مقالات

دکوراسیون دفتر کار ساده

دکوراسیون دفتر کار ساده

یکی از نکات قابل توجه در محیط کار، نوع دکوراسیون انتخابی شما می باشد‌‌. همانطور که می دانیم محیط کار، امروزه، به خانه ی دوم هر کس تبدیل شده است، پس باید دقت کنید که دکوراسیونی انتخاب شود که در عین زیبایی، نهایت راحتی را برای کارکنان فراهم آورد. همچنین دکوراسیون اداره باید متناسب با نوع کار شما باشد‌ و تاثیر مثبتی در جذب مشتری شما بگذارد. همینطور محیطی آرام و دلنشین را برای شما فراهم آورد.

انواع دکوراسیون دفتر کار وجود دارد، که می توانید بر طبق سلیقه و همانطور که گفته شد، بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهید، یکی را انتخاب کنید.

یکی از انواع دکوراسیون هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، و تقریبا با فضای کاری اکثر اداره ها، مطابقت دارد و محیط اداری را بسیار زیبا، جذاب و دلنشین، می کند دکوراسیون ساده است‌‌.

در این مقاله، راجع به دکوراسیون دفتر کار ساده، توضیحاتی ارائه می دهیم و از عناصری که استفاده از آن ها موجب زیبا سازی محیط کار و دفتر کارتان می شود، نام می بریم‌.

تزئین و چیدمان دفتر کار ساده

نوع تزئین و چیدمان محیط، بسیار مهم و قابل توجه است. توجه داشته باشید که باید اصول و قوانینی در نوع چیدمان هر دکور رعایت شود. المان ها یا عناصری وجود دارند که، استفاده از آنها، زیبایی دکوراسیون را، چند برابر می کنند.

یکی از عناصری که در دکوراسیون دفتر کار ساده می شود، گل ها(مخصوصا گل های طبیعی)، هستند.

استفاده از گل ها با وجود سادگی، جذابیت فضا را چندین برابر می کنند، وبا این کار می توان دفتر کار خود را به محیطی بسیار زیبا و دلنشین تبدیل کنید.

تحقیقات نشان می دهند که گل ها می توانند، آرامش به خصوصی را در فضا ایجاد کنند و حتی نگاه به آن ها آرامش بخش است.

پس به یاد داشته باشید که،‌ گل ها عنصری بسیار کاربردی و جذاب و قابل استفاده در دکوراسیون دفتر کار ساده هستند.

یکی دیگر از المان ها، تابلو ها هستند. تابلوهایی که در دکوراسیون دفتر کار ساده به کار می روند، باید ساده و به دور از هرگونه شلوغی باشند، زیرا که در این نوع دکور نمی توان از طرح هایی استفاده کرد که از سادگی به دور هستند‌.

یک توصیه ی دیگر راجع به تابلوها این است که می توانید در هر اتاق یا دفتر اداره، از تابلوهایی با طرح های متفاوت ولی ساده استفاده کرد.

در دکوراسیون دفتر کار ساده، هر عنصری را که استفاده می کنید، باید از سادگی برخوردار باشد. میز ها و مبلمان و صندلی هایی را انتخاب کنید که علاوه بر این که طرح و مدل های ساده داشته باشند، رنگ های روشن نیز در آن ها به کار رفته باشد.

یک ایده ی جذاب برای زیبا تر کردن میز کارتان، این است که از وسائل های تزئینی بر روی آن غافل نشوید. این وسایل تزئینی، شامل مجسمه ها، گوی ها، چراغ مطالعه و چیزهایی از این قبیل می باشد.

 

تزئین و چیدمان دفتر کار ساده

از چه نوع دیواری در دکوراسیون در دفتر کار ساده استفاده کنیم؟

در دکوراسیون دفتر کار ساده از دو نوع دیوار آجری و شیشه ای می توانید استفاده کنید‌. این که از کدام نوع دیوار استفاده شود به دلایلی همچون استحکام، هزینه و زیبایی و تناسب آن با محیط وهمچنین سلیقه باید توجه کرد. در ادامه راجع به مزایا و معایب هر دو نوع دیوار، نکاتی را ذکر می کنیم.

از مزایای استفاده از دیوار شیشه ای می توان به ورود نور طبیعی و همچنین ایجاد محیطی شفاف اشاره کرد‌. همچنین دیوارهای شیشه ای عایق بندی صوتی مناسبی دارند و یکی دیگر ازمزایای آن، دید مناسبی است که نسبت به فضای بیرون می توان داشت.

اما دیوار شیشه ای معایبی نیز دارد. هزینه ی بالای اولیه، آسیب پذیر بودن و مقاومت کم و کدر شدن شیشه ها به مرور زمان می توان ناخوشایند باشد.

بیشتر بخوانید

از مزایای دیوار آجری می توان به مقاومت بسیار بالا، ماندگاری و دوام طولانی، هزینه ی پایین تر نسبت به دیگر روش ها اشاره کرد‌.

به طور کل انتخاب دیوار آجری یا شیشه ای به شرایطی از جمله، شرایط آب و هوایی هر منطقه ، توان مالی برای پرداخت هزینه ها و نوع کاربری اداره و سلیقه، بستگی دارد.

 نورپردازی مناسب دفتر کار ساده

نور پردازی محیط کار یکی‌ دیگر از فاکتورهای اصلی در دکوراسیون دفتر کار ساده است، که علاوه بر جنبه ی زیبایی، بر عملکرد کارکنان و کارمندان نیز می تواند تاثیر مثبت بگذارد.

هدف از نورپردازی، استفاده ی افراطی از نور های مصنوعی نیست. بلکه منظور این است، که نورپردازی به شکلی طراحی شود، که نور طبیعی و نور خورشید نیز در دفتر کار جریان داشته باشد‌. اما در دکوراسیون دفتر کار ساده، باید دقت کنید که از نورهای رنگی زیاد و شلوغ استفاده نشود‌.

ایجاد نقطه کانونی برای دفتر کار ساده

در ابتدا منظور از نقطه ی کانونی و تاثیر آن در زیبا سازی دکوراسیون دفتر کار ساده، را توضیح داده و سپس به انواع نقطه کانونی می پردازیم.

نقطه ی کانونی می تواند هر عنصری باشد، که فرد در اولین لحظه پس از ورود، جذب آن شود، و باید بدانید که، ادامه ی طراحی دفتر کار را بر اساس نقطه ی کانونی ایجاد می کنید.

با توجه به این که، نوع طراحی و دکوراسیون دفتر کار ساده است، پس نقطه کانونی هم باید از سادگی و در عین حال زیبایی برخوردار باشد.

شومینه ها، قفسه های کتاب، سقف طاقدار و حتی یک اثر هنری مانند یک تابلو نقاشی سبک مینیمال می تواند عناصری باشند که از آن ها به عنوان نقطه ی کانونی، استفاده کنید.

پس وجود یک نقطه ی کانونی جذب کننده می تواند، بسیار تاثیر گذار باشد.

 

ایجاد نقطه کانونی برای دفتر کار ساده

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید برای چند برابر شدن زیبایی و جذابیت دکوراسیون دفتر کار ساده می توانید از المان ها و عناصر ساده مانند مبلمان، صندلی ، گل و گیاه، تابلو های هنری، نورپردازی مناسب استفاده کنید.

همچنین برای راحتی شما عزیزان، مجموعه ی دکومهر، می تواند یک دکوراسیون ایده آل را برای شما طراحی کند زیرا که در این مجموعه انواع میز، صندلی ،چراغ های مطالعه، تابلو ها و ‌… وجود دارد که می توانید خریداری کنید.

امید است که این مقاله، به شما در طراحی دفتر مدنظرتان، کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *