مقالات

چه نوع صندلی برای گیم مناسب است؟

چه نوع صندلی برای گیم مناسب است؟

امروزه به گیمینگ نه تنها به عنوان یک سرگرمی بلکه، به عنوان یک حرفه پولساز نگریسته می شود. افراد زیادی مشغول گیمینگ به عنوان یک حرفه و سرگرمی هستند از این طریق حتی به درآمدهای هنگفتی دست پیدا می نمایند. حساسیت گیمینگ به حدی زیاد است که افراد روزانه ساعت های زیادی را پای سیستم صرف می کنند.

به همین دلیل خرید بهترین صندلی برای گیم از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است زیرا تنها با استفاده از صندلی های گیمینگ با کیفیت می توان از ایجاد آسیب های غیر مترقبه جلوگیری نمود و مراقب سلامت کمر ستون مهره ها و فقرات خود بود.

 

ویژگی های مهم صندلی های گیمینگ

یک صندلی برای گیم مناسب باید دارای ویژگی ها و خصوصیات ویژه ای باشد. اصلی ترین خصوصیت برای یک صندلی گیمینگ ایجاد راحتی و آسایش به هنگام نشستن بر روی آن است. به وسیله داشتن نشیمن گاهی مناسب بر روی یک صندلی راحت و مناسب افراد می توانند از کمر و ستون فقرات خود به خوبی مراقبت کنند.

صندلی های گیمینگ آرگونومیک بایستی راحتی افراد را تامین کرده و از ایجاد و پیشروی دردهای مزمن جلوگیری به عمل آورند. به این ترتیب گردن ناحیه پشتی ستون فقرات آرنج ها و دست ها در وضعیتی مناسب قرار می گیرند تا، به فرد فشار زیاد و نامطلوب وارد نگردد.

با استفاده از یک صندلی گیمینگ آرگونومیک سلامت جسمی فرد مصرف کننده و فیزیک وی در حالتی استاندارد قرار می گیرد. بنابراین در علم و اصول آرگونومی فیزیک جسمی، سلامت و راحتی فرد در گیم مد نظر قرار گرفته می شود.

مهم ترین ویژگی که، یک صندلی برای گیم باید داشته باشد می توان به پد پشتی در ناحیه کمر، پد پشتی مخصوص گردن و همچنین دسته های قابل تنظیم اشاره نمود. برخی از انواع صندلی های گیمینگ شامل پایه برای قرار دادن صحیح پاها بر روی جایگاه متناسب با بدن هستند.

 

متریال مناسب برای تولید صندلی گیمینگ

یک صندلی برای گیم مناسب باید از برخی متریال با کیفیت و مرغوب تولید شود. این نوع صندلی ها با توجه به خصوصیات ظاهری و باطنی مزیت های ویژه ای به مصرف کنندگان می دهند. به عنوان مثال جنس چرم دارای خاصیت مقاومت در برابر پارگی است.

جنس به کار رفته در تولید پشتی صندلی گیم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. این قسمت از صندلی گیمینگ باید به گونه ای باشد که، پشتی صندلی دچار تعریق نشود. همچنین به مرور زمان جنس پشتی صندلی پوسته پوسته نشود. در ادامه هر یک از متریال مناسب این نوع صندلی را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

صندلی گیمینگ چرم

در تولید صندلی برای گیم از جنس چرم استفاده می شود. معمولاً در اکثر موارد از چرم مصنوعی برای تولید این صندلی ها استفاده می شود. چرم های PU و PVC دو نوع چرم مصنوعی هستند که در تولید این صندلی ها به کار گرفته می شوند.

به هنگام خرید صندلی های گیمینگ از جنس چرم به کیفیت بالای چرم طبیعی پی خواهید برد. چرم طبیعی دارای خصوصیات و ویژگی های فراوانی است که چرم های مصنوعی از آن بی بهره هستند. کیفیت جنس چرم طبیعی به مرور زمان بهتر می شود.

این امر در رابطه با چرم های مصنوعی به گونه ای کاملا متفاوت است. زیرا، چرم های مصنوعی به مرور زمان و در اثر مصرف بی رویه دچار پوسته پوسته شدن می شوند. قابلیت تنفس در چرم طبیعی بسیار بیشتر است. به همین دلیل صندلی برای گیم از جنس چرم طبیعی دچار تعریق نمی شود.

صندلی گیمینگ چرم
صندلی گیمینگ پارچه ای

پارچه یک متریال بسیار رایج برای تولید انواع صندلی ها به شمار می رود. صندلی های گیمینگ را، نیز از جنس پارچه تولید می کنند. مقاومت پارچه در مقایسه با چرم بسیار کم تر است و در برخورد با اجسام تیز مانند چاقو سریع تر از بین می رود.

صندلی برای گیم ساخته شده از جنس پارچه خیلی سریع با آب و مایعات واکنش نشان داده و تغییر حالت می دهد. در عین حال صندلی گیمینگ از جنس پارچه دارای مزایایی نیز می باشد. به عنوان مثال میزان تنفس پارچه بسیار بالا است و به خنک ماندن پارچه در طولانی مدت کمک می کند.

مزیت دیگر صندلی های گیمینگ ساخته شده از جنس پارچه نرم بودن آن است. بنابر این در صورتی که، نرم بودن جنس صندلی برای گیم برای شما مهم باشد می توانید این صندلی را، از جنس پارچه ای تهیه نمایید و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

استایل صندلی های گیمینگ

گیمینگ از لحاظ استایل و شکل ظاهری نیز باید در سطح قابل قبولی باشند. به هنگام خرید یک صندلی گیمینگ علاوه بر آیتم هایی همچون آسایش راحتی رعایت اصول آرگونومیک بایستی به شکل ظاهری این نوع صندلی ها نیز دقت نمود.

بسیاری از گیمرها به هنگام خرید صندلی های گیمینگ با کیفیت توجه خاصی به ظاهر صندلی معطوف می کنند. به همین جهت شرکت های تولید کننده اقدام به عرضه صندلی های گیمینگ با طرح های متنوع نموده اند. به عنوان مثال در طراحی یک نوع صندلی گیمینگ از لامپ های نئونی رنگی استفاده شده است.

حائز اهمیت دیگر در استایل و ظاهر یک صندلی گیم دقت به دوخت آن است. دوخت اطراف صندلی های گیمینگ در هر جنس و متریالی از جمله پارچه ای و چرمی و یا حتی چرب مصنوعی بایستی به بهترین شکل صورت گیرد تا، از ایجاد هرگونه درز و یا دررفتگی در دوخت این صندلی ها جلوگیری به عمل آید.

استایل صندلی های گیمینگ

 

قیمت خرید صندلی های گیمینگ

کیفیت یکی از عوامل بسیار اساسی و کلیدی در قیمت یک صندلی برای گیم محسوب می شود. بعضاً اکثر صندلی های گیمینگ برندهای معروف جهانی دارای قیمت های بسیار بالا هستند. با توجه به گسترش روزافزون ورود به گیمینگ به عنوان یک حرفه کاری و درآمد شاهد افزایش استقبال از خرید این صندلی ها هستیم.

به همین علت و به منظور جذب اکثر مشتریان در بازارهای جهانی و حتی درون ایران اکثر برندهای معروف اقدام به تولید صندلی های با کیفیت و با قیمت های اقتصادی و مقرون به صرفه نموده اند. بنابراین امکان خرید یک صندلی گیم مناسب با قیمتی اقتصادی و از برندهایی با کیفیت وجود دارد.

 

کلام پایانی

صندلی برای گیم باید دارای نقاط قوت و مزایای بسیار زیادی برای مصرف کننده باشد. زیرا، افراد گیمر ساعات بسیار زیادی را از شبانه روز را، صرف نشستن بر روی صندلی های گیمینگ خود می نمایند. به همین دلیل بایستی سلامت این گونه افراد هدف اول در نظر گرفته شود.

مجموعه دکو مهر جزو فعالان در زمینه طراحی تولید و عرضه انواع ست های مبلمان اداری و همچنین صندلی های گیمینگ می باشد. کلیه صندلی های گیمینگ عرضه شده توسط مجموعه دکو مهر از بالاترین کیفیت موجود در بازار برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *