دسته‌بندی نشده

نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری

نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری

نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری

انتخاب درست و اصولی مبلمان اداری، چنان که به صورت درست و اصولی و متناسب با محیط و فضای کار انجام شود، مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت. اگر نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری را مد نظر قرار دهیم و آن ها را رعایت کنیم، می توانیم شاهد بهبود ارتباط میان کارکنان و کارمندان و همینطور انسجام میان آن ها باشیم.

همچنین رعایت اصول اساسی، باعث ایجاد جوی آرام و دوستانه میان افراد حاضر در محیط اداری و بهبود عملکرد کارکنان و کارمندان و تسریع امور اداری می شود‌. علاوه بر تمام نکات گفته شده، انتخاب صحیح و متناسب ما، تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمی کارمندان یک اداره می گذارد.

از این رو اگر این نکات را مورد توجه قرار دهیم به نتایج مطلوب و مثبتی دست خواهیم یافت.

مبلمان اداری چیست؟

در این بخش می خواهیم به توضیحی اجمالی راجع به نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری و اجزای تشکیل دهنده ی آن بپردازیم.

مجموعه ای از مبل ها و تجهیزات، مانند صندلی مخصوص میزکار، میزکار، کاناپه های راحتی، قفسه و کمد های مخصوص را شامل می شود، که هر یک برای منظور خاصی به کار می رود‌ و وجود هریک ضروری و مهم است.

به عنوان مثالی برای واضح تر شدن مطلب، صندلی های مخصوص و میز کار برای انجام و تسهیل امور اداری و دفتری ارباب رجوع ، مورد استفاده قرار می گیرد و البته که استفاده ی مبلمان در محیط هایی مانند اداره ها، مطب ها و رستوران ها بسیار رایج می باشد. بنابراین راحتی آن ها، بسیار مهم است و همچنین باید نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری، در خصوص راحتی آن ها مدنظر قرار داد.

مهم ترین نکته در انتخاب مبلمان اداری چیست؟

انتخاب بهترین و مناسب ترین کیفیت، مهم ترین و حتی اولین فاکتور در انتخاب مبلمان اداری می باشد‌. همانطور که می دانیم مبلمان یک اداره، به دلیل استفاده مکرر و طولانی مدت ممکن است، دچار فرسودگی شود و دیگر قابل استفاده نباشد.

پس بسیار اهمیت دارد که برای انتخاب متریال با کیفیت، وقت و هزینه ی کافی برای خرید، صرف کنیم.

بنابراین همانطور در مبحث نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری ذکر شد، دلیل استفاده از متریال مرغوب و با کیفیت این بوده که، می توان محیط اداری خاص و منحصر به فرد و دلنشینی را ایجاد کرد. مبلمان های اداری با کیفیت های متفاوت در بازار موجود می باشد که در ادامه به بهترین و مناسب ترین چوب ها اشاره خواهد شد‌.

به طور کلی، دو نوع چوب سخت و چوب نرم در بازار موجود است، البته علت نامگذاری چوب ها به این نام، ربطی به سختی یا نرمی چوب ها ندارد.

در حال حاضر چوب های زیادی از جمله چوب گردو، ماهون و افرا، به دلیل استحکام، کیفیت و زیبایی و تنوع، مورد توجه همگان می باشد وهمچنین این چوب ها از محبوبیت بسیار بالایی بین عموم مردم برخوردار هستند و استفاده از این چوب ها در مبلمان مدنظرتان می تواند سطح کیفیت را بالا ببرد.

پس همانطور که متوجه شدیم ،یکی از نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری که باید بسیار به آن توجه نشان داد، نوع چوب استفاده شده در مبلمان است‌.

 

مهم ترین نکته در انتخاب مبلمان اداری چیست؟

آیا توجه به رنگ ها در مبلمان اداری اهمیت دارد؟

بی شک بله. به طور کل، رنگ ها در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار می باشند. همانطور که همگی می دانیم ،افراد بسیاری، وقت طولانی از روز خود را در محیط اداری می گذرانند، و نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری وجود دارد، مانند دقت در انتخاب رنگ ها، که می تواند تاثیر بسزایی بر محیط و کارکنان بگذارد.

همچنان که در مورد بالا مطالعه شد یکی دیگر از نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری که توجه به آن اهمیت دارد و به هنگام انتخاب مبلمان اداری، باید نهایت توجه را به خرج داد، توجه به رنگ مبلمان است، زیرا که رنگ مبلمان تاثیر بسزایی در عملکرد و کارایی موثر کارکنان و همچنین تاثیر قابل توجه ای در زیبایی محیط و دکوراسیون خواهد داشت.

همانطور که از ظاهر هر اداره مشخص است، جو حاکم و عملکرد هر اداره متفاوت است و باید بر اساس توجه به این ها و همچنین رعایت نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری دست به انتخابی مناسب زد.

بررسی رنگ ها از دیدگاه روانشناسی در انتخاب رنگ مناسب مبلمان مدنظرمان خالی از لطف نیست. روانشناسی رنگ ها ثابت کرده که، اگر تحمل یک محیط برایتان سخت و دشوار و حضور در یک فضا برایتان ناخوشایند و استرس زا است، رنگ های مناسب و آرامش بخش، به کنار آمدن و حل استرس ها ، اضطراب ها و تعارض ها کمک خواهد کرد. پس یکی از نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری، که نباید از آن غافل شد، نقش موثر رنگ ها می باشد.

ثابت شده است که رنگ بنفش یاسی به ما، در کنترل آرامش درونی بسیار کمک می کند. این رنگ تمرکز را افزایش می دهد و آرام بخشی بسیار تاثیر گذاری دارد.

توصیه می شود حتی اگر انتخاب رنگ بفنش درمبلمان اداری مدنظر شما رنگ مناسبی نیست، سعی کنید جزئیات کوچک و ظریفی را به رنگ بنفش درآورید. استفاده از شاخه گلی به رنگ بنفش تاثیر فوق العاده ای بر آرامش و جذب انرژی دارد.

رنگ سبز یکی دیگر از رنگهایی ست که ضد استرس می باشد، افسردگی را کاهش میدهد و یکی از متعادل کننده ترین رنگ هاست. رنگ سبز احساسات ناخوشایندی‌ را که به دلیل فشارها و استرس های بیرونی به ما تحمیل شده را از بین می برد و آرامش و سکون را باعث می شود.

همانطور که می دانیم و می بینیم‌ ، سبز نماد طبیعت است و شاید آرامش و قراری را که از رنگ سبز دریافت می کنیم، به دلیل حضور این رنگ در طبیعت جهان هستی باشد‌.

رنگ سفید پاک کننده ی استرس ها از درون انسان است و به عنوان نماد صلح و دوستی بکار می رود. دقت و تلاش در حفظ پاکیزگی مبلمان سفید بسیار اهمیت دارد. چون همانطور که می دانیم لکه و آلودگی در رنگ‌ سفید بسیار جلب توجه می کند و اگر این لکه ها روی رنگ سفید باشد، ممکن است افراد را با دیدن این آلودگی ها، کسل و دلسرد کند.

این یکی دیگر از نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری بود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رنگ خاکستری جزو رنگ های خنثی می باشد و همین خنثی بودن، این رنگ را، به رنگی آرامش آور تبدیل کرده است. معمولا این رنگ بین بزرگسالان پر طرفدارتر می باشد و یک پیشنهاد در استفاده از رنگ خاکستری که آرام بخشی آن را چند برابر می کند، ترکیب آن با آبی است.

و اما زیباترین، محبوب ترین، پرطرفدارترین و آرام بخش ترین رنگ، رنگ آبی می باشد. خوب است بدانیم که در هنگام استرس، هورمونی در بدن ترشح می شود به نام هورمون کورتیزول، که هورمون استرس نیز نام دارد. تماشای رنگ آبی هنگامی که درگیر دست و پنجه نرم کردن با استرس هستید، بسیار توصیه می شود.

معمولا در محیط هایی که امکان به وجود آمدن جوی متشنج و استرس زا وجود دارد، استفاده از رنگ های آبی پیشنهاد مناسبی می باشد. گمان می رود که دلیل آرام بخشی زیاد این رنگ، همرنگی با دریا و آسمان است. امیدواریم از نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری که گفته شد، متوجه شوید‌ که انتخاب رنگ چقدر مهم است.

بیشتر بخوانید

انواع مبلمان اداری بر اساس سبک دکوراسیون

سوالی که مطرح می‌ شود این است که بر اساس سبک دکوراسیون محیط اداری چه نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری را باید مدنظر قرار داد و به سراغ کدام مبلمان اداری برویم؟

از آنجایی که کارکنان و کارمندان اداری، ساعات طولانی از روز خود را در محیط کار خود می گذرانند و از مبلمان محیط اداری استفاده ی زیادی می کنند، پس باید به نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری، که با توجه به دکوراسیون محیط، ذکر می شود، دقت کرد.

توجه و دقت مناسب، عملکرد بهتر کارمندان و سلامت جسم و حتی سلامت روان کارمندان را با دقت در انتخاب رنگ و مدل های زیبا، در بر خواهد داشت.

در ادامه برای فهم دقیق، راجع به انواع دکوراسیون و نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری متناسب با آن سبک ، به بحث خواهیم پرداخت‌؛

دکوراسیون کلاسیک:

یکی از قدیمی ترین ، اصیل ترین، و دوست داشتنی ترین سبک ها ، سبک کلاسیک است‌. حس قدرت و مدیریت در این سبک به خوبی قابل مشاهده می باشد‌.

یکی از نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری، در سبک کلاسیک که باید رعایت کرد، استفاده از وسایل متناسب این سبک مثل وسایل های تزئینی بسیار پر زرق و برق به همراه رنگ های تیره است‌.

مبل هایی که با ظرافت و جزئیات خاصی طراحی شده اند و همچنین نقش و نگار ها و منبت کاری های بسیار زیبا طراحی شده اند از خصوصیات و ویژگی های این سبک هستند.

دکوراسیون مدرن:

می توان اظهار داشت که این دکور به عنوان سبک های نوظهور شناخته شده است‌. از ویژگی های این سبک می توان به دریافت حس انگیزه و قدرت، قابلیت ترکیب با دیگر سبک ها اشاره کرد.

در این سبک دکوراسیون شاهد استفاده از رنگ های روشن و مبل هایی ساده تر و سبک تر از مبل های کلاسیک می باشیم، که مزایایی به همراه داشته است، چرا که به دلیل وزن کمتر، حمل و نقل و جابجایی آن ها راحت تر می باشد.

دکوراسیون مینیمالیسم:

واژه ی مینیمال را در واقع ساده گرایی معنا می کنند، که دوری از تجمل گرایی و زرق و برق را بیان می کند. تقریبا می توان گفت قطب مخالف سبک کلاسیک است. از ویژگی های بارز این سبک بکار بردن رنگ های روشن و کمرنگ، استفاده از مبل هایی ساده و به دور از تجملات اشاره کرد، که تقریبا شباهت به مبل های سبک مدرن دارند.

 

انواع مبلمان اداری بر اساس سبک دکوراسیون

سخن پایانی

امید است از نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری که در این مقاله گفته شد، نهایت استفاده را برده و در انتخاب مبلمان اداری متناسب با نیاز اداره به شما کمک کند.

با توجه به توضیحات گفته شده در موارد بالا انتظار می رود مبلمانی را انتخاب کنید که تجهیزاتی استاندارد را دارا بوده و تضمین کننده ی سلامت کارمندان شما باشد و همچنان ارتباط موثر را برا کارمندان و ارباب رجوع به ارمغان آورد‌‌.

همچنین متریال های با کیفیتی ‌را انتخاب کنید که سالیان متمادی به بهترین نحو ممکن از مبلمان و تجهیزات اداره استفاده شود و در نهایت از انتخاب رنگ مناسب و آرام بخش غافل نشوید، زیرا که عملکرد رضایت بخش در گرو آرامش خاطر کارمندان اداره می باشد.

گمان می رود که تا کنون متوجه اهمیت سلامت روان و جسم در کنار یکدیگر شده اید و سلامت یکی در گرو دیگری است. پس در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید. شما می توانید بهترین و زیباترین مبلمان را از مجموعه دکومهر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *