مقالات

کانتر یا پیشخوان بانکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کانتر یا پیشخوان بانکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کانتر یا پیشخوان بانکی یکی از مهمترین اجزای هر بانک و ارگانی است. به وسیله پیشخوان بانکی می توان امور روزمره اداری را به بهترین شکل ممکن بین ارباب رجوع مشتری و همچنین متصدیان بانک و یا اداره انجام داد. در واقع می توان گفت که، کانتر و یا پیشخوان بانکی یکی از مهمترین بخش های تشکیل دهنده هر ارگانی است.

هر اداره و سازمانی به ویژه بانک ها اطلاع از انواع مختلف پیشخوان ها و یا کانترهای بانکی بسیار امر ضروری و مهمی می باشد. با اطلاع از متریال به کار رفته در ساخت کانترها می توان مناسب ترین نوع پیشخوان را برای بانک و اداره خود تهیه نمود.

کانتر و یا پیشخوان بانکی چیست؟

در ادارات و ارگان های مختلف دولتی مانند بانک از برخی تجهیزات ویژه و دکوراسیون های متفاوت جهت جداسازی بخش کارمندان از سایر مشتریان و ارباب رجوع استفاده می شود. این تجهیزات و دکوراسیون به نام کانتر یا پیشخوان بانکی شناخته می شوند.

از این پیشخوان ها در بانک ها موسسات دولتی ارگان ها مختلف که به پیشخوان ویژه جهت پاسخگویی نیاز است استفاده می شود. کانترها و یا پیشخوان ها یک بخش بسیار مهم در رابطه با پاسخگویی رضایت بخش و اساسی کارمندان کارکنان یک ارگان به افراد مراجعه کننده است.

 

انواع مختلف طراحی کانتر و یا پیشخوان

کانتر یا پیشخوان بانکی بسته به موارد کاربرد و تعدد کاربرد در ارگان ها و سایر بخش های دولتی و شرکتی طراحی و تحویل مشتری می شود. همچنین این نوع کانترها در دو مدل ایستاده و نشسته طراحی می گردند. شرکت ها معمولاً بسته به نیاز خود از یکی از این دو مدل مختلف کانتر استفاده می نمایند.

برای مثال در اماکنی که، تردد ارباب رجوع بسیار بالا است و روابط کاری و تجاری مدت زمان زیادی را می طلبد از کانترهای نوع نشسته استفاده می شود. در این صورت و با استفاده از کانترهای نشسته می توان آسایش و راحتی کارمندان و مشتریان را فراهم نمود.

در سایر بخش های ارگان های دولتی و شرکت ها و یا بانک ها که دارای میزان رفت و آمد اندکی هستند معمولاً از کانترهای ایستاده استفاده می شود. در انتخاب پیشخوان های بانکی بایستی ابعاد اندازه و ارتفاع استاندارد به طور متناسب انتخاب شود.

انتخاب مناسب پیشخوان بانکی به مشتری و کارمندان کمک می کند تا، از استاندارد بودن ارتفاع بهره مند شوند و برای صحبت های طولانی مدت ناچار به قرار گرفتن در حالت های نامساعد نباشند. همچنین ابعاد مناسب پیشخوان های بانکی باعث می شود که، در زاویه دید کارمندان در نقطه کور و نامساعد قرار نگیرد.

در برخی از ارگان های دولتی و به ویژه بانک های پرردد شاهد استفاده از پیشخوان های بانکی با ارتفاع و ابعاد بسیار نامناسب هستیم. موضوعی که باعث عدم ایجاد رضایت و ناخودسندی های فراوانی برای مشتریان و حتی کارمندان به دنبال دارد.

به همین دلیل پیشنهاد می شود جهت تهیه یک کانتر یا پیشخوان بانکی مناسب با ابعاد استاندارد و ایده آل و همچنین متناسب با اصول آرگونومیک به مجموعه های معتبر مبلمان های اداری مراجعه کنید. مجموعه های معتبر و مطرح کلیه کانترها و پیشخوان های تولیدی خود را متناسب با اصول استاندارد طراحی می نمایند.

 

انواع مختلف طراحی کانتر و یا پیشخوان

بیشتر بخوانید: میز مدیریتی

پارامتر و نکات مهم در انتخاب یک کانتر بانکی

در انتخاب و خرید کانتر یا پیشخوان بانکی مناسب دقت به برخی از نکات و پارامترهای کلیدی بسیار مهم است و به شما در تهیه یک پیشخوان مناسب و استاندارد کمک می نماید. در ادامه با برخی از این پارامترها ی کلیدی آشنا می شویم؛

 

  • قرار گیری تجهیزات و سیستم های بانکی: تجهیزات و سیستم های شبکه کامپیوتری یکی از مهم ترین پارامترهای موجود در نظام بانکی می باشند. روزانه بخش اعظمی از فعالیت های بانکی توسط سیستم های کامپیوتری و تجهیزات شبکه انجام می شود.

در طراحی کانتر یا پیشخوان بانکی نحوه قرار گیری سیستم ها و سایر تجهیزات باید مد نظر قرار گیرد و کانتر بر اساس اصول استاندارد و فضای بهینه برای سیستم های کامپیوتری طراحی و جرا شود. برندهای معتبر با علم به این اصول اقدام به طراحی پیشخوان بانکی می نمایند.

  • زیبایی و ظاهر جذاب کانترهای بانکی: مقوله زیبایی یکی دیگر از پارامترهای کلیدی و مهم برای خرید کانتر و یا پیشخوان بانکی است. برای هر مشتری و ارباب رجوعی زیبایی و مدرن بودن محل ارائه خدمات بسیار مهم و باعث خرسندی است.

طرح کانتر و یا پیشخوان بانکی، رنگ، ابعاد و قابلیت حکاکی لوگوی تجاری شرکت و بانک بر روی این پیشخوان از جمله مباحث موثر بر زیبایی و جلوه کانتر و یا پیشخوان بانکی به شمار می روند. برخی از طراحان این کانترها اقدام به افزودن آیتم های بیشتری نیز به این محصول می نمایند.

افزودن بخش هایی تحت عنوان کشو و پارتیشن های مختلف جهت بیشتر شدن آراستگی ظاهری، فضا و نظم دهی به فایل های موجود در این بخش به مدرن تر و کاربردی تر شدن کانتر یا پیشخوان بانکی کمک ویژه ای می نماید.

  • ابعاد استاندارد: کانتر یا پیشخوان بانکی بایستی مطابق اصول استاندارد از ابعاد اندازه و سایزهای متناسبی برخوردار باشد در صورتی که کانتر نشسته انتخاب می‌نمایید بایستی راحتی و آسایش مشتری و کارمند خود را نیز مد نظر قرار دهید.

 

مواد اولیه در تولید میز پیشخوان

در خرید کانتر و یا میز پیشخوان باید توجه و دقت فراوانی به خرج داد زیرا این میز اولین بخش از هر ارگان و شرکتی است که مشتریان با آن برخورد داشته و باعث جلب توجه آنان می شود. بنا به اهمیت این پیشخوان بایستی جنس آن نیز از متریال با کیفیت انتخاب گردد.

کانتر یا پیشخوان بانکی از جنس چوبی و شیشه ای تولید می شود. هر شرکت و ارگانی بنا به نیاز های خود و بسته به میزان کاربرد این کانتر جنس مناسب را، انتخاب می کند. به یاد داشته باشید که، نوع کاربرد میزهای کانتر در تعیین جنس آن نیز موثر است.

مواد اولیه در تولید میز پیشخوان

 

کلام پایانی

کانتر یا پیشخوان بانکی جزو بخش های اساسی هر شرکتی است که، مبین سلیقه و نظم و هنر مدیران آن ارگان مربوطه است. انتخاب این نوع میز پیشخوان متناسب با سایر بخش های داخلی و دکوراسیون ادارات و بانک ها می تواند در ترکیب دکوراسیون نهایی شرکت نقش بسیار تعیین کننده ایفا کند.

به منظور خرید طراحی و سفارشی سازی انواع پیشخوان های بانکی جهت عدالت و شعب بانک های خود می توانید به مجموعه دکومهر مراجعه نمایید. کارشناسان دکومهر بنا به سلایق و علایق شما اقدام به طراحی و تولید پیشخوان بانکی مد نظر شما می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *