مقالات

چگونه از کاهش نور با پارتیشن فضای اداری جلوگیری کنیم؟

چگونه از کاهش نور با پارتیشن فضای اداری جلوگیری کنیم؟

کاهش نور با پارتیشن فضای اداری، تأثیر به سزایی در زیبایی ساختمان و نوع طراحی دکوراسیون محیط دارد. معمولا در دفاتر کار و مجموعه های اداری_تجاری جهت تقسیم بندی فضای محیط از پارتیشن ها بهره می گیرند.

چگونگی نصب آن، قدرت تمرکز کارکنان را تقویت می کند. با استفاده از انواع پارتیشن ها، میزان روشنایی ساختمان را کنترل کنید، تا نوری یکسان در محیط کار شما توزیع گردد. از این رو بیشترین بهره وری را از زمان حضورتان در دفاتر کار خواهید برد.

در ادامه درباره چگونگی کاهش نور با پارتیشن های اداری صحبت می کنیم، با ما همراه شوید.

راهکار های جلوگیری از کاهش نور با استفاده از پارتیشن اداری

در این بخش از مقاله کاهش نور با پارتیشن فضای اداری، درباره چگونگی زیبا سازی ساختمان ها با پارتیشن و جلوگیری از کاهش نور در ساختمان ها صحبت می کنیم. استفاده از پارتیشن اداری به شما کمک کند، تا در محیط های کاری، کیفیت و میزان روشنایی محیط حفظ شود.

این تجهیز در طراحی فضای داخلی ساختمان موثر است. با بهره گیری از انواع آن، محیطی ایمنی برای فعالیت خود و گروه تان به پا سازید. برخی از افراد معتقدند، پارتیشن ها مانعی برای پخش نور هستند. این نظریه کاملا درست نیست. در زیر، راهکارهایی برای جلوگیری از کاهش نور با پارتیشن فضای اداری را بررسی می ‌کنیم؛

  • انتخاب پارتیشن مناسب: در هنگام انتخاب این تجهیز، به جنس و ضخامت آن توجه کنید. پارتیشن‌ هایی که از جنس شیشه یا مواد شفاف ساخته شده‌اند، به نور طبیعی اجازه می‌ دهند، تا به درون محیط کار نفوذ کند.
  • طراحی باز: اگر امکانش وجود دارد، از محصولات باز با ساختار متقارن استفاده کنید. این پارتیشن ‌ها به نور طبیعی فرصت بیشتری می ‌دهند، تا در سراسر محیط داخلی ساختمان توزیع گردند.
  • استفاده از پارتیشن شفاف: در صورت نیاز به تقسیم فضا و جدا کردن مناطق مختلف از پارتیشن های شفاف بهره ببرید. این محصول، نور را در دفاتر کار گسترش می دهد و در بزرگ نمایی محیط نقش دارد.
  • پیشگیری از انسداد: مقاله کاهش نور با پارتیشن فضای اداری، چگونگی زیباسازی محیط های کاری را به شنا می آموزد. این محصول نباید در مسیر پخش نور قرار گیرد. علاوه بر این از انعکاس نور هم باید جلوگیری نماید، تا کار ها به صورت دقیق در وقت مناسب آن، انجام شود.
  • استفاده از روشنایی مصنوعی: در صورتی که نور طبیعی کافی نیست، از روشنایی مصنوعی استفاده کنید. نصب لامپ های مناسب‌ و استفاده از نورپردازی در افزایش نور محیط های کاری موثر است.
  • نظم و تنظیم مبلمان: مبلمان و تجهیزات موجود در محیط کار باید نور را به درستی انتقال دهند. مبلمان بزرگ و جاگیر را جا به جا کنید، تا نظمی دوست داشتنی در محیط اجرا گردد.

با استفاده راهکار های فوق می ‌توانید از کاهش نور با پارتیشن فضای اداری جلوگیری کرد و یک محیط کار روشن و مناسب برای کار خود و گروه تان فراهم آورید.

راهکار های جلوگیری از کاهش نور با استفاده از پارتیشن اداری

چگونه با استفاده از پارتیشن اداری از کاهش نور در محیط کار جلوگیری کنیم؟

استفاده از پارتیشن اداری به شما کمک می کند، تا تابش و توزیع نور های طبیعی در محیط های کاری به بهترین شکل ممکن شکل گیرد. این نوع تجهیزات توانایی تقسیم بندی محیط داخلی ساختمان را دارند.

برخی از پارتیشن ها، سدی غیر قابل نفوذ در برابر نور می سازند. تیرگی و تاریکی، حس ناخوشایندی به فرد القاء می کند. برای این که، محیط یکی از عوامل اصلی پیشرفت شما و مجموعه تان باشد، در انتخاب این محصول به فضای داخلی دفتر و نوع فعالیت مجموعه توجه کنید.

مبحث کاهش نور با پارتیشن فضای اداری، چگونگی راه های مقابله با این مشکل را به شما می آموزد. نور تنها به محیط زیبایی نمی بخشد، بلکه تاثیر به سزایی در عملکرد و روحیات افراد دارد. جهت استفاده بهینه از این محصول به منظور حفظ روشنایی محیط، به موارد ذیل توجه کنید؛

  • انتخاب پارتیشن ‌های شفاف: پارتیشن‌ های شفاف از جنس شیشه هستند. این دسته از محصولات، نور را از خود عبور می دهند. علاوه بر این تغییراتی در دید و احساس کارکنان مجموعه به وجود می آورند.
  • طراحی باز: اگر امکانش وجود دارد، در طراحی ساختمان از پارتیشن‌ های باز با ساختار متقارن استفاده کنید. این نوع پارتیشن ‌ها به نور طبیعی فرصت بیشتری می ‌دهند، تا به سایر نقاط محیط نفوذ کنند و از کاهش نور جلوگیری نمایند.
  • موقعیت استراتژیک پارتیشن: کاهش نور با پارتیشن فضای اداری به نوع طراحی دکوراسیون ساختمان بستگی دارد. موقعیت این محصول در ساختمان باید به گونه ‌ای باشد، که نور در تمام نقاط مجموعه گسترش یاید. این فاکتور به معنای این است، که پارتیشن‌ نباید نور را مسدود کند.
  • تنظیم پارتیشن ‌ها: پارتیشن‌ ها را به گونه ‌ای تنظیم کنید، که نور به نقاط محیط دیده شود. تنظیم ارتفاع محصول یا تغییر زاویه آن می تواند شکل توزیع نور را تغییر دهد.
  • و…

برای جلوگیری از کاهش نور با پارتیشن فضای اداری راه حل های بسیاری وجود دارد، که ما در موارد فوق به آن ها اشاره کردیم. در طراحی دفاتر از ابزار آلات مناسب بهره بگیرید، تا محیط در پیشرفت موقعیت شغلی شما تاثیر مطلوبی داشته باشد.

چگونه با استفاده از پارتیشن اداری از کاهش نور در محیط کار جلوگیری کنیم؟

نکات قابل توجه در نصب پارتیشن اداری جهت جلوگیری از کاهش نور

در این بخش از مقاله کاهش نور با پارتیشن فضای اداری درباره چگونگی نصب این محصول صحبت می کنیم. نظم، شکل، ترتیب و جلوه دکوراسیون داخلی ساختمان به نوع ابزار آلات آن بستگی دارد.

اگر می خواهید در محیطی زیبا و صد البته آرامش بخش فعالیت خود را شروع کنید، بایستی به طراحی تخصصی مجموعه بپردازید. معمولا در طراحی دفاتر کار، اداره ها و مراکز تجارب از پارتیشن استفاده می شود.

پارتیشن نوعی دیوار شفاف است، که توانایی تقسیم بندی فضای داخلی محیط را دارد. اگر موقعیت نصب آن مناسب نباشد، باعث کاهش نور طبیعی ساختمان می شود. از کاهش نور با پارتیشن فضای اداری بپرهیزید، تا مجبور به تقبل هزینه اضافی بابت خرید این گونه خدمات نباشید.

نکات بسیاری در طراحی دفاتر کار با پارتیشن، شما را راهنمایی می کنند. جهت جلوگیری از کاهش نور در محیط کار، طبق نکات زیر به نصب این محصول در ساختمان مشغول شوید؛

  • مطابق با اصول اصلی فنگ شویی پیش روید.
  • تا حد امکان از پارتیشن های شفاف در طراحی محیط داخلی ساختمان استفاده کنید.
  • در طراحی مجموعه به متراژ ساختمان اهمیت دهید.
  • حتما از یک یا چندین نوع سیستم روشنایی مصنوعی در مجموعه استفاده شود.
  • از الگو های خاص در نصب این محصول بهره ببرید.
  • و…

کاهش نور با پارتیشن فضای اداری را با انتخاب صحیح این محصول و بهره گیری از سیستم های روشنایی مناسب بپوشانید. در مجموعه های کاری باید، محیط باعث افزایش تمرکز نیرو های کاری شود.

نکات قابل توجه در نصب پارتیشن اداری جهت جلوگیری از کاهش نور

سخن پایانی

مقاله فوق راهکار های جالبی برای جلوگیری از کاهش نور با پارتیشن فضای اداری در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر شما نیز به سبک طراحی دکوراسیون دفتر اهمیت می دهید، این مسئولیت را به دیزاینر ها واگذار کنید.

مجموعه بزرگ دکومهر در حوزه خرید و فروش تجهیزات اداری مثل پارتیشن، میز و صندلی، کتابخانه و… فعالیت می کند. با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی، ابزار آلات مناسب دفتر کار خود را سفارش دهید.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی بیوفیلیک اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *