مقالات

کاربرد تلویزیون در محیط اداری

کاربرد تلوزیون در محیط اداری

آیا با کاربرد تلویزیون در محیط اداری آشنا هستید ؟ این جعبه جادویی فقط برای دیدن فیلم و سریال و محیط خانگی ساخته نشده است . در یک محیط اداری با جوی رسمی نیز می توان از این اختراع بشر نهایت بهره را برد .

شک نداشته باشید ، که تلویزیون در یک محیط کاری بسیار کارآمد خواهد بود ، البته به شرطی که درست و اصولی مورد بهره وری قرار بگیرد . در این مقاله به بررسی و ارزیابی استفاده از تلویزیون در یک محیط رسمی و کاری می پردازیم . لطفا قدری از وقت خود را به ما اختصاص دهید ‌.

آیا می توان در یک محیط اداری از تلویزیون استفاده کرد ؟

با توجه به کاربرد تلویزیون در محیط اداری ، از جمله محیط هایی که می توان در آن از این تجهیز استفاده نمود ، فضای کاری و اداری است . موارد زیر از اثرات مثبت این محصول می باشد ؛

  1. اطلاع رسانی : تلویزیون می تواند به عنوان یک وسیله ارتباطی برای اطلاع رسانی به کارکنان و مشتریان استفاده شود . می توانید اخبار ، اعلانات ، تغییرات سازمانی و اطلاعات مهم دیگر را از طریق تلویزیون به اطرافیان اعلام نمایید .
  2. ارتقای آموزش و آگاهی : می توانید از تلویزیون برای نمایش مطالب آموزشی ، ویدیوهای آموزشی و موارد این چنینی استفاده کنید . این امر می تواند به ارتقای آموزش و آگاهی کارکنان و مشتریان کمک شایانی نماید .
  3. ایجاد محتوای تفریحی : تلویزیون می تواند به عنوان یک وسیله تفریحی در محیط اداری استفاده شود . نمایش برنامه های تلویزیونی ، فیلم ها ، ویدیوهای کمدی و سرگرمی می تواند کارکنان را سرگرم کند و احساس راحتی و استراحت را در محیط کار ایجاد کند .
  4. ایجاد جو اجتماعی : تماشای برنامه های تلویزیونی مشترک می تواند به ایجاد جو اجتماعی و ارتباط بین کارکنان کمک کند . می توانید برنامه هایی مانند بازی های ورزشی ، مسابقات و رویدادهای مهم را تماشا کنید و به این ترتیب ارتباط و همبستگی را تقویت کنید .
  5. تبلیغات : از جمله کاربرد تلویزیون در محیط اداری ، جنبه تبلیغات بوده ، که می توان فیلم ها و فایل های تبلیغاتی مختلف را نمایش داد و به صورت تصویری با استفاده از کلیپ های کاربردی به معرفی مجموعه ، محصولات ، خدمات و اهداف ایشان پرداخت .

با این حال ، باید در نظر داشت که استفاده و کاربرد تلویزیون در محیط اداری باید با دقت و تعقل انجام شود . باید از انتخاب محتواهای مناسب و عدم تأثیر منفی بر کارکنان و مشتریان اطمینان حاصل کنید . همچنین ، تلویزیون باید در جایی قرار داده شود که از مشتریان و کارکنان خلأ ایجاد نشود و تمرکز آن ها را از کار اصلی منحرف نگردد .

آیا می توان در یک محیط اداری از تلوزیون استفاده کرد ؟

ویژگی های تلویزیون مناسب برای محیط اداری

با توجه به کاربرد تلویزیون در محیط اداری ، بایستی به سراغ یک تلویزیون مناسب رفت ، که دارای ویژگی های خاصی است ، به موارد زیر توجه کنید ؛

  1. اندازه مناسب : تلویزیون باید اندازه ای مناسب داشته باشد که بتوانید به راحتی محتواها را مشاهده کنید ، اما به همین دلیل نباید بسیار بزرگ باشد ، که به فضای محیط اداری زیادی اشغال کند .
  2. رزولوشن بالا : تلویزیون با رزولوشن 1080p یا 4K گزینه بهتری بوده ، تا تصاویر و محتواها با کیفیت بالا نمایش داده شوند .
  3. ورودی های متنوع : تلویزیون باید دارای ورودی های HDMI ، USB و VGA باشد تا بتوانید انواع دستگاه ها را به آن متصل کنید و محتواها را به راحتی پخش کنید . با وجود این گونه امکانات کاربرد تلویزیون در محیط اداری بسیار زیاد خواهد بود .
  4. قابلیت اتصال به شبکه : بهتر است تلویزیون دارای قابلیت اتصال به شبکه باشد ، تا بتوانید به صورت آنلاین به اطلاعات و محتواهای مورد نیاز دسترسی پیدا کنید .
  5. قابلیت کنترل و مدیریت : تلویزیون باید دارای قابلیت کنترل و مدیریت آسان مانند قابلیت برنامه ریزی زمان شروع و خاموشی ، قفل کودک و تنظیمات دیگر باشد ‌.
  6. قابلیت نمایش تبلیغات : در صورتی که برای نمایش و تبلیغات خواهان استفاده از تلویزیون در محیط کار می باشید ، لازم بوده ، تا به سراغ محصولی بروید ، که از صفحه نمایش و گرافیک قوی بهره مند می باشند ‌و از فرمت های مختلف پشتیبانی نماید ، مخصوصا فرمت های مخصوص تبلیغات که در محیط کاری زیاد استفاده می شود ‌.

در صورتی می توان از کاربرد تلویزیون در محیط اداری بهره جست ، که این دستگاه مطابق با نیاز های یک محیط اداری باشد ، موارد بالا همگی بیان کننده چنین سیستمی می باشند ‌.

بیشتر بخوانید: صندلی پشت توری چه مزایا و معایبی دارد ؟

معایب استفاده از تلویزیون در محیط اداری

با وجود این که با کاربرد تلویزیون در محیط اداری مواجه هستیم ، اما باید بدانید که در صورت عدم رعایت اعتدال و استفاده صحیح به جای منافع با یک سری معایب مواجه خواهید بود ، که به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم ؛

  1. اشغال فضای محیط اداری : در یک سری مکان های اداری که با محدودیت فضا مواجه هستیم ، تلویزیون نه تنها کاربردی نخواهد بود ، بلکه فضای زیادی را درگیر می کند ، برای این انر نی توان با استفاده از محصولات خاص دستگاه را بر روی دیوار نصب کرد و از اشغال فضا جلوگیری نمود ‌.
  2. تمرکز کمتر : حضور یک تلویزیون در محیط اداری می تواند توجه کارکنان را از وظایف و کارهای مهم منحرف کند و تمرکز آن ها را کاهش دهد ، به همین خاطر لازم بوده ، تا برای نمایش تبلیغات و امور مربوط به مجموعه به صورت کنترل شده ، به سراغ جعبه جادویی در محیط اداری برویم . برای رسیدن به کاربرد تلویزیون در محیط اداری بهتر بوده ، تا به نکات مختلف توجه نماییم .
  3. مشکلات صدا : استفاده از تلویزیون گاهی سبب آلودگی صوتی در محیط اداری شده و سبب کاهش تمرکز کارکنان می گردد . همچنین این صدا با ایجاد مزاحمت سبب رنجش کارکنان شده و بهره وری ایشان را کاهش خواهد داد .
  4. مصرف انرژی : تلویزیون ها به طور مداوم برق مصرف می کنند و در صورتی که به صورت مداوم روشن باشند ، می توانند به افزایش هزینه های انرژی منجر شوند .

همان طور که با کاربرد تلویزیون در محیط اداری مواجه هستیم ، با مشکلاتی نیز روبرو هستیم . برای کاهش اثرات منفی حضور این دستگاه در محیط کار باید یک کنترل صحیح و موثر بر استفاده و بهره وری از تلویزیون داشته باشید .

معایب استفاده از تلویزیون در محیط اداری

کلام پایانی

کاربرد تلویزیون در محیط اداری سبب شده ، تا بتوانیم اهداف مجموعه ای را با کیفیت بهتر به سرانجام برسانیم . اما نکته ای که در خصوص استفاده از تلویزیون در یک فضای کاری وجود دارد ، مکان نصب دستگاه می باشد .

مجموعه دکومهر برای این امر تجهیزات خاصی را در اختیارتان قرار می دهد ، تا بتوانید به شکلی حرفه ای تلویزیون را روی دیوار ، زمین و یا هر قسمت دیگری از محیط اداری نصب کنید . برای بهره مندی از کاربرد تلویزیون در محیط اداری حتما سری به مجموعه دکومهر بزنید .

بیشتر بخوانید: چگونگی چیدمان قفسه های اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *