مقالات

چیدمان اتاق مدیریت

چیدمان اتاق مدیریت

چرا چیدمان اتاق مدیریت مهم است؟ همه به آن توجه ویژه ای دارند! یا مراجعه کنندگان برای نگاه انداختن به چنین اتاق هایی کنجکاو هستند. مسلماً شما هم که اقدام به مطالعه این نوشتار از ما کرده اید، نسبت به اهمیت چنین اتاق هایی آگاه هستید. در واقع اتاق مدیریت همانند قلبِ تپنده یک شرکت را اداره است! به همین خاطر چگونگی چیدمان وسیله ها درون این فضاها اهمیت شایانی دارد.

البته منظور ما بی اهمیت بودنِ دیگر قسمت های اداره نیست! شما مسئولان عزیز مؤظف هستید، قسمت به قسمت چنین محیط هایی را به درستی و با دقّت بسیار بی آرایید. تنها ما می گوییم، به دلیل اتخاذ تصمیمات مهم درون این محیط و ورود و خروج میهمانان شرکت اتاق مدیریت باید به خوبی چیده شود. ما در ادامه می خواهیم، شما را با تمامی نکات موجود در این زمینه آشنا بنماییم. لطفاً با ما همراه باشید.

چرا رنگ در چیدمان چنین اتاق هایی اهمیت دارد!

تصور کنید، وارد یک محیط ناشناخته می شوید. اوّلین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، چیست! رنگ یکی از مهم ترین ارکان در جلب توجه افراد است. حتی اگر اوّلی نباشد، دوّمی خواهد بود. چیدمان اتاق مدیریت با چه رنگ هایی آراسته شده است؟ دیوارها با چه رنگ هایی پوشش داده شده است؟

رنگ ها برروی ذهن مراجعه کنندگان تأثیر شگرفی دارد. مثلا اگر که شما از رنگ هایی تیره چون؛ مشکی و خاکستری در فضای مدیریت استفاده کنید، حسِ سرمایه داری را به مخاطبان خود القاء خواهید کرد. علاوه بر این ها جلساتی که برگزار می شود، حس و حال رسمی تری به خود می گیرد!

چرا رنگ در چیدمان چنین اتاق هایی اهمیت دارد!

از چه نوع مبلمانی در اتاق مدیریت استفاده کنیم؟

یکی دیگر از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده در چیدمان اتاق مدیریت استفاده از مبلمان مناسب برای فضاست. البته شما باید برای هریک از قسمت های اداره مبلمان مناسب انتخاب بنمایید! ولی اتاق مدیریت یکی از مهم ترین قسمت هاست، که باید شیک ترین مبلمان برایش خریداری شود. در صورت بزرگ بودن اتاق مدیریت و برگزاری تمامی جلسات درون آن، از مبلمان یکسره و با تعداد بالا استفاده کنید.

مطمئن باشید، که در صورت استفاده از چنین اجزائی درون اتاق مدیریت هم از فضا استفاده ای بهینه خواهید کرد و هم در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اداری سال 2023

هیچ وقت مبلمان راحتی را فراموش نکنید!

هیچ وقت در چیدمان اتاق مدیریت از مبلمان راحتی غافل نشوید. وجودِ چنین رکنی درون اتاق منجر می شود، تا مراجعه کنندگان با آرامش خاطر برروی آن ها بنشینند. علاوه بر تمامی این ها موجب می شود، محیط پیرامون شما از حالت رسمی و یکنواختی خود خارج بشود. پس برای استفاده ای منحصر به فرد از فضا و خلقِ محیطی بی بدیل از مبلمان زیبا و هماهنگ با سبک دکوراسیون استفاده بنمایید.

چگونگی چیدمان مبلمان درون اتاق مدیریت

ابتدا و پیش از انجام هرگونه کاری به وسعت اتاق اداری توجه کنید. آیا اتاق شما دلباز است، یا در یک اتاقی جمع و جور خلاصه می شود‌! اگر که فضای کاری شما بزرگ می باشد، امکانِ تقسیم اتاق به دو بخش را دارید. شما می توانید در چیدمان اتاق مدیریت، یک قسمت را به گفت و گوی رسمی اختصاص بدهید و از بخش دیگر برای مذاکرات دوستانه استفاده بنمایید.

برای آن که این قسمت را از یک دیگر تفکیک کنید، امکانِ استفاده از عناصر مختلف وجود دارد. مثلاً صندلی ها را بین این دو فضا قرار بدهید! یا با استفاده از گلدان و قفسه کتاب این دو بخش را از یک دیگر تفکیک بنمایید.

طراحی میزهای مدیریت به شکل هایی منحصر به فرد

برای چیدمان اتاق مدیریت و انتخاب میز چنین اتاق هایی دَستان شما باز خواهد بود. در واقع تنوع بسیاری در دنیای میزها وجود دارد، که شما امکانِ تهیه آن ها را با توجه به سبک چیدمان و بودجه خود دارید. البته شما باید میزهایی را انتخاب بنمایید، که اندازه آن ها با ابعاد اتاق کاملاً هماهنگ باشد. مثلاً یک میز بسیار بزرگ برای اتاق مدیریت کوچک انتخاب اشتباهی خواهد بود! البته این موضوع نتیجه عکس هم دارد!

ولی میز مدیریت باید دارای برخی از خصوصیات مهم باشد. مثلاً به نسبت میز پرسنل اداره کمی بزرگ تر بوده و امکانات بیشتری را در دِل خود جای بدهد. مثلاً اگر که میز شما دارای امکاناتی چون قابلیت تغییر ارتفاع باشد، مدیر از نشستن های طولانی مدّت خسته نخواهد شد. پس در چیدمان اتاق مدیریت حتماً در انتخاب میز کمی بیشتر تأمل کنید!

علاوه بر این ها برخی از میزهای مدیریت از تعداد متعددی کِشو برخوردار است! یا قسمتی مخصوص برای قرار دادنِ اسناد و مدارک مهم دارد. در واقع تنوع بسیاری در دنیای میزها وجود دارد، که امکانِ انتخاب آن ها با توجه به سلیقه و نیاز شما وجود دارد.

نحوه چیدمان اتاق مدیریت کوچک

حال که شما تصمیم به چیدمان اتاق مدیریت کوچک گرفته اید، ابتدا باید به مقدار وسایل خود توجه کنید. گاهاً در برخی از شرکت ها علاوه بر مدیر شخص دیگری برای انجام دادنِ برخی از کارهای مهم درون اتاق مدیریت حضور پیدا می کند. اگر که اداره و شرکت شما هم به این صورت است، حتماً قسمتی را برای قرار دادنِ وسیله هایی دیگر چون؛ میز و صندلی در نظر بگیرید.

در صورتی که اتاق مدیریت شما کوچک است و امکانِ حضور فردی دیگر در کنار شما سخت است، یک میز مدیریت کوچک بخرید. البته شما می توانید، با خرید یک میز بزرگ و با قابلیت استفاده دو نفر به حالت همزمان کار را برای خود راحت تر کنید. البته چنین میزهایی باید جای مناسب برای قرار دادنِ دو صندلی را داشته باشد.

در چنین موقعیت هایی هم شما و هم شخص مقابل می توانید، تمامی وسیله هایتان را برروی میز بگذارید. همچنین با خیالی آسوده در کنار هم به کارهای خود ادامه بدهید!

نحوه چیدمان اتاق مدیریت کوچک

چگونگی نورپردازی در اتاق مدیریت

تفاوتی ندارد‌! شما هم برای خانه های خود و هم فضای اداری باید یک نورپردازی خوب و باکیفیت داشته باشید. نور و نورپردازی مناسب تأثیر شایانی برروی زیبایی چیدمان اتاق مدیریت دارد. وجود نور کافی چشمهای شما را از خستگی نجات می دهد. قطعاً در اتاق مدیریت کار بسیار است و نباید شما احساس سوزش در چشمان خود بکنید.

در چنین فضاهایی وجود نور طبیعی لازم است. علاوه بر نور طبیعی می توانید، از نورِ لامپ هم استفاده کنید. البته باید نورِ حاصل از لامپ های دیواری دارای استانداردهای لازم بوده و به چشمان شما آسیب نرساند.

استفاده از لوازم دکوراتیو

شاید که شما چنین تصور کنید، چیدمان اتاق مدیریت باید به حالت خشک و بسیار رسمی باشد! امّا اصلاً چنین نیست! شما علاوه بر میز، صندلی یا مبلمان می توانید، از وسیله های دکوراتیو و اکسسوری ها استفاده نمایید. گیاهان را برای قرار دادن درون چنین فضاهایی به هیچ عنوان فراموش نکنید. البته به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید، که استفاده از اکسسوری ها نباید بیش از حد تعادل باشد. چرا که شما در فضای کاری هستید، وجود رنگ و جلای بسیار حواس شما را پرت خواهد کرد.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از دکومهر به بررسی چیدمان اتاق مدیریت پرداختیم. همانطور که خواندید، در چیدمان چنین فضاهایی باید به چندین نکته توجه شود. مثل آنکه رنگ مناسب برای آراستن دیوارها انتخاب بشود، مبلمان و میز مناسب خریداری شده و وسایل دکوری زیبا تهیه شود. شما می توانید، با استفاده از گیاهان آپارتمانی درون اتاق مدیریت زیبایی ها را چند برابر کنید. همچنین به تنفس هرچه بهتر خود و مراجعه کنندگان کمک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *