی و نقش و نگارهای منبت است.

پارتیشن های چوبی زینتی

 

موارد به کار گیری پارتیشن های چوبی

پارتیشن چوبی مناسب دارای ویژگی ها، مزایا و خصوصیات منحصر به فردی است که، باعث شده در اماکن بسیار گسترده و زیادی از آن استفاده شود. از این نوع پارتیشن ها حتی برای فضاهای کاملاً رسمی مانند ادارات و شرکت ها می توان بهره گرفت.

در ادارات و شرکت ها معمولاً برای تقسیم بندی فضاهای بزرگ به بخش های کوچک تر از پارتیشن های چوبی استفاده می کنند. در این گونه اماکن بیشتر در قسمت پرسنل شرکت ها شاهد وجود پارتیشن های جدا کننده هستیم تا، کارمند فضای اختصاصی مختص به خود را دارا باشد.

پارتیشن چوبی مناسب استفاده به عنوان یک عایق صوتی نیز می باشد. به همین دلیل در ادارات جهت افزایش تمرکز کارمندان و کاهش آلودگی صوتی از پارتیشن های چوبی استفاده می شود. افزون بر تمامی این موارد قیمت بسیار منصفانه و اقتصادی این شیت های جداکننده باعث شده تا افراد بیشتری به استفاده از آن روی آورند.

 

استفاده از پارتیشن های چوبی در رستوران ها و سالن های غذاخوری

پارتیشن چوبی مناسب استفاده در فضاهای دیگری همچون رستوران ها و سایر سالن های غذاخوری نیز می باشد. این گونه اماکن مسئله بهداشت و نظافت بسیار حائز اهمیت است و یکی از ضروری ترین موارد رستوران داری به شمار می رود.

به همین دلیل بایستی از یک نوع شیت های جدا کننده جهت تقسیم فضا استفاده کرد که، قابلیت شست و شو و استریل شدن را داشته باشند. انواع گوناگون پارتیشن چوبی مناسب این محل شامل ام دی اف، پی وی سی و یا اچ پی ال نیز می باشند. شما بسته به نیاز و سلیقه خود قادر به انتخاب هر یک از این شیت ها هستید.

 

پارتیشن های اچ پی ال مخصوص سرویس های بهداشتی

از جمله پارتیشن چوبی مناسب برای سرویس های بهداشتی می توان به این نوع پارتیشن اشاره نمود. استفاده از این نوع پارتیشن های اچ پی ال در سرویس های بهداشتی و موارد مشابه مزایا و ویژگی های منحصر به فرد آن است. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره شده است؛

 

  • برخورداری از خواص آنتی باکتریال
  • غیر قابل اشتعال بودن و مقاومت در برابر اشتعال
  • برخورداری از قابلیت شست و شو و نظافت آسان
  • دارای مقاومت در برابر خش خوردگی و ضربه

 

استفاده از شیت های جدا کننده چوبی و دارای روکش برای اماکنی همچون سرویس های بهداشتی، حمام و حتی استخرها گزینه بسیار مناسبی می باشد. علاوه بر این موارد این نوع پارتیشن ها دارای قابلیت تحمل رطوبت و عدم نفوذ پذیری هستند.

به همین دلیل در اماکنی همچون سرویس های بهداشتی حمام و غیره که، درصد میزان رطوبت بسیار بالا است و احتمال خیس شدن درب ها و پارتیشن ها نیز محتمل است؛ پارتیشن چوبی مناسب بوده و بهتر است از این نوع پارتیشن های اچ پی ال استفاده شود.

پارتیشن های اچ پی ال مخصوص سرویس های بهداشتی

 

کلام پایانی

پارتیشن چوبی مناسب استفاده در اماکن متنوعی می باشد که، در این مطلب با کلیه موارد کاربردی این شیت ها، مزایا و ویژگی های آن ها آشنا شدیم. مجموعه دکومهر یکی از برندهای بسیار معتبر و موفق در زمینه تولید و طراحی ست مبلمان اداری و انواع پارتیشن ها در طرح ها و رنگ های متفاوت است.

در صورت نیاز به خرید هر یک از انواع پارتیشن ها برای منازل و یا شرکت های خود می توانید با این مجموعه در تماس باشید. کارشناسان دکومهر به صورت لحظه ای و آنلاین بر خط هستند تا پاسخگوی تمامی مشتریان خود در اسرع وقت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *