دسته‌بندی نشده

پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی

پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی

طراحی داخلی به سبک های مختلفی اطلاق می شود، که از آن برای دیزاین کردن فضای داخلی ساختمان ها استفاده می شود. سبک های مختلفی در طراحی داخلی وجود دارد، که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. همانطور که می دانید، طراحی داخلی هر سال دچار تغییراتی می شود. افراد می توانند بر اساس نیاز خود از این متدها استفاده کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی بپردازیم.

برای آشنایی با آخرین متدهای روز دنیا با ما همراه باشید. در ادامه برخی از متدهای پرطرفدار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

آشنایی با پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی

همانطور که قبلا اشاره کردیم با توجه به اهمیت طراحی داخلی قصد داریم در ادامه به معرفی چند نمونه از پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی را به شکل مختصر به شما معرفی کنیم.

 

آشنایی با پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی

·         سبک دکوراسیون داخلی مدرن

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید، که ترجیح می دهید فضای اطراف تان فاقد شلوغی، زرق و برق در نهایت جذابیت و سادگی باشد، می توانید سبک مدرن را انتخاب کنید. این شیوه ی طراحی به مفهوم مدرنیته و جدید بودن است. این سبک در بین ایرانیان بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

یکی از مهمترین قوانین طراحی داخلی مدرن این است، که باید از وسایلی استفاده کنید، که جنبه ی کاربردی داشته باشند. طراحان این سبک معتقدند استفاده از وسایل اضافه باعث شلوغی در فضای داخلی می شوند. از دید آن ها استفاده از وسایل غیرکاربردی موجب می شود، فضای بصری محیط مورد نظر جلوه ی خود را از دست بدهد.

یکی از مهمترین آیتم ها در دکوراسیون سبک مدرن استفاده از رنگ ها می باشد. اغلب برای طراحی این سبک از رنگهای خنثی استفاده می کنند. دو نمونه از پرکاربردترین رتگ ها در این نوع دکوراسیون طوسی و سفید می باشد.

همانطور که اشاره کردیم سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی در دنیای امروز می باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در این متد طراحی، استفاده از نورپردازی می باشد. استفاده از نورپردازی به عنوان یکی از ارکان اصلی این سبک از نورپردازی می باشد. در صورتی که فضای مورد نظر فاقد برخورداری از نور طبیعی مناسب باشد، توصیه می شود از لامپ های کم مصرف مرغوب استفاده شود.

در طراحی مدرن از کاغذ دیواری های پرزرق و برق، تابلوهای قدیمی خبری نیست. می توانید برای تزیین دیوارها از تابلوهای بزرگ مدرن یا قاب ها و تابلوهای کوچک استفاده کنید. طراحان این سبک تمایل زیادی به سادگی دارند، اغلب به سمت انتخاب رنگ های ملایم و ساده می روند.

·         طراحی داخلی کلاسیک

بی شک دکوراسیون کلاسیک یکی از پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی در دنیا می باشد. طراحی دکوراسیون به شیوه کلاسیک ترکیبی از سبک جدید و قدیم می باشد. در این مدل طراحی شما سبک دکوراسیون خانه های قدیمی را مشاهده خواهید کرد. دقت داشته باشید این متد با استفاده از وسایل جدید انجام می گیرد. معمولا طرفداران سبک کلاسیک افرادی پرجنب و جوش و فعال هستند. در صورتی به سمت این شیوه طراحی بروید، که به وسایل پرزرق و برق علاقه ی زیادی داشته باشید.

می توانید پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی کلاسیک را با سقف های گچبری شده، کاغذ دیواری های شلوغ، براق دارای زرق و برق، مبلمان های سلطنتی، اشیاء تزیینی چوبی بشناسید.

یکی از مهمترین فاکتورهای موجود در این سبک طراحی ایجاد تقارن می باشد. رنگ هایی که در این سبک دکوراسیون مورد توجه قرار می گیرند، در دسته رنگ های تیره و گرم قرار می گیرند. رنگهای غالب در این مدل از طراحی داخلی کرم و قهوه ای هستند. معمولا بیشتر وسایل و تجهیزات را با این دو رنگ در تناژهای مختلف مشاهده خواهید کرد.

طراحی داخلی کلاسیک

·         طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

یکی دیگر از گزینه های پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی، که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است سبک مینیمال می باشد. جالب است بدانید این سبک حتی از طراحی مدرن هم در طراحی ساده تر عمل می کند. در واقع هدف از ایجاد طراحی مینیمال به وجود آوردن یک محیط خلوت و سرشار از آرامش می باشد. این مدل طراحی را به افرادی پیشنهاد می کنند، که تمایل دارند دور و اطراف آن ها شلوغ نباشد. افرادی که ترجیح می دهند از این سبک طراحی استفاده کنند، باید به دنبال المان های ساده بروند. معمولا تجهیزاتی که برای طراحی در سبک مینمال استفاده می کنند، دارای رنگ های روشن هستند. این تجهیزات اغلب از سبک مدرن پیروی می کنند. به همین دلیل است که در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ های روشن مخصوصا سفید را زیاد مشاهده می کنید.

در ادامه موضوع پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی باید به این نکته اشاره کنیم، برای طراحی دکوراسیون با سبک مینیمال لازم است از گل ها و گیاهان، مبلمان تک رنگ با رنگ های روشن، تابلوهایی با استفاده از نقش و نگارهای مینیمال و …. به کار ببرید.

افرادی که به تجملات و تزیینات علاقه دارند، بهتر است این سبک دکوراسیون را انتخاب نکنند. به این دلیل که سبک مینیمال تحت اصول سادگی قرار دارد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

·         دکوراسیون روستیک

یکی از پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی که از زیبایی فوق العاده ای برخوردار است، سبک روستیک می باشد. در این سبک از دکوراسیون المان ها بر اساس استفاده از متریال های طبیعی انتخاب می شوند. سنگ و چوب مواد غالبی هستند، که در این مدل از طراحی داخلی مشاهده می شوند. برای طراحی داخلی می توانید، از رنگ های طبیعی، میلمان دست ساز، الگوهای سنتی و بومی، ناهماهنگی در چیدمان المان های مختلف و …. استفاده کنید. سبک روستیک بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی بسیار کوتاه چند نمونه از، پرطرفدارترین متدهای طراحی داخلی بپردازیم. سبک های زیادی در طراحی داخلی وجود داردف که افراد می توانند بر اساس سلیقه و نظر خود آن را برای دیزاین کردن محیط های مختلف استفاده کنند.

اما نکته مهم اینکه در هنگام انتخاب دکوراسیون داخلی لازم است، با افراد متخصص در این زمبنه نظیر دکو مهر مشورت کنید. کارشناسان متخصص در این زمینه می توانند، شما را در انتخاب بهترین المان ها، متناسب با نوع طراحی داخلی شما راهنمایی کنند. انتخاب دکوراسیون داخلی یک امر تخصصی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *