مقالات

چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟

چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟

گاهی اوقات نیاز است تا ، کارمندان و یا افراد قسمتی از منزل خود را ، برای کارهای خود به عنوان اتاق کار در نظر بگیرند . گاهی اوقات نیز ، افراد دورکار و یا دارای کار ریموت ، مجبور به انجام فعالیت درون منزل خود هستند . در این گونه مواقع این افراد ناچار به مجهز نمودن بخشی از منزل به عنوان اتاق کار هستند . در این حالت ها ، این افراد باید محلی را ، مختص کارهای خود و برای ساعات مدیدی ساماندهی نمایند . چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ این سوالی است که ، در این مبحث به آن خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید تا ، با این موضوع آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری

قدم اول برای تخصیص فضای کاری درون منزل

 

در پاسخ به سوال چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ به صحبت در مورد اولین قدم برای این امر ، خواهیم پرداخت . بسیاری از افراد از جمله فریلنسرها نیاز دارند تا ، درون منزل محیط کار جداگانه‌ ای داشته باشند . این افراد وابسته به هیچ گونه شرکت و یا سازمانی نیستند و خدمات خود را ، برای سازمان‌ های مختلف به صورت آزاد ارائه می‌ دهند .

قدم اول برای ایجاد یک هوم آفیس و یا اتاق کار درون منزل ، تخصیص یک فضای جداگانه برای این امر است . برای مثال ، فرد می‌ تواند یک اتاق را ، که جدا از سایر بخش‌ های خانه است برای این کار در نظر بگیرد . دلیل این امر دور بودن این اتاق از سایر بخش‌ های خانه و داشتن آلودگی صوتی کمتری می‌ باشد .

ترجیحاً اتاق کار را ، با فضای باز مانند پنجره رو به بیرون و یا تراس انتخاب نمایید . این کار به عبور جریان هوا به درون اتاق و تهویه فضا کمک شایانی می‌ نماید . به این ترتیب ، از ایجاد خستگی و دلگیری فضای کاملاً بسته کاسته خواهد شد . زیرا ، موقع کار فرد نیاز دارد تا ، درب اتاق را کاملاً بسته نگه دارد .

بسته بودن درب اتاق به تمرکز بیشتر ، کاهش آلودگی صوتی و عدم ورود افراد منزل به درون محل کار کمک می کند . همچنین ، موقع کنفرانس‌ های ویدئویی درب اتاق باید بسته باشد . در بخش بعدی از مبحث چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ به بررسی سایر شرایط این امر می پردازیم .

قدم اول برای تخصیص فضای کاری درون منزل

 

تعیین برخی شرایط و مقررات برای ورود به اتاق کار

 

در ادامه مبحث چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ نیاز است تا ، برخی قوانین و مقررات ویژه ای را ، جهت ورود به هوم آفیس خود تعیین نمایید . بهتر است تا ، قوانینی را ، جهت ورود به اتاق کار خود وضع کرده و آن ها را ، با افراد خانواده در میان بگذارید .

برای مثال ، طی ساعات اولیه یا ساعات به خصوصی از روز و زمان اوج کاری شما ، کسی حق ورود به اتاق را ندارد و در صورت ایجاد شرایط به خصوص بهتر است تا ، از طریق تلفن همراه با شما در میان بگذارند . در ادامه مبحث چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ به بیان نکاتی دیگر می پردازیم .

تعیین تایم کاری مشخص در هوم آفیس

 

در این بخش از مبحث چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ ذکر یک نکته مهم حایز اهمیت است . جهت رسیدگی به کارهای خود درون هوم آفیس بهتر است تا ، زمان مشخصی را ، برای کار خود تعیین نمایید . به این ترتیب ، شما یک بازه زمانی مشخصی برای کار خود در نظر گرفته و از آن پیروی می‌ کنید .

برای مثال ، ساعات کاری خود را ، می‌ توانید از ۹ صبح الی ۱۷ بعد از ظهر در نظر بگیرید . طی این بازه زمانی می‌ توانید یک ساعت تایم استراحت را ، نیز برای خود در نظر بگیرید . قرار دادن تایم استراحت بین تایم کاری در هوم آفیس ، باعث افزایش تمرکز و ریکاوری ذهن شما می‌ شود .

بیشتر بخوانید: صندلی کنفرانسی نیلپر

پرداختن به مدیریت روابط کاری و اجتماعی

 

ذکر یک نکته بسیار مهم را ، به این بخش از مطلب چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ اختصاص داده ایم . دورکاری و کار درون منزل و هوم آفیس ، با وجود مزایای فراوان ، می‌ تواند بر روی سایر روابط اجتماعی و حتی کاری شما تاثیر سلبی بگذارد .

به یاد داشته باشید در هنگام کار ریموت و یا کار درون منزل به مدیریت روابط خود ، از جمله روابط کاری با سایر همکاران و حتی روابط اجتماعی بپردازید و از همکاران و سایر افراد و روابط اجتماعی خود فاصله نگیرید . در بخش بعدی از مبحث چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ به ذکر نکته دیگری می پردازیم .

 

پرداختن به مدیریت روابط کاری و اجتماعی

 

بررسی عملکرد و ارزیابی خود

یکی از نکات بسیار مهم در پاسخ به سوال چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ خود ارزیابی است . پس از اشتغال به کار در منزل بهتر است ، بعد از مدتی به ارزیابی خود بپردازید . به وسیله خود ارزیابی درون کار ریموت ، می‌ توانید نقاط ضعف خود را ، کشف نموده و در صدد رفع آنها بر بیایید .

کار ریموت نیازمند مهارت‌ ها و تمرکز فراوانی می‌ باشد . هرچند این کار مزایای بی‌شماری دارد . از جمله محیط ساکت و آرامش مطلق ، توانایی فکر کردن و حل مسئله شما را ، افزایش می‌ دهد . در همین راستا می‌ توانید دیوارها و کف اتاق کار خود را ، به وسیله فوم‌ های عایق صوتی عایق‌ بندی نمایید .

به این ترتیب و به وسیله عایق‌ بندی صوتی اتاق کار خود ، می‌ توانید میزان تمرکز و آرامش محل کار خود درون منزل را ، افزایش دهید .

 

تدارک میز وصندلی استاندارد

 

اصلی ترین پاسخ به سوال چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ مربوط به میز و صندلی کاری شما می باشد . جهت تدارک و مهیا نمودن یک محیط کاری اثربخش درون منزل ، بایستی به فکر تهیه یک میز و صندلی آرکونومیک و استاندارد باشید .

محل کار شما درون منزل هیچ گونه تفاوتی با کار شما در شرکت و یا اداره ندارد . به همین جهت به علت نشستن‌ های طولانی مدت نیاز است تا ، میز و صندلی شما از استانداردهای لازم برخوردار باشند . به این ترتیب ، هیچ گونه آسیبی به ستون فقرات ، گردن و شانه‌ های شما وارد نخواهد شد .

کلام پایانی

چگونه در منزل یک محیط کار اثر بخش ایجاد کنیم ؟ در این مطلب به پاسخ کامل و جامعی به این سوال دست یافتیم . همچنین ذکر کردیم که ، نکته اساسی جهت داشتن یک محیط کار اصولی و اثربخش بهره‌ مندی از یک میز و صندلی استاندارد و مطابق اصول آرگونومیک است .

جهت حفاظت از سلامت جسمی خود درون هوم آفیس بهتر است میز و صندلی خود را ، از مجموعه دکومهر تهیه نمایید . زیرا ، تمامی محصولات این مجموعه مطابق اصول آرگونومی و آناتومی بدن تهیه و طراحی شده اند .

 بیشتر بخوانید: خرید صندلی مدیریتی رومیس نیلپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *