مقالات

چک لیست لوازم اداری مورد نیاز دفاتر کار

چک لیست لوازم اداری مورد نیاز دفاتر کار

گام گذاشتن در مسیر تجاری می تواند ، بسیار هیجان آور همچنین مشقت بار باشد . مسائل بسیاری برای اندیشیدن درباره آن ها وجود دارد ، ولی پیش از شروع وظایف بایستی در فکر تهیه چک لیست لوازم اداری مورد نیاز دفاتر کار باشید . ما در این قسمت به لوازم مورد نیاز در این زمینه اشاره کرده و شما را با جوانب گوناگون آن آشنا خواهیم ساخت .

بیشتر بخوانید: تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

لوازم اداری مورد نیاز دفاتر کار چیست ؟

تمامی کسب و کارهای مهم در جای جای دنیا نیازمند وجودِ دفتر کار می باشند و البته هریک از این دفاتر نیاز به چک لیست لوازم اداری دارند . مهیا ساختن لوازم دفاتر کار یکی از اصلی ترین نیازهای هر کمپانی بوده ، تا کارکنان بتوانند در آن محیط به بهترین حالت ممکن کار خود را ادامه بدهند .

در تدارک این لوازم بایستی به تعداد کارکنان ، مقدار متراژ فضا توجه شایانی بنمایید . در این قسمت از نوشتار خود ما در تلاش هستیم ، تا فهرست این لوازم را یک به یک بررسی کرده و شما را به خوبی با این وسیله ها آشنا بنماییم .

لوازم اداری مورد نیاز دفاتر کار چیست ؟

لوازم تحریر مورد نیاز دفاتر کار

  1. مداد و پاکن

یکی از وسایل مورد نیاز که به عنوان نخستین عضو چک لیست لوازم اداری مطرح می شود ، مداد و پاکن است . شما از این وسیله می توانید ، برای تنظیم کارهای روزمره خود و همچنین علامت گذاری چک لیست مربوطه استفاده نمایید ‌.

مداد وسیله ای است ، که برای ترسیم و نوشتن در دفاتر کار باید به اندازه ای کافی وجود داشته باشد . از سویی دیگر پاکن برای پاک نمودن این نوشته ها بایستی مهیا باشد . شما می توانید ، توسطِ فروشگاه های معتبر مداد و پاکن را تهیه نمایید .

بیشتر بخوانید: خرید میز مدیریتی

  1. خودکار

خودکار یکی دیگر از لوازم پُرکابردی است ، که باید در هریک از دفاتر اداری وجود داشته باشد . بنابراین خرید خودکار و روان نویس را در چک لیست لوازم اداری خود قرار بدهید .

  1. پوشه

پوشه های بایگانی یکی دیگر از لوازمی است ، که باید در فهرست لوازم اداری مورد نیاز دفاتر کار قرار بدهید . این پوشه ها جهتِ حفظ اسناد و مدارک مهم در زمان مراجعه به نهادها و کمپانی ها و … مورد استفاده خواهد بود . این پوشه ها در رنگ های متنوع قابل تهیه هستند .

  1. کلاسور

اکثر کارکنان جهتِ گرد آوری اطلاعات و گاهاً ذخیره کردنِ آن ها ، به کلاسور رجوع می کنند . این وسیله از یک جلد پلاستیکی محکم تشکیل شده که به عبارتی این جلد مقاوم ، مسئولیت اصلی نگهداری از برگه ها و مقالات را دارد . شما عزیزان به راحتی می توانید ، با قرار دادن کلاسور در چک لیست لوازم اداری خود خیالتان را آسوده کنید .

  1. دفترچه برنامه ریزی

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین لوازم دفاتر کار ، دفترچه برنامه ریزی است . با وجودِ این دفترچه می توانید ، برنامه ماهیانه خود را تا به حدی معین دارید . علاوه بر این ها می توانید ، کارهای روزمره خود را درون این دفترچه ثبت کنید و براساس آن برنامه ریزی های خود را انجام بدهید .

با این کار به هیچ عنوان کارهای روزانه خود را از خاطر نمی برید . ما در ادامه به برخی از دیگر لوازم مورد نیاز در دفاتر اداری اشاره خواهیم نمود ؛

  • چسب نواری
  • چسب مایع
  • منگنه و سوزن
  • قیچی
  • خط کش
  • ماژیک
  • تراش
  • ماشین حساب
  • گیره کاغذ
  • جوهر پرینتر

دفترچه برنامه ریزی

  1. فهرستی از وسایل تکنولوژی اداری

درون چک لیست لوازم اداری وسایل تکنولوژی را فراموش نکنید . ما برخی از این وسیله ها را می توانیم ، در لپ تاپ یا کامپیوتر ، تلفن ، پرینتر ، چای ساز ، قهوه جوش ، یک یخچال کوچک ، و … خلاصه نماییم . این گونه شما می توانید ، کارهای خود را به بهترین حالت ممکن انجام داده و آرامش و امنیت را در حین انجام کارهایتان تجربه کنید .

بیشتر بخوانید: خرید میز کارشناسی ارزان قیمت

  1. فهرستی از صندلی و میز و مبلمان چرم

برای آن که شما یک دفتر اداری مجهز و منظم داشته باشید ، باید صندلی ، میز و مبلمان چرم را در چک لیست لوازم اداری خود قرار بدهید . بنابراین ، صندلی زیبا و چرخ دار ، میز با ابعاد مناسب ، مبلمان‌ چرم ، میز کنفرانس را جهتِ قرار دادن در دفتر کار خود خریداری کنید .

با وجودِ این لوازم به طور حتم می توانید ، یک محیط آرامش بخش و منحصر به فرد را برای خود و کارمندان بسازید .

  1. فهرستی از لوازم آرایشی و بهداشتی

علاوه بر تمامی وسایل لوازم اداری ، یک دفتر اداری شیک و زیبا نیاز به برخی تجهیزات بهداشتی نیز خواهد داشت . این گونه محیط اداری شما بدون هیچ گونه آلودگی آماده پذیرایی از میهمانان خواهد بود . دستمال کاغذی ، مایع شوینده ، دستمال گردگیری ، جارو ، تی ، وایتکس ، و … را در چک لیست لوازم اداری خود قرار بدهید .

 

فهرستی از لوازم آرایشی و بهداشتی

 

  1. فهرستی از تجهیزات ایمنی دفاتر کار

هریک از دفتر اداری نیاز به تجهیزات ایمنی دفاتر کار خواهند داشت . بنابراین درون دفتر کارِ خود کپسول آتشنشانی همچنین جعبه کمک های اوّلیه و هرآنچه که فکر می کنید ، داخل دفتر کار لازم می باشد ، قرار بدهید .

  1. فهرستی از لوازم و دکوراسیون

دفاتر اداری هم چون دیگر فضاها نیازمند رعایت برخی از اصول و مبانی است . بنابراین شما برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی می باید برخی از لوازم و وسایل را داخل دفاتر اداری خود جای بدهید ‌. همانند ؛ گل و گیاه یا تابلوهایی مملوء از رنگ هایی بانشاط !

بنابراین در چک لیست لوازم اداری خود حتماً و حتماً لوازم و دکوراسیون اداری را از خاطر نبرید .

بیشتر بخوانید: صندلی اداری هدرست دار راه حل کاهش گردن درد

سخن آخر

امیدواریم که شما با مطالعه این مطلب از ما بتوانید ، وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید . چک لیست لوازم اداری ممکن است ، از دیدگاه برخی از افراد متفاوت تر از فهرست فوقانی باشد . تنها ما سعی کردیم ، اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار بدهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *