مقالات

راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب

راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب

طبق تحقیقاتی که انجام شده است دریافتیم که کارمندان در طول زندگی خود به طور متوسط ۸۵۵۰۰ ساعت بر روی صندلی‌های اداری به فعالیت می‌پردازند که اگر این صندلی‌ها از کیفیت و جنس مناسب برخوردار نباشند، قطعاً در دراز مدت باعث آسیب به ستون فقرات افراد خواهند شد.

اما با این حال هنوز هم عده‌ای به انتخاب اصولی صندلی کارمندی مناسب پایبند نیستند و محصولات بی‌کیفیت را برای اداره‌جات و شرکت خود تهیه می‌کنند. اگر می‌خواهید با کامل‌ترین راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسیتان قرار دهید.

صندلی کارمندی چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب را برایتان شرح دهیم، باید شما را به طور کامل با صندلی کارمندی و اداری آشنا کنیم. این صندلی‌ها معمولاً در جلوی میز کار قرار می گیرند و طراحی آنها با توجه به میز کار انجام شده است به گونه ای که فرد بتواند به طور نشسته فعالیت‌های کاری خود را در طول روز انجام دهد.

چرا باید به خرید صندلی کارمندی مناسب بپچرا باید به خرید صندلی کارمندی مناسب بپردازیم؟ بپردازیم و از راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب آگاه باشیم؟ دلایلی که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم اثبات می‌کند که شما همواره به یک صندلی کارمندی مناسب نیاز خواهید داشت:

مقاله پیشنهادی: میز کار گروهی

حفظ سلامتی در دراز مدت

اولین دلیلی که باعث می‌شود شما همواره به خرید یک صندلی کارمندی مناسب و آرگونومیک بپردازید، حفظ سلامتی در دراز مدت است. شما به هنگام خرید محصول باید توجه داشته باشید که آیا می‌توانید مدت زمان نسبتاً بالایی را بدون آنکه خسته شوید بر روی صندلی بنشینید؟ بعضی از صندلی‌هایی که در فروشگاه‌ها موجود هستند ظاهرشان به گونه‌ای طراحی شده است که افراد گمان می‌کنند آنها راحت و آرگونومیک هستند.

اما در استفاده طولانی مدت دچار آسیب‌های گوناگونی شده و مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا درمان خواهد بود. فرد اگر بتواند با توجه به راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب یک صندلی آرگونومیک تهیه کند، قطعاً می‌تواند راندمان کاری خود را افزایش داده و سلامتی خود را تضمین کند.

جایگزین شدن صندلی های قدیمی

همانطور که می‌دانید، در اکثر اداره‌جات و شرکت‌هایی که سال‌ها است به فعالیت می‌پردازند صندلی های کارمندی قدیمی وجود دارند که این صندلی‌ها نیاز به تعویض داشته و اگر مجدداً مورد استفاده قرار گیرند اسیب های زیادی را برای افراد به ارمغان می‌آورند.

صندلی‌های کارمندی معمولاً ۷ سال عمر مفید دارد و اگر بیش از این مقدار استفاده شوند حالت آرگونومیک خود را از دست داده و غیر قابل استفاده می‌شوند و در این صورت نیاز به جایگزینی خواهم داشت.

بررسی جامع ترین راهنمای انتخاب صندلی اداری مناسب و ارگونومیک

حال که با اهمیت خرید صندلی‌های کارمندی مناسب آشنا شده‌اید وقت آن است که جامع‌ترین راهنمای انتخاب صندلی اداری مناسب را برایتان شرح دهیم:

ارتفاع صندلی کارمندی

اولین نکته‌ای که می‌خواهیم در لیست راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب برایتان عنوان کنیم، ارتفاع صندلی کارمندی است. لذا لازم به ذکر است ارتفاع صندلی‌های اداری و کارمندی باید قابل تنظیم باشد تا فرد بتواند در صورت نیاز ارتفاع آن را تغییر داده و راحتی خود را افزایش دهد.

در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود افراد از صندلی‌های کارمندی استفاده می‌کنند که ارتفاع بلندی دارد، در این صورت مجبور هستند پاهای خود را به سختی به زمین برسانند و در نهایت سلامتی شان را به خطر بیندازند.

حال اگر صندلی کارمندی کوتاه‌تر از حد معمول باشد، زانو ها بالاتر از نشیمنگاه قرار می‌گیرد و در این صورت در دراز مدت به ستون فقرات آسیب جدی وارد خواهد شد. قابلیت تنظیم ارتفاع باعث می‌شود تا فرد با توجه به قد خود ارتفاع صندلی خود را تنظیم نماید.

شیب صندلی کارمندی

از دیگر نکاتی که در راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب تاکید می‌شود به آن توجه داشته باشید، شیب صندلی کارمندی است. شیب صندلی باید همانند ارتفاع آن قابل تنظیم باشد تا فرد بتواند به راحتی زاویه پشتی صندلی خود را تغییر دهد. کارمندان اگر بتوانند زوایای پشتی صندلی خود را به طور مداوم تغییر دهند کمتر احساس خستگی خواهند کرد و می‌توانند عملکرد بهتری در کار خود داشته باشند.

استاندارد بودن دسته صندلی کارمندی

از دیگر ویژگی های مهم در راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب می‌توان به استاندارد بودن صندلی کارمندی اشاره کرد. بسیاری از افراد به دسته صندلی توجه زیادی نمی‌کند که در این صورت گردن و شانه‌ها ممکن است مورد آسیب قرار گیرند.

بعضی از صندلی‌های اداری آرگونومیک توانایی تنظیم ارتفاع دسته صندلی دارد که در این صورت فرد می‌تواند با توجه به قد خود دسته صندلی را در اندازه مناسبی قرار داده و دست خود را بر روی آن قرار دهد تا کمتر احساس خستگی نماید.

روکش و لایه داخلی صندلی کارمندی

به هنگام خرید صندلی کارمندی حتماً باید به روکش و لایه داخلی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید یک محصول با کیفیت را خریداری کنید. صندلی های اداری در جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هر یک از آنها طول عمر مشخصی دارند.

اما اگر روکش و لایه داخلی توری باشد، تهویه بهتری انجام خواهد شد و کارمند به هنگام نشستن بر روی صندلی کمتر عرق خواهد کرد. همچنین توجه داشته باشید که تشک های صندلی کارمندی نسبتاً نرم باشند تا بتوانید ساعت ها بدون احساس خستگی از آنها استفاده نمایید.

 

روکش و لایه داخلی صندلی کارمندی

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده‌اید، انتخاب یک صندلی اداری مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی سلامتی کارمندان داشته باشد. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با راهنمای انتخاب صندلی کارمندی مناسب آشنا کنیم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل به خریداری محصول دلخواهتان از مجموعه دکومهر بپردازید. این مجموعه انواع مبلمان اداری را به مشتری‌های خود عرضه می‌کند و کیفیت آنها را ضمانت می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *