مقالات

چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟

چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟

در این مقاله به دنبال پاسخ این سوال که چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ می باشیم . شرایط جسمانی سالمندان خاص و ویژه بوده برای این که زندگی را برای آن ها آسان تر و راحت تر کنید ، باید به فکر وسایل و تجهیزات استاندارد مخصوص سالمندان باشید .

مبل و صندلی مناسب این عزیزان با قابلیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود . شما می توانید بسته به نیاز و شرایط سالمند مبل یا صندلی مورد نظر خود را تهیه کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: خرید میز مدیریتی

ویژگی های صندلی سالمندان

تاکنون به این سوال فکر کرده اید ، که چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ با بالا رفتن سن ، فیزیک بدن با تغییرات زیادی روبرو خواهد شد . به همین دلیل حرکت کردن ، ایستادن و نشستن برای سالمند دشوار شده و نیازمند صندلی یا مبل مناسب جهت استراحت می باشد . آیتم های زیر بیان کننده ویژگی های این نوع صندلی می باشد ؛

  • ارتفاع : اصلی ترین ویژگی صندلی سالمندان ارتفاع آن می باشد . چنانچه ارتفاع صندلی کم باشد ، سبب تاخوردگی زانو ها شده و به کمر هم فشار می آورد . ارتفاع بلند باعث آویزان شدن پاها شده و خون رسانی را دچار مشکل کرده و پاها بی حس می شوند ، پس ارتفاع باید نسبت به قد سالمند قابل تنظیم باشد .
  • تکیه گاه : تکیه گاه این صندلی طوری باید تولید شود ، که بخش هایی مثل ؛ کتف ، شانه و کمر را پوشش دهد . برای سالمندانی که توانایی بالا نگه داشتن سر را ندارند ، در قسمت بالایی بالشتی برای ثابت کردن سر بایستی تعبیه شده باشد . این که چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ دقیقا به چنین آیتم هایی مربوط است .
  • دسته مناسب : دسته صندلی باید از جنسی محکم ساخته شده باشد ، تا موقع نشستن و برخاستن سالمند بتواند به آن تکیه دهد . دسته ها طوری باید نصب شوند که به شانه ها فشار وارد نکنند .
  • استحکام : اسکلت اصلی صندلی می بایست بسیار مستحکم و مقاوم باشد . زیرا باید وزن سالمند را در هنگام نشستن و بر خاستن تحمل کند .
  • پوشش : جنس رویه باید از پارچه هایی انتخاب شود ، که حساسیت زا نباشند ، چرا که پوست سالمندان بسیار حساس بوده خیلی زود دچار زخم بستر می شوند . یکی دیگر از قابلیت این روکش ها قابل شستشو بودن آن هاست . با وجود این نوع رویه می توان در مدت زمان طولانی این تجهیزات را به کار برد ، و از آن ها بهره مند شد .
  • چرخ ها : اگر صندلی این عزیزان چرخ دار باشد ، سالمند بدون نیاز به کمک حرکت کرده برای اطرافیان هم حمل و جا به جایی آن ها راحت تر می باشد . البته لازم بوده از چرخ های استاندارد و مناسب برای این گونه صندلی ها استفاده شود . این آیتم جزو مهم ترین پاسخ های سوال چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ می باشد .
  • جا پایی : اگر دقت کرده باشید ، بعضی از صندلی ها دارای قسمت خاصی برای قرار دادن پا ها جهت استراحت هستند . که با عنوان جا پایی معروف می باشند . با توجه به این که برخی از سالمندان توانایی نگه داشتن پا هایشان را ندارند . صندلی یا مبل آن ها بایستی از این آپشن بر خوردار باشد .
  • ویژگی های صندلی سالمندان

انواع صندلی مناسب برای سالمندان

در ادامه مبحث چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ به انواع صندلی های مورد نیاز این عزیزان اشاره می کنیم . سالمندان برای انجام کار های روزمره شان ، حتی استراحت کردن و حرکت کردن به صندلی ها و مبل های مختلفی نیاز دارند . در زیر چند مورد را ذکر خواهیم کرد ؛

  • صندلی حمام : این نوع صندلی چرخ دار است ، چرخ های آن به گونه ای طراحی شده که در سطح خیس و صاف حمام لیز نخورده و از زمین خوردن فرد جلوگیری می کند . این وسیله قابل استفاده برای سالمندان و معلولین عزیز می باشد .
  • صندلی نماز : سالمندان به خاطر بیماری های مختلف مفاصل قادر نیستند ، به راحتی نماز بخوانند این نوع صندلی به صورتی طراحی شده که نشسته نماز بخوانند .
  • صندلی تمام طبی : تمام اجزای مختلف این صندلی کاملا با استاندارد فیزیک بدن تولید شده تا سالمندان احساس راحتی کند . این صندلی کمترین سختی و آزاری برای سالمند نداشته و به راحتی هر چه بیشتر ایشان کمک می کند . در رابطه با بررسی چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ همیشه باید در جست و جوی صندلی طبی باشیم .
  • صندلی یا مبل ماساژور : همه بخش های این صندلی از جمله ؛ نشیمن ، تکیه گاه و دسته ها مطابق با بدن سالمند تنظیم می شوند و با اتصال به جریان برق بدن سالمند را ماساژ می دهند . برخی از این نوع صندلی ها قابلیت تخت شو نیز دارند . که برای استراحت سالمندان بهترین گزینه است .
  • صندلی چرخ دار برقی : سالمندان عزیزی که توانایی حرکت کردن را از دست داده اند ، صندلی چرخ دار ( ویلچر ) بهترین گزینه برای آن ها است . این صندلی ها در مدل های مختلفی تولید شده که یکی از پر کاربرد ترین آن ها نمونه برقی آن می باشد . که کارایی راحتی داشته و افراد سالمند و معلول قادر به کنترل و استفاده از آن خواهند بود .

برای ارزیابی بهتر سوال چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ به بررسی مدل ها و آپشن های این مدل صندلی پرداختیم ، تا انتخاب برای مصرف کنندگان راحت تر باشد .

انواع صندلی مناسب برای سالمندان

سخن پایانی

در این مبحث هدف ما بررسی سوال چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ بود . این صندلی بایستی مطابق با استانداردهای متعددی ساخته شده باشد و شاهد آپشن ها و نکات مثبت زیادی در آن باشیم .

از این رو لازم بوده تا آن ها را از مراکزی معتبر تهیه نماییم ، که تنها محصولات با کیفیت و استاندارد را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند . فروشگاه دکومهر یکی از بهترین عرضه کنندگان این گونه صندلی ها می باشد و می توانید به ایشان اعتماد کنید ‌. امیدواریم مطالب فوق شما در رسیدن به پاسخ سوال چه نوع صندلی مناسب سالمندان است ؟ یاری کند .

بیشتر بخوانید: چک لیست لوازم اداری مورد نیاز دفاتر کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *